Словото е много сериозно, и се опасявам да не стане прекалено тежко. Но тази сутрин се събудих и просто стиховете дойдоха. И не знам дали беше за мен или за вас. Защото Йов е много важна книга. Много хора я цитират като по-важна от другите книги. И на мен ми се иска да въведем едно разяснение върху тази книга във връзка с останалите.

Молитва:

„Свети Татко, в името на Твоя Син Исус Христос се предаваме в Твоята ръка и просим милост, просим благодат, просим помазанието на Светия Дух, тъй като не сме достойни за него, но чрез кръвтта на Исуса те моля Господи помажи ни с прясно миро, дай словото което наистина да бъде от полза на всеки един, който го слуша. Моля те за присъствието на Святия ти Дух и за ангелското ти присъствие, Господи. Моля те да развързваш и да освобождаваш народа си, да даваш дух на откровение и на мъдрост на всеки един , за да познае Тебе , да познае твоите мисли, да познае Твоите планове в името на Исус. Има толкова хора, които са в нужда, Господи и аз Те моля за Твоето докосване и за Твоята благодат в името на Исус Христос. Защото без Теб не сме в състояние да направим нищо. И сега признавам Господи, че без Теб не съм в състояние да сторя нищо и Те моля за присъствието на Святия Дух по време на поучението, защото хомотът се троши единствено поради помазанието на Светия Дух. Отдавам ти слава и хвала Господи, моля Те да докосваш хората, ето толкова нуждаещи хора се обаждат, хора които имат нужда действиетелно от Тебе, хора които са изпаднали в отчаяние, имат нужда от помощ и само ти си този, който можеш да дадеш помощта, питат се защо не идва помощта. Аз те моля в името на Исус да отговаряш на тези въпроси, и не само да отговаряш на твоя народ, да избавиш твоя народ. Както по времето на Мойсей хората викаха към Тебе и ти изпрати Мойсей, за да ги избави. Така моля те Господи днеска Ти да изпратиш Твоя Дух и да избавиш хората от робството, Твоя народ да извадиш от робството Господи, както тогава Твоя народ е бил робство, така и днес Твоя народ е в робство, Господи, и вика към Тебе. Моля Те да изпратиш Твоя Дух, Който да освобождава хората и да освободиш Твоите люде Господи с чудеса, знамения и велики дела и да ги освободиш от робството в името на Господа Исуса Христа. Благодарим Ти, благодарим Ти и слава на Тебе, Господи.”

Софи Близнакова казва: „При мен се получи огромно освобождение.” Ицо казва: „И аз искам да го преживея.” Чудесно, чудесно. Имаше  и други свидетелства, но аз не можах да ги организирам.

Разбира се на тези, които вярват ще се помогне. Който не вярва, никой не може да му помогне, за съжаление. Вие знаете, че Исус проля кръвта си за целия свят, но само този, който вярва, на него може да се помогне и да се избави, който не вярва не може никой да му помогне, приятели. Това е много жалко, обаче е самата истина. За това Господ казва:

Не бъдете невярващи, а бъдете вярващи.

 Някои ще кажат, ами аз вярвам. Много хора казват, че вярват, обаче въпросът е  в конкретните неща дали вярваме, защото на приказки много вярваме, въпросът е на дело в какво се вярва. Фарисеите също са се наричали вярващи, но в същото време не ги е ползвало това, че са се наричали вярващи. Не са се ползвали достатъчно, защото тяхната вяра е останала на думи и както Яков казва:

Вяра без дела е мъртва.

 За това трябва да живеем с една жива вяра, за да можем това което Бог е направил за нас да ни ползва. Наистина се колебая с този Йов дали да го говоря, тъй като ви казвам това е една тежка материя и може би ще иска повече време, и ще иска повече подготовка. Искам да ви кажа нещо във връзка с това: може би ще предпочета по-леката материя.

В Исая 61- Исус казва така: Всъщност това е пророчество за Исус, пророчество което се изпълнява в Лука 4:18. Нека да го прочетем както е в:

Исая 61:1 Духът на Господа Иеова е върху Мене, защото ме е помазал.

Какво означава „помазанието”. Помазанието на Светия Дух представлява Божия Дух, когато се съедини с човека. Когато Божия Дух слезне върху човека, това е помазанието, все едно масло е излято върху тебе или се е втрило в тебе. Това означава присъствието на Господа, втрито в нас. Когато ходим, ние ухаем с присъствието на Господа и хората го усещат, и духовните личности също го усещат.

Исаия 61:1 Духа на Господа Иехова е върху мене,

защото Господ ме е помазал. 

 Когато Господ ни е помазал, тогава Духът идва върху нас. Помазанието на Светия Дух означава, че Бог ни е помазал. Защо? Ето целите:

  1. Да благовествам на кротките
    или на смирените или на бедните. Тука има отговор на кого трябва да благовестваш – на тези, които са кротки, бедни духом и на тези, които са смирени. Благовестието не е за горделивите, благовестието е за тези които не се бунтуват,  то е за кротките. Благовествам на кротките.
  2. Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените.

Забележете нещо, помазанието идва с цел да се благовества Божието слово. Божието слово без помазанието на Светия Дух не може да свърши работа. Остават думи, остават букви , но няма сила, а

Царството на Бога не е в думи а в сила.

Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените,

да провъзглася освобождение на пленниците. 

Първо казва да провъзглася освобождението. Така че, първо освобождението трябва да се провъзгласи и

отваряне затвора на вързаните, да провъзглася годината на

благоволението Господне и деня на въздаянието на нашия Бог. 

 Виждате, че всичко това се извършва поради помазанието на Светия Дух. Така, че когато искаме нещо да получим, трябва да знаем, че наистина се нуждаем от Светия Дух, от помазанието на Господа, защото без него не можем да свършим нищо.

 Нека да минем към книгата Иов. Искам да покажа една друга страна на книгата Иов, която обикновено не е била показвана.

Йов 1:1 Имаше в земята Уз един човек на име Иов. Тоя човек беше непорочен и праведен, боеше се от Бога и странеше  от злото. 

 Иов се боеше от Бога. Това е важен момент, че Иов се е боял от Бога. В Псалом 34:7 се казва:

Псалм 34:7 Ангелът Господен застава около онези,

които се боят от него и ги избавя.

Ангела Господен застава около нас. Един ангел не може да застане около нас. Ангела, който е командир, има своята чета под себе си или легион под своето управление. Така, че около онези които се боят от Господа има ангелска протекция и защита. Като се казва ангела Господен, не означава, че винаги е един. Сам по себе си може да е един, но има други под своето управление. Те са военни духове. Така че, ангела Господен прави стан около него , около тези които се боят от Бога и ги избавя. Виждате защитата е за тези, които се боят от Бога. Така, че Бог е обещал защита за тези, които се боят от Бога. Това разбира се е в противовес със страха от човека или със страха от други неща. Страхът от Бога застава като ограда около нас или страха от Бога прави ограда като защита. Ангелска ограда около нас, която ни защитава от силите на злото. Това се казва за самия Иов. Той е бил човек, който се е боял от Бога. И като се е боял от Бога, искам да ви покажа нещо което той е правил в 5- ти стих, нещо което е важно.

Йов 1:5  – И когато се изреждаха дните на угощаването, Йов пращаше за чадата си та ги освещаваше, като ставаше рано заранта и принасяше всеизгаряния според числото на всички тях, защото  Иов си думаше: 

Да не би синовете ми да  са съгрешили и да са похулили Бога в сърцата си. Така правеше Йов постоянно. 

 Тука виждаме Йов, който е принасял жертви за своите деца. Имайте предвид, че това е най-старата книга в Библията и Йов доколкото ми е известно е живял преди Авраам, така че този човек е принасял кръвни жертви, които са преобраз на Божието Агне, което е Исус. Той не е имал същността, той е имал сянката. Още в Стария завет той е имал сянката, тези жертви са били сянката на Божието Агне. Той е принасял своите жертви с цел защита на своите деца, защото може децата му да са съгрешили и той е знаел, че единствено кръвта е в състояние да покрие грехове. Защо? Защото вместо удара да падне върху децата му е падало върху животното, което е било пренасяно в жертва, както вместо наказанието за нашия грях да падне върху нас, та ние да бъдем разпънати на кръст, бил е разпънат на кръст Исус, Човешкия Син, Божия Син, той е бил разпънат на кръста вместо нас, удара е паднал върху Него. Това е смисъла на жертвата.

 Така че Йов постоянно се казва е правил това. Принасял е всеизгаряне, което означава, че е принасял кръв. Живота е в кръвта, следователно чрез тази кръв той е защитавал своето семейство. Това е много важно да се отбележи. В това всъщност се е изразявал част от  страха, който е имал от Бога, защото приятели, той е осъзнавал, че сам по себе си, въпреки че е бил праведен човек, не е бил в състояние да опази нито себе си, нито семейството си от атаките на врага и е осъзнавал, че е имал нужда от протекцията на Бога, и затова е принасял тези жертви. Нека да отскочим в 10-ти стих който ни показва една друга картина. Междувременно между тези пет стиха сатана се явява пред Бога заедно с Божиите ангели и Господ му казва:

Забелязал ли си моя слуга Йов, който е праведен, непорочен… 

    А сатана казва:

9. Дали без причина се бои Йов от Бога.

   Ще ви помоля да си вземете Библиите, защото този урок е важен, и да се наблюдава в словото. Тъй като Йов е книга, която постоянно ми се цитира и искам най-сетне да сложа разяснение върху тази книга, тъй като смятам, че в някои отношения се разбира погрешно и едностранчиво, ако не погрешно. Нека да покажем и другата страна на нещата, аз не казвам, че тази страна, която ми се показва е всеки път погрешна. Но искам да покажа друга страна, без която картината остава непълна. Така, сатана казва на Господа:

дали без причина се бои Йов от Господа.

   И каква е причината Йов да се бои от Бога?

10. Не си ли обградил от всякъде него и дома му и всичко що има? Благословил си делата на ръцете му, и имота му се е умножил на земята.

   Сатана упреква Бога в едно нещо. Той го упреква и казва: „Ти си го обградил отвсякъде, т.е. Ти си му сложил ограда на защита.  Както казахме преди малко:

ангела на Господа прави стан около ония,  които му се боят и ги избавя. 

   Ангела на Господа застава около със своя легион около онези, които му се боят и ги избавя. Това е което се е случвало с Иов. Сатана казва: „Обградил си отвсякъде него.” Иов е обграден отвсякъде и тази защита идва от онази кръв, която е принасял, тези жертви които е принасял. Казва словото, че кръвта на Исус  ни освещава. Освещава, означава да  ни прави светлина и да ни отделя от тъмнината. Кръвта на Исус ни отделя, кръвта, която е образ на Христовата кръв тука в Иов, също е била с цел да отдели Иов от намеренията и действията на сатана. Така че, сатана явно е правил опити да направи нещо на Иов, обаче казва на Бога: „Ти си го обградил отвсякъде, аз не мога да стигна до него. Обградил си не само него, ти си обградил дома му, семейството му си обградил”, дори виждате в този случай Йов е пренасял /има хора които се безпокоят за децата си/ жертви за своите деца, които да не би да са похулили Бога. Тоест кръвта може да защити дори твоите деца, ако са съгрешили нещо пред Бога. Това е което иска този стих да каже. Така че, кръвта на Исус има по-голяма сила. След като тази кръв е имала сила да защитава децата на Иов, колко повече кръвта на Исус ще може да  защити нашите семейства, нашите деца от намеренията и действията на сатана. Казва: „Ти си обградил отвсякъде него.” Абсолютно обграден, абсолютно защитен. Неговия дом отвсякъде е обграден. Дома на Бог е абсолютно защитен и всичко което има, целия му имот. Ако погледнем в първа глава, това върху което аз не искам да се спирам в момента, имота на Йов, богатия човек с хиляди, хиляди чифтове волове, камили, ослици и други такива, на които не смятам да се спирам. Можете да си ги прочетете, аз искам да наблегна на по-съществените неща. Така, че дори целия му имот е бил обграден и защитен от разрушителя, от крадеца, от убиеца. Сега идваме до тази точка когато трябва да спомена:

Йоан 10:10 – крадецът идва с три цели,  да открадне, да убие и да разруши.

    Кражба, убийство, разрушение. Вие ще видите тези неща тука. Крадеца идва да открадне, да убие , да разруши.

Иоан 8:44  Исус говори на фарисеите: Вашия баща е дявола. Той е човекоубиец и е лъжец и е на лъжата баща. 

    Така че, там Исус обвинява фарисеите в две основни неща – убийство и лъжа. А тук в:

Иоан 10:10  Исус казва: крадецът идва да открадне, да убие и да разруши , аз обаче дойдох не да открадна, не да убия, не да разруша а да дам живот и да го дам изобилно.

    Смятам, че трябва да се направи разлика между двамата. Слава на Бога, че не вярваме в дявола, а вярваме в Исус. И така, дявола го обвинява, че е обградил всичко което има. „Обградил си навсякъде около него, всичко което има. Целия му имот е защитен. Тази ограда е около него, ангелската защита е около него, около добитъка му и всичкия му имот.” Но не спира до тук. После говори:

 Благословил си делата на ръцете му.

   Т.е. това вече е позитивната страна, другото е негативната.

Благословил си делата на ръцете му и имота си му умножил на земята. 

   Ръцете му са благословени и каквото пипне се умножава. Виждате Исус, като пипна рибата, като пипна хляба и се умножиха. Благословението умножава. Пипнеш нещо и то става, пипнеш нещо и се умножава. Хляба се умножи, рибата се умножи, тука имота му се умножи, тоест благословение в позитивен смисъл върху делата, тоест той е бил голям, и е станал още по-голям. Обаче вижте сатана какъв съвет дава на Бога :

допри се до него и той ще те похули в лицето.

   Опитва се дори и Бог да изкушава , но Бог не се изкушава. Господ каза на сатана:

Ето в твоя ръка е всичко, което той има. Само на него да не посегнеш. 

    Сатана си взе правото и кой отива да действа сега. Нека да видим във 2:7 кой отиде да действа. По нататък сатана се явява отново пред Господа и в седми стих казва:

Тогава сатана излезе от присъствието на Господа, та порази Йова с лоши цирки от стъпалата на нозете му до темето му. 

    Кой кого порази? Сатана излезе от присъствието на Господа и порази Иов. Сатана излезе и порази Йов с лоши язви от стъпалата на нозете до темето му. Кой порази Йов, Бог или сатана?

Тогава сатана излезе от присъствието

 на Бог и порази Йов с лоши язви от стъпалата до темето му.

    Виждате, че тука се казва, че сатана отиде да порази Йов, а не Бог. Разпространеното мнение, е че Бог го е направил. Но аз тука виждам друго нещо. Сатана отиде да го направи. Да, Бог му позволи, но сатана отиде да го направи. Както виждате, какво направи Бог преди това. Сатана го упрекна казвайки Му:

Ти си обградил отвсякъде негои домът му, всичко което има, 

 тоест не мога да стигна до него. Благословил си делата на ръцете му, аз не мога да го докосна. И иска разрешение за да го докосне. Но не Господ го докосна, а дявола го докосна. Каква е причината. Наистина книгата е дълбока и трудна, но аз искам да ви покажа тази страна на нещата, която обикновено се пренебрегва. Нека да ви покажа още нещо, което ме кара да мисля, че случая не е толкова прост. Нека да видим:

Йов 3:25 – Защото онова от което се боях, случи ми се,

 и онова, от което треперех , дойде върху мене. 

   Страхът от Бога ни обгражда и ни защитава, служи като ограда. Видяхме в Иов 1:1 , че той имаше страх от Бога, в 1:10 че сатана упреква Бога, че е обградил отвсякъде него, домът му и всичко което има. И видяхме в:

Псалм 34:7 че ангела Господен обгражда ония, които му се боят и ги избавя. 

   С други думи, тази защита идва върху тези, които се боят от Бога. Но в 3:25 – намираме че Йов, освен че се е боял от Бога, се е боял от още нещо.

Онова, от което се боях, ми се случи. Онова, от което треперех, ме връхлетя.

26. Нямах мир, нито покой а нещастие ме нападна. 

    Вярата е вяра в Бога, вярата в Бога можем да я наречем страх от Бога. Другият страх е страх от човек и страх от зло е също вяра, но тя е негативна вяра. Вярата отваря врата към Бога и към Божието царство. Но вярата в злото, може също да отвори вратата за негативно действие в нашия живот. Аз не искам да кажа, че всичко което е станало в живота на Йов е станало поради това, обаче има една врата, която е била отворена и това е вратата на страхът.

Онова от което се страхувах ме сполетя. 

    Страхът отваря врата на врага. А страхът от Бога затваря вратата на сатана и прави ограда на защита от Бога около нас. На всичкото отгоре в Йов 2:9 – след като Иов е бил нападнат, жената на Иов бива също изкушена и тя предава също Йов, и предава Бога.

Още ли държиш на своята непорочност, похули Бога и умри. 

   В цялата тази ситуация се намесва, всичките тези трудности и скърби, които нападат Йов не му стигат, а и жена му му казва до кога ще си верен на Бога, похули го и умри. Обаче аз намирам в това не само човешко действие. Това е било отново атака от сатана върху Йов. Защото когато има смърт трябва да имате предвид, че не е случайно. Казва се, че:

крадецът идва да открадне, да убие и да разруши. 

    В живота на Йов идва разрушение, идват кражби, идва убийство – собствените му деца умират. Това не е случайна работа, казва се сатана излезе. Виждате:

2:7 сатана излезе от присъствието на Бог и порази Йов. 

   Така че, има нещо което се случва, нещо което не е случайно. Където има смърт, даже обърнете внимание при самия Исус в пустинята, какво се случва в пустинята? – Исус пости, помазан е със Светия Дух, идва дявола при Него и му казва:

Хвърли се от тука долу защото е писано ще заповяда на

 ангелите си за тебе да те пазят, да не удариш у камък ногата си. 

   Но каква е целта, с която идва сатана? Хвърли се от тука долу.

Да не изпитваш Господа твоя Бог, казва Исус. 

   Ако Исус се беше хвърлил, е много вероятно да беше умрял. Защото това щеше да е изпитване на Господа и Господ можеше и да не се намесеше. Той не е длъжен в тази ситуация да се намеси. Каква е целта на сатана? Да се самоубие. Много пъти зад действието на сатана има един мотив и една цел – да убие. Когато видиш, че целта е смърт или убийство, да знаеш, че сатана е в действие.

Същото е и за абортите, може всякакви неща да казват за абортите, но разберете това е убийство на невинно дете, което още не е видяло светлината на света. Зад това нещо стои сатана, този лекар който реже, той не знае кой го подтиква. Тези хора, които организират цялото мероприятие не знаят кой ги подтиква. Но човекоубиеца, както пише в Иоан 8:34 сатана ги подтиква да направят това нещо. Защото Исус казва:

Аз дойдох да им дам живот и да им го дам изобилно. 

   Той казва, аз съм живота и възкресението. Дори виждате, че самият Енох, като ходеше с Господ до такава степен се съедини с Господа, че той просто не видя смърт.  За мене това означава, който ходи с Господа няма смърт. Живот има в присъствието на Господа. Но смърт има далече от Господа, и там където дойде сатана. Защото:

Крадеца идва да открадне, да убие и да разруши. 

   Какво казва обаче:

I Йоан 3:8  За това се яви Божия Син, да разруши делата на дявола,

 да съсипе делата на дявола.

   Исус идва да разруши греха, да разруши смъртта, да разруши болестта, да разруши робството, да разруши мизерията, и да донесе изобилен живот от Господа и тук и завинаги. Слава на Бога.

   Преди да мина по-нататък, искам все пак да обърна внимание на едно нещо, което стана, когато сатана излезе от присъствието на Господа и отиде да си свърши работата.

Един ден, когато синовете му и дъщерите му ядяха и пиеха вино

1:13 – дойде вестител при Иова та рече: Като оряха воловете, и ослиците пасяха при тях, савците нападнаха, та ги откараха, още избиха слугите с острото на ножа.

   Крадеца идва какво да направи? Да открадне, да убие. Виждате колко ясно се вижда, Иоан 10:10 – трябва да го научите наизуст. Значи: 

савците откраднаха, убиха, само аз се отървах да ти известя. 

   Вижте отново има замисъл в това, не случайно се е отървал, да отиде да каже лошите новини и Йов да умре от разрив на сърцето, инсулт или нещо такова. Тоест да може да му донесе лоши новини, не добри, а лоши новини. За това се е избавил, не за друго.

Докато още говореше, дойде друг и каза, 

   вижте каква атака срещу Йов. Целта е да бъде съборен праведния човек, да бъде унищожен той и домът му. Докато още говореше, дойде друг и каза:

огън от Бога падна от небето и изгори овцете и слугите и ги погълна,

 само аз се отървах да ти известя. 

   Огън от небето говори за светкавица, дори светкавиците не са случайни. Помните ли случая, как Исус плуваше с една лодка със Своите ученици, за да избави един обладан от демони в Гадаринската земя и по пътя обаче, докато той спеше, ги нападна буря. Бурята дигна такива вълни, че лодката започна да потъва. Разбира се Господ е вътре, лодката няма да потъне, но хората се изплашиха. Учениците се развикаха и Исус стана и каво направи? Той не каза: Това момчета е Божията воля, оставете лодката да потъне, защото Бог е решил днес да се удавим всички. Какво направи Исус? Той ги упрекна за липса на вяра. Той каза: 

Къде ви е вярата, маловерци?

    И после към кого се обърна, обърна се към вятъра, обърна се към вълните, към морето. И каза:

млъкни, утихни!

    и млъкна и утихна. Какво говори това? Зад този вятър е имало някой, зад тези вълни е имало някой, който е искал да спре Исус да не отиде от отсрещната страна и да не помогне на този беден човек, който се е мъчел с цял легион в себе си. Когато тръгнем да вършим освободително дело, отиваме да служим, трябва да ви кажа, че много пъти се случват неща, които се опитват да ни спрат. Тока спира, самолет може да спре, автобус да спре, какво ли не, само и само да се предотврати това да не се избавят хора от робството. Но въпреки всичко когато смъмрим силите на тъмнината /ние трябва да го направим/, тогава идва пробивът. Ето виждате светкавици, но не случайни светкавици, те не дойдоха просто, защото е лошо времето или такъв е сезона. Казва се,

сатана излезе от присъствието на Бога и отиде да си върши работа, 

както и 2:7- се казва че,

2:7 сатана излезе от присъствието на Бог и порази Йов. 

    А тука поразява другите неща около него.

И докато още той говореше дойде и друг и каза: Халдейците образуваха три чети и се спуснаха върху камилите и ги откараха, 

 отново кражба. Вижте колко са прости плановете на сатана. Аз се учудвам как хората не могат да ги видят . Отново откраднаха,

крадецът идва да открадне, да убие и да разруши. 

   Още избиха, отново избиха, отново убиха, да открадне, да убие с острото на меча, само аз обаче се отървах. Защо? За да ти кажа ако може евентуално да получиш някой инсулт като чуеш, да вдигнеш кръвно налягане.

Докато този още говореше дойде и друг и каза, (каква масирана акция) Синовете ти и дъщерите ти както ядяха и пиеха вино в къщата на най-големия ти брат.

   Най-тежкото за десерт го носят. Най-тежките новини за десерт, другото беше подготовка. Ето задуха и силен вятър и вятъра не е случаен. Този вятър не е случаен.

Задуха силен вятър от пустинята и удари четирите ъгъла на къщата. 

   Един вятър ударил четирите ъгъла на къщата. Нека да ви кажа нещо, не може един вятър да удари четири ъгъла, защото най-много да удари два, хайде три да удари, но четвъртия ще бъде на завет. Това означава, че тия ветрове не са били ветрове, а са били духове.

Задуха, казва и удари четирите ъгъла на къщата и тя падна върху децата ти и те умряха.

   Какво направи? Разруши.

Крадеца идва да открадне, да убие, да разруши. 

   Разруши къщата ти, разруши имота ти, после уби децата ти. Случайно ли е, трябва да ви кажа че катастрофи и други неща не винаги стават случайно. Има агенти на врага които така нагласят нещата , че да може да стават произшествия с цел определени хора да се разотиват. Да си отидат преждевременно. Бог казва:

дните на живота ти ще направя пълно

обаче врага иска да направи числото на дните ни непълно. Така,

само аз се отървах да ти известя.

   Тогава Йов стана. Бог да пази такова нещо, което е чул, Бог да пази.

Раздра дрехата си, обръсна главата си, и като падна на земята, и се поклони.

Гол излязох от утробата на майка си, гол и ще се върна там. 

    Слава на Господа, ето това се казва. Искам по-нататък да минем към Йов 33:19-30 което е една пророческа картина. Това е пророческата картина, която самият Йов дава. Защото, вижте Йов живее даже преди закона. Йов живее много преди Новия Завет.Йов живее много преди Божия Син да стане плът, да дойде на земята и да умре за греховете ни, за болестите ни. Така, че Йов живее в едно време, което не може да се сравни със сегашното време на благодат. Ние имаме привилегията да живеем далеч в по-добро време, слава на Господа. В този пасаж Йов говори за човек, на който Бог говори в нощно видение. Опитва се да му каже нещо, обаче човека явно не слуша, волно или неволно, не мога да ви кажа, обаче след това казва в

19. той бива и наказван с болки на леглото си, Да! с непрестанни болки в костите си, така щото душата му се отвръща от хляб, и сърцето му от вкусното ястие.

   Значи  започва и апетит да няма човека.

21. А невидимите му по-преди кости се подават. Душата му се приближава при гроба и животът му при погубителите.

   Една картина на болест и можем да кажем смъртоносна болест. До тука картината е печална, обаче вижте Йов какво казва. Защото той е в положението на такъв човек, който е много болен в момента. Тогава казва : ако има ангел, а думата ангел обикновено означава пратеник. Ако има ангел или пратеник с него. Чуйте сега тука, посредник. Исус е посредник на Новия Завет. Ходатай или посредник. Ако има посредник пръв между хиляда, за да възвести на човека кое е право за него. На английски език звучи така „

и Бог ще бъде милостив към него”.

И ще рече: избави го, за да не слезе в гроба. Аз промислих откуп за него. 

   Йов казва че човека е болен, че човекът умира но Бог ако прати посредник, ходатай между Бога и човека и прояви милостта си към него и рече: „Избави го, за да не слезне в гроба, т.е. „дай му живот”. Казва:

аз промислих откуп за него.

   Той говори за изкуплението. Иов пророкува за изкуплението на Исус, който е посредника на Новия Завет. Той каза, нужен ни е човек. Нужен ни е човек като нас, който да ни изкупи от това жалко състояние в което сме. Да ни изкупи от греха, да ни изкупи от смъртта. Имаме нужда от такъв човек. Той осъзнава тука пророчески това, че има нужда от Христос да дойде. И Господ казва:

Аз промислих откуп за него.

    Значи аз го откупвам от какво? От греха го откупвам и му давам правда, от болестта го откупвам и му давам изцеление, от смъртта го откупвам и му давам живот. Аз промислих откуп, Исус е откуп за нас.

25. Тогава тялото му ще се подмлади повече от тялото на дете. 

    Какво се получава? Възстановяване. Както казва: 

Йоил 2:25 „И аз ще възстановя годините които скакалеца изпояде”. 

    Господ говори за възстановяване, нашия Бог е Бог на възстановяване и възкресяване, и тука казва:

„тогава тялото му ще се подмлади повече от тялото на дете тялото му ще се подмлади, той ще се върне в дните на младостта си.” 

   Можете да си го прочетете в 30-ти стих. Говори за изцеление и за връщане към живот, но аз ще спра до тука защото материала е много а времето напредва. В този пасаж 33:19 видяхме пророческа картина на посредника Исус, който е даден като откуп за нашите души. Откуп за нашия живот, откуп за нашия грях, да можем и ние да се върнем от смърт към живот, от грях към правда, от болест към изцеление.

    Йов го вижда това нещо, той го няма, той не разполага с него, а ние разполагаме. Вижте, има разлика между нас и Йов. Йов казва: „ако имаше такъв човек, друго би било, тогава щяхме да се върнем към младостта, тогава щяхме да бъдем здрави, тогава щяхме да имаме живот”, обаче той го няма този човек. Слава на Бога, ние го имаме този човек, има разлика между нас и Йов. Йов не е под Новия Завет. Йов не е под благодатта, ние сме под благодатта. Ние се сравняваме с Йов. Нашия пример не е Йов, нашия пример е Исус. Нещо повече, дори Исус се ражда под закона, а ние сме под благодатта поради Исус. Сега искам да отидем към финала. Йов 42, въпреки че Йов не е бил под благодатта, въпреки че не е имал изкупителната жертва Исус Христос както пише,

че Той взе на себе си нашите немощи, понесе нашите болести, с Неговите рани ние се изцелихме, Той стана грях, за да можем ние да станем Божията правда в Христа Исуса. Той ни изкупи от проклятието на закона като стана проклет за нас, за да може благословението на Авраам да дойде върху нас.

   Тези неща Йов не ги е имал, но ние ги имаме. Но въпреки, че не ги е имал Йов искам да видите финала на цялата картина след всичките страдание, които той минава. Отиваме в Иов 42:12 – вярвам, че някои хора все пак виждат разлика в това, което в момента чуваме от това, което по принцип сме чували.

Така Господ благослови последните дни на Йова повече от първите му. 

   Аз разбирам всичко приятели, но искам да ви кажа, че Йов не умря от болестта си, Господ го изцели. Днес много Йововци не биват изцелени, казват, че са Йововци но ако са Йововцви трябва да са Йововци до край. Йов в Библията, който е преди благодатта и преди закона, не умря от болестта, а беше изцелен от болестта. Казва се, че

Господ благослови последните дни на Йов повече от предишните така,

 че придоби всичко двойно, 

  няма до прочета колко чифта волове и осли и колко деца му се родиха, как ги е нарекъл. Така след това след изцелението Йов живя 114 и видя синовете си и внуците си до четири поколения. Това се казва изцеление приятели, това се казва жажда за живот, който Бог му даде.

И тъй Йов умря стар и сит от дни 

   и аз ви желая в името на Исус да си отидете стари и сити от дни. Когато Бог иска да си ви прибере, а не дявола да ви ограби, да ви убие и да ви разруши живота. И отново искам да ви прочета,

Господ благослови последните дни на Йов повече от предишните 

  и накрая завършва

И тъй Йов умря стар и сит от дни. 

   Слава на Господа, след болестта му той е живял 114 години здрав. И аз ви желая след като някои от вас са били болни да дойде време да живеят дълго време здрави и да бъдат живо свидетелство. Ето ви едно светло и мощно свидетелство за Божията милост. Свидетелство за Божията благодат. Свидетелство за Божията сила дори и във времето преди закона и преди благодатта. Йов е бил изцелен от Бога и избавен от всичките дела на дявола и не само това, но Господ му възстановява всичко двойно. В Библията се казва, че крадецът като бъде хванат трябва двойно да върне това, което е откраднал. И вие претендирайте това което крадеца ви е откраднал да ви го върне двойно. Има места в Библията където пише четворно, в Притчи даже пише седмократно. Но поне двойно да върне това, което е ограбил. Господ казва в

Йоил 2:25 Господ ще възстанови годините, които скакалеца е изпоял. 

    И  аз благодаря на Бога за тази книга Йов, това е книгата, която е била използвана по най- негативен начин. Не съм виждал по-негативно използване книга от Библията, както Йов. Най-много тази книга ми се цитира, приятели. Обаче искам да ви кажа също, че тази книга не е негативна, а напротив, тя е позитивна. В нея освен, че има страданието и правдата на Йов, има и духовното воюване на Иов и победата, която Господ му дава, и възстановяването, което Господ му дава. И аз благодаря за това нещо в името на Господа Исуса Христа и нека Господ да ви благослови.

   Учудих се, че поучението мина толкова бързо. Аз очаквах, че материала е много, че ще ни бъде трудно да го минем, обаче се оказа, че го минахме много лесно. И може би има хора, които имат въпроси. Виждам тук доста неща са писани, не съм ги прочел, но постепенно ще ги прочета, за да може евентуално да отговоря на някои въпроси, които вероятно са зададени тука.

   Нека приятели да се помолим в името на Господа Исуса Христа. Нека да пристъпваме към Господа с вяра, че Той иска да ни избави от това. Болестите са хомот от сатана, има достатъчно изпитания, през които да минаваме, пустиня през която да минаваме. Евреите също са минавали през пустиня, но тяхната пустиня не е била свързана с болести. Пустинята е била свързна със скорпиони и змии. Била е свързана с глад и жажда, но се казва че те излязоха със златото и среброто на Египет и

нямаше ни един между тях, който да се препъва. 

  Така, че това което Бог прави е различно от това, което хората разбират.

   Нека да се помолим в името на Господа Исуса Христа.

„ Отдаваме ти слава и хвала велики Боже в името на Твоя Син Исус. Аз се моля чрез това поучение, нека да се прикачат ангели към него. Нека Твоето помазание да се втрие в поучението. И нека думите да влизат в сърцата и умовете на хората и крепости да падат.  И хората да получават онова, което Ти си определил да получат. Боже, аз се моля Твоя народ да бъде избавен. Както ти изпрати Мойсей да каже:

„Пусни людете ми да ми послужат”

 И аз днес го казвам в името на Твоя Син Исус Христос на днешния Фараон:

Пусни Божиите люде да служат на Господа. Пусни Божия народ да служи на Господа в името на Исус.

   Моля те Господи за всеки един присъстващ, Ти да изпратиш ангелските си войнства. Ангела на Господа е направил стан около онези, които му се боят и ги избавя. Нека Господи ангела да направи стан около Божиите хора. Благодарим ти за святата кръв чрез която сме защитени и ние, домовете ни и всичко което имаме и си благословил делата на ръцете ни. Благодаря ти за страха от Бога, но Те моля да избавиш всеки един от нас от страх от човек и от страх от злото. Защото ти искаш да се боим само от Тебе. Моля те Господи това, което се е случило на Йов на нас да не ни се случва Господи. Както каза Явис, моля Те Господи:

наистина да ме благословиш, ръката ти да бъде върху мене, да разшириш пределите ми и да ме избавиш от зло да нямам скръб. 

   Моля Те Господи за всеки един от нас, да ни избавиш от зло, за да нямаме скръб. И Ти послуша Явис и от скръбен го направи радостен. И аз Те моля в името на Исус за всеки един от нас за избавление, за изцеление и за спасение на души. В името на Исус ако има Господи нови хора, аз Те моля ти да ги докоснеш, да докоснеш сърцата им за да те приемат Тебе за свой Господ и за свой Спасител.

Защото няма друго име дадено между човеците с което да се спасим освен Исус Христос. 

   Той е посредника между Бога и човека. Той е Божия Син, Който спасява. И аз Те моля да спасяваш Господи всеки един, който гледа в името на Исус. И ако има човек, който гледа в момента това предаване и не е приел за свой Господ и Спасител Исус Христос и не се е покаял от греховете си, да го направи, защото днес е ден за спасение.

   И се помоли така на Господа и кажи:

   „Боже прости на мене грешника, прости ми всичките ми грехове, спаси ме и ми дай вечен живот. Спаси ме Господи и ми дай вечен живот. Направи ме Твое дете и стани мой Баща. Аз приемам Твоя Син за мой Спасител и Господ и вярвам, че Той умря за греховете ми и възкръсна. Спаси ме Господи. И сега предавам живота си в Твоята ръка за да ти служа за винаги.”

АМИН!