В 12 глава на Матей Исус изцели един човек, който беше сляп и беше ням. Фарисеите обаче казаха: „Този изгонва демони чрез Веелзевул, а не чрез Бога“. Виждате Той изцели човека като изгони демона. Често пъти зад болестите стоят демони, трябва да бъдат изгонени и тогава човек може да бъде изцелен. Исус изгони слепия дух, изгони немия дух и човекът започна да вижда и започна да говори. Това е Матей 12 глава от 22 стих. Някои стихове ще ви ги казвам, ако искате си ги записвайте, защото нямаме време да четем всичко. Имам доста неща да кажа затова просто ги казвам стиховете, който не вярва да ходи там да ги проверява.
Значи Исус освободи човека и човекът оздравя, обаче фарисеите, които се предполагаше, че знаят Библията, те всъщност Го обвиниха и казаха: „Ти го правиш чрез Веелзевул“. Веелзевул или Ваалзавул означава господаря на мухите т.е. той е началникът на бесовете, дух, който е началник на бесовете, има такъв. И те казват: „Чрез началника на бесовете изгонва бесовете“, Исус тогава каза, че не може сатана да изгонва сатана. Така че трябва да го имате в предвид сатана не може да изгонва демони, няма такова нещо, но Той каза:
28 Но ако Аз чрез Божия Дух изгонвам демони, тогава Божието царство е дошло върху вас.
После даже ги предупреди и каза, че ако някой похули Исус и се покае ще има прошка, но който похули Святия Дух няма да има прошка никога. И това го казва във връзка с освобождението, така че много е деликатна работата.
Сега, искам тук някои неща да ви кажа в тази връзка, да ги знаем, понеже наистина за две хиляди години откакто Христос дойде и възкръсна сатана е развил много учения, които ги е инжектирал в църквата. Учения, които имат благочестив вид, учения, които изглеждат християнски, но са лишени от силата на Бога. Не случайно апостол Павел каза към Тимотей за такива хора, които имат вид на благочестие, но са отречени от силата. На български език казва „са отречени от силата“ с други думи имат вид на благочестие, но нямат сила. Аз си мислех – добре де, ами то повечето хора нямат сила, имат вид на благочестие, но повечето християни нямат сила в днешно време, не са като едно време, християните са били силни, мощни. Вижте в Деяния на апостолите какво чудо е. Обаче видях в английския превод Кинг Джеймс какво казва, защото той е много по-добър, казва се:
Имат вид на благочестие, но отричат силата, от такива се отдалечавай.
Значи има хора, които са християни имат вид на благочестие, изглеждат добри, хрисими, обаче отричат Божията сила – не можело Бог да направи това, не можело това да бъде, не можело онова. От такива, казва, се отдалечавай. Това го казва апостол Павел към Тимотей. И аз това правя, аз гледам да общувам с хора, които вярват в Бога и вярват в Неговата сила. В Псалм 105:4 казва:
Търсете Господа и Неговата сила, търсете лицето Му винаги.
Трябва да търсим първо Господа, второ Неговата сила. Исус каза на садукеите – друга секта, те са различни секти, уж вярват пък не вярват. Много са опасни тия, които уж вярват пък не вярват, уж са вярващи пък нищо не вярват. Исус каза на садукеите в Матей 22:29 /браво на сестрата, че си записва/:
Вие се заблуждавате /по две причини, първо, че/ не познавате писанията – което е Библията. Те мислеха, че много добре ги познават. И второ:
не познавате Божията сила – което е Святия Дух
Не познавате писанията, не познавате Духа на Бога. Не познавате писанията, не познавате Святия Дух и Неговата сила. Виждате, че има два източника на заблуда в днешно време още от времето на Исус, първия източник на заблуда е, че хората не знаят Библията. Чуват този да казва така, онзи да казва така, този проповедник… Тия, които ми пишат на мен против това, което служим ми казват: „Този проповедник каза така, оня проповедник каза така“. Не ми казвай проповедници, покажи ми словото. Не могат да покажат словото, разбирате ли? Или ако покажат, показват нещо, което е извън контекста, но в повечето случай не ти показват словото, казват ти кой какво е казал, а нас ни интересува какво Господ е казал, защото ние основаваме живота си трябва да основаваме живота си на словото на Бога, което е Библията. Няма друго слово на Бога. Това е, което Исус им каза на тях. Садукеите не вярваха, че мъртвите могат да възкръснат, те вярват в Петокнижието – първите пет книги на Библията – Битие, Изход, Левит, Числа и Второзаконие. Останалата част от Библията не я вярваха, както и някои днес вярват това, не вярва онова. Ние трябва да вярваме цялото писание.
Защото цялото писание е Боговдъхновено.
И дават една история на Исус, с която искат да Го затапят, Исус обаче отговаря им на въпроса и им казва:
31 А за възкресението на мъртвите, не сте ли чели онова, което Бог ви говори, като казва /на Моисей/:
32 „Аз съм Бог Авраамов, Бог Исааков и Бог Яковов?“
По времето, когато Бог говори на Моисей пред къпината или от къпината и Авраам, Исак и Яков са мъртви, но Бог не казва: „Аз бях Бог Авраамов, Бог Исааков, Бог Яковов“, Той каза:
Аз съм Бог Авраамов, Бог Исааков и Бог Яковов.
Исус каза: Той не е Бог на мъртвите, а на живите.
С други думи Авраам, Исаак, Яков са живи днес. Как не вярвате в спасението? И знаетели, цитата, който дава е от книгата Изход. Книгата Изход е втората книга, те вярват в тая книга, но не са видяли възкресението вътре. И днес много хора четат Библията, но не виждат Божията сила в нея, не виждат възкресенската сила в Библията, четат, но не виждат. Затова трябва да се молим за дух на откровение и мъдрост Господ да ни дава да виждаме какво Господ дава в Библията.
Сега, според 1 Солунци 5:23 човекът се състои от три части – дух, душа и тяло. 1 Солунци 5:23 казва:
А сам Бог на мира да ви освети напълно; и дано се запазят непокътнати духа, душата и тялото ви без порок, до пришествието на нашия Господ Исус Христос.
Дух, душа и тяло сме и ние трябва добре да го разбираме това нещо, човекът не е от една част, той е от три части. Кажи: Три! Бог е от три личности. Ние сме от три части създадени, не от една. Господ е приготвил изкупление за цялостната човешка личност – дух, душа и тяло. Кръвта на Исус е платена, за да може да бъдем изкупени цялостно дух, душа и тяло, не частично. Значи, един от проблемите днес е, че хората вярват в частичното. Например има движение, което вярва, че Господ е пролял кръвта Си само за нашите духове т.е. да бъдем новородени и да бъдем спасени, но не и за тялото. Смятат, че Господ не е пролял кръвта Си за да бъдем изцелени, а само за духа. Това е частично евангелие, ние вярваме пълното евангелие. Евангелието или благовестието на Господа Исуса Христа не е частично, то е пълно. Христос проля кръвта Си не само за една част от нашия живот – за всяка една област от нашия живот и за цялото човешко същество. Когато човек повярва в Исус Христос и се покае кръвта на Исуса го измива от греха, прощават му се греховете и Библията казва, че ти ставаш
ново създание, нов човек, старото премина, всичко стана ново.
Но коя част от човека става нова, дух, душа или тяло? Това е въпросът, коя част се новоражда от човека? Тялото остава същото. Човекът може да е дядо и си остава дядо, като се новороди не става бебе, да каже: „Аз дойдох в църквата, новородих се и хоп из един път станах бебе“. Ставаш бебе в духа, духът ти е бебе, духът ти се ражда в Божието царство и става бебе, но тялото ти си остава същото. Нека кажем: Амин!
Вярвам, че разбирате за какво става въпрос. Само духът на човека се новоражда т.е. преминава от смърт към живот. Духът на човека възкръсва, когато човек повярва в Исуса Христа, той преминава от смърт към живот, от тъмнина към светлина. Така че ставаш ново създание. И не случайно в Йоан 3 глава Исус каза, че никой не може да види Божието царство и не може да влезе в Божието царство ако не се роди отново, то е нормално, както никой не може да дойде в земното царство ако не се роди. Всички тук сте родени. Не може нероден Петко да дойде на земята, също и на небето не може нероден Петко да има, или си роден или не си. Някои казват „аз съм вярващ“. Какво си вярващ, ако не си роден от Бога не си. Само думи. Както неродения Петко може да се пишем приказки за него, но няма ли го – има дата на раждане, записва се в регистъра. То е нещо, което наистина се случва във времето и в пространството.
Така. Така че духът на човека се новоражда и ти ставаш ново създание. Обаче какво става с тялото на човека? Тялото на човека остава същото. Тоест твоят дух възкръсва като повярваш, но тялото ти ще възкръсне, когато Христос дойде. Виждате ли сега, цялостната личност дух, душа и тяло. Духът ти възкръсва когато повярваш в Христос и ти ставаш нов човек, още тук на земята, но когато Христос дойде втори път, тогава тялото на тези, които са живи по това време ще се видоизмени и ще приемем славните тела. Такова тяло има Исус. Това ще е момента на възкресението. Тия, които да в гробовете ще излязат и ще възкръснат с нови тела. Амин. Значи тялото ще възкръсне при пришествието на Христос, духът ми възкръсва като повярвам. А какво става с душата ми? Значи душата няма възкръсване при нея. Това е много важно да го разберем.
Душата се нуждае от три много важни неща. Душата се нуждае от освобождение, душата се нуждае от обновление и се нуждае от освещение. Тия три важни неща са необходими. Душата на човека е в процес на развитие. Когато дойдеш при Христос ти трябва да се развиваш. Затова има толкова християни, които са новородени, те са новородени, те вярват в Бога, обаче характера им е под всякаква критика. Ходят играят по сватбите, ходят вършат грехове развеждат се, ходят по жени, ходят пият, ходят пушат, какво ли не правят, лъжат, крадат и т.н. Защо има такива християни? Защото душата им не се е развила. Духът ти се ражда в един миг, ти преминаваш в един миг от смърт към живот, слава на Бога, аз съм бебе! Обаче бебето като се роди това не е краят, приятели. Раждането на бебето е началото. Затова има църква, затова има Божие Слово, затова е даден Святия Дух, за да може това бебе да расте и казва:
Чрез чистото мляко на Божието Слово да растем.
Това мляко на Божието Слово е дадено за да растем, нашите души да се развиват. Амин. Вие знаете, понеже тук стана въпрос за това за освобождение, за демони и т.н. вие знаете Исус каза едно нещо, Той каза:
Ново вино се налива в нови мехове.
За какви нови мехове говори Исус? Той говори за новия човек. Нали така? Не стар човек, а нов човек. Стария човек не може да приеме кръщение в Святия Дух, нов човек трябва, новото вино в нови мехове. Добре, тези нови мехове, за които говори Исус представляват новия човек, но кое е новото? Тялото ли е ново? Не, тялото е същото. Кое е ново тогава? Духът. Духът се новоражда и това е новият мях и този нов мях казва трябва да се излее новото вино. Кое е новото вино? Ако не вярвате, че новото вино е Святия Дух идете в Деяния на апостолите 2 глава, там упрекнаха апостолите и казаха: „Те са се напили с ново вино“. А те какво се бяха напили? Бяха се изпълнили със Святия Дух. Святия Дух е новото вино според Деяния на апостолите 2 глава.
Всяко нещо трябва да е потвърдено от Словото. Не тоя ми каза, оня ми каза. Словото. Новото вино е Святият Дух, новите мехове е новото създание, духът, човешкия дух, не Божия Дух, новия човешки дух е новите мехове. Святия Дух е новото вино, което се излива в тия мехове. Както примерно, ето една бутилка. Бутилката е нашият възкресен дух, новия ни дух. Вътре в тая бутилка се налива водата или се налива виното. Това вино или тази вода е Святият Дух. Разбирате ли?
Сега хората казват: „Как може след като Святия Дух е в човека да има демон в него?“ Нека да направим разграничението тук. Когато човек повярва в Бога, представете си един човек болен от рак, повярва в Бога, след като повярва в Бога изцелява ли се? В повечето случаи не. Човекът продължава да е болен. Добре де, нали пише „В Неговите рани сме изцелени“. Значи виждате, че човек може да приеме една част от евангелието, да се спаси душата му, да стане нов човек, но въпреки всичко болестта да остане и той дори може да умре от тази болест, но духът му ще отиде при Бога.
Какво искам да кажа с това? Има хора идват при Бога, имат епилепсия, имат някакво психическо разстройство, имат депресия, има някакви такива неща и идват, повярват в Господа, но продължават да си носят проблема. Този път проблема не е в тялото, проблемът е в душата.
Новорождението е новорождение на духа, обаче то не засяга душата и не засяга тялото. А тук казва в 1 Солунци 5:23, че Господ иска да бъде осветен и духа, и душата, и тялото ни до пришествието на Христос. Не случайно Библията казва, че Христос умря за нашите грехове, но Той понесе и нашите болести и Той ни изкупи от нашите проклятия. Разбирате ли? То не е едно нещо. Ние искаме пълнотата на евангелието. Не трябва да бъдем елементарни, трябва да можем да разбираме Божията воля и да я осъзнаваме. И вижте сега, какво представлява примерно рака? В повечето случаи съм открил това нещо, че е така, рака е смърт. Някой съмнява ли се, че рака е смърт? Ако някой се съмнява, че рака е смърт, какво мисли, че е, живот? Рака е смърт в тялото на човека, той пуска корен даже казват метастази, това значи корени. Той пуска корени и започва да пие от живота на човека, той е паразит храни се от живота на човека докато убие самия човек. Рака е смърт, а смъртта е дух. Той има физическо изражение, но същността му е дух. Затова много пъти, когато се молим за рака и като кажем: „В името на Исус, дух на рак и смърт, вън от човека“ и човекът започва „а, у“, нещо става, повръща, изхвърля и след това здрав. Защо? Защото духът като излезе болестта излиза заедно с духа. Ако не вярвате вижте в евангелието колко пъти Исус изгонва болестите, човека е сляп, както казахме, глух – „душе глухи и неми, излез от човека“ и човекът прочува. Жената е прегърбена 13 глава на Лука, не може да се изправи от 18 години, Исус каза: „Жено, освободена си от немощта си“ и тя се изправя и тогава Исус каза:
Сатана я е вързал тая жена осемнадесет години, не трябваше ли да бъде развързана?
От кого? От сатана. Тая жена е била вързана от сатана и затова е ходела прегърбена, не просто болест, а дух в тялото. Но дух може да има не само в тялото, може да има и в душата, както казах депресия, има хора с натрапчиви мисли, блокирани в мозъците, не могат да мислят или постоянно имат натрапчиви мисли. Идват хора с мисли за самоубийство – „брат, все за самоубийство мисля“, други идват и казват: „брат, в ума ми все някакви хули против Бога, абе все нещо против Бога мисля, все някакви хули, не ги мисля аз ама ми идват в ума“. Толкова много неща има. Ами в емоциите? Разстроени хора, свръхчувствителни, депресирани, отчаяни, постоянно плачат, безизходица, безнадежност и други подобни, които атакуват душата на човека. И въпреки това ние днес учим хората, че няма такова нещо.
Още един път да кажа, бутилката, новите мехове са духът на човека, а пък Святия Дух е виното вътре. Какво остава обаче за тялото? Тялото трябва да бъде изцелено. Амин. Какво става с душата? Душата трябва да бъде освободена. Исус каза в Марк 16 глава:
Тия знамения ще придружават повярвалите
Така ли казва? Колко време ще ги придружават? Сами първи век след Христос, така ли? Има ли такова нещо Исус да каже: „Тия знамения ще придружават повярвалите само още един век повече няма“ или „Тия знамения ще придружават повярвалите докато са живи апостолите, после няма да има такова нещо“, „Тия знамения ще придружават повярвалите само, когато става въпрос за неновороден, а не за новороден“. Няма такова нещо. Той каза:
Тия знамения ще придружават повярвалите
Като Бог казва нещо ние не трябва да прибавяме, нито да отнемаме от това, което казва. Неговите думи са вечни думи. Като е казал, че тия знамения ще придружават повярвалите, те ще ги придружават и днес! Защото ние си прибавяме и си отнемаме и си измисляме неща в Библията.
Тия знамения ще придружават повярвалите, в Мое име бесове ще изгонват
Кой? Вярващите ще изгонват бесове. Кога? Първи век, втори век, до трети век максимум. Няма такова нещо, няма ограничение, докато Христос дойде ще изгонваме демони. Амин. Точно това дявола иска, хора, той иска да заблуди църквата и е вкарал толкова бесовски учения, казва Библията. Вижте, те изглеждат благочестиви, но са бесовски, зад тях стоят демони, те са развивани с векове тия учения, за да направят църквата хилава, мършава, слаба, да няма сила в нея. Много ли ни харесва да сме немощни? Много ли ни харесва да сме хърбави в духа? Много ли ни харесва да нямаме силата на Бога? Хората умират няма кой да им помогне. Като ходя на службите в България какви хора идват на службите, то да ти плаче сърцето да видиш, жалка работа. И това са вярващи. Редно ли е вярващите да са в това състояние? Ами как няма да са в това състояние като са такива поученията? Нали трябва да поучаваме живото Божие Слово, мощното Божие Слово, че Христос е животът, възкресението и Той е същят вчера, същият днес и същият завинаги! Много Го променихме Господа нещо. Той казва:
Аз съм Господ и не се променям!
Бог иска да изгради една армия в църквата. Не оплаквачи и не философи, а иска действие. Вярата иска действие, не философия. Амин. Затова трябва да хванем Словото. Аз искам да ви обърна внимание на душата, да ви обърна внимание на тия три неща, които трябва да се случат с душата. Ние трябва да бъдем балансирани, защото днес има крайности. Едната крайност казва – няма освобождение, друга крайност само освобождение. Едната крайност само обновяване на ума, друга крайност само покаяние. Вижте, трябва да бъдем балансирани, не едно, а три. Не едно, а три неща трябват. Когато човек повярва в Исус Христос е много важно да приеме освобождение. Вижте Деяния на апостолите 8 глава Филип проповядва в Самария Божието Слово. Филип е дякон, който по-късно става евангелизатор. Той, един дякон отива да проповядва евангелието и знаете ли какво става? Всички единодушно слушат – от 5 до 8 стих, всички единодушно слушат Словото, което проповядва. Той проповядва Христос и казва:
6 И народът единодушно внимаваше на това, което Филип им говореше, като слушаха всичко, и виждаха знаменията, които вършеше.
7 Защото нечистите духове, като викаха със силен глас, излизаха от мнозина, които ги имаха
Кажи: Мнозина! Мнозина! Не малцина, от мнозина, които ги имаха. Това не е Исус, това е Филип, дякон Филип.
и мнозина парализирани и куци бяха изцелени
Но първо е освобождението, после е изцелението, забелязвате ли? Един от проблемите днес е, че като няма освобождение няма изцеление.
мнозина парализирани и куци бяха изцелени
8 тъй щото настана голяма радост в оня град.
И това е служението на дякон Филип. Бог да даде такива дякони, братче. Днес апостолите не го правят това, което дякон Филип го правеше. Ами, извинявайте, но 2 Коринтяни 12:12 какво каза апостол Павел?
Знаменията на апостола се показаха в мене с пълно постоянство.
Не от време на време, от дъжда на вятър. Знаменията на апостла, признаците на апостола се показаха в мене, каза Павел с пълно постоянство, чудеса знамения, велики дела. Какви са знаменията на апостола? Чудеса, знамения, велики дела! Не приказки. Чудеса, знамения, велики дела, това е признак за апостолско служение. А пък дякон Филип не върши чудеса, не върши велики дела само изгонва демони и изцелява болни. Изгонване на демони и изцеляване на болни не влиза напълно в чудесата, то е на по-ниско ниво, чудесата са повече от това.
И всичко това Бог го е дал в църквата. 1 Коринтяни 12 глава се казва, че Бог даде в църквата дарби и дарбите на сила са вяра, вие знаете вярата мести планини, изцелителни дарби и вършене на чудеса. Това е дадено в църквата, днес трябва да го има това нещо, но дяволът не го иска. Защото ние можем да си говорим много и той няма да се притеснява от приказки. Той се притеснява от действия, той се притеснява от Святия Дух и Неговото действие. Вижте Исус какво казва на фарисеите:
Ако Аз чрез Божия Дух изгонвам бесове, тогава Божието царство е дошло върху вас.
Какво означава това? Че ако Той не изгонва бесовете, кое царство ще остане там? – на сатана. Марк 1:21-28 Исус влиза в една синагога в съботен ден и започва да поучава. Сега, в синагогата са вярващи евреи, те ходят всяка събота, слушат Словото, всяка събота, всяка събота, всяка събота, от малки са в синагогата. Обаче един ден Исус застава на амвона, почва да проповядва и един човек, в който има демон изведнъж става от мястото си и започва да вика, но не човекът вика, а демонът вика от човека:
Какво общо имаш Ти с нас, Исусе Сине на Всевишния Бог? Нима си дошъл да ни измъчваш преди време?
Това става по време на поучението, защото се казва, че Неговото поучение беше с власт, то не беше като поучението на книжниците и на фарисеите, не описва истината, а направо действа истината. Сега забележете, че този демон позна, че Исус е Божият Син, а в синагогата никой друг не го разбра. Библията казва:
Бесовете вярват и треперят.
Искам да ви кажа, че има места, има църкви, където бесовете повече вярват от хората за съжаление, защото никой демон не се съмняваше, че Исус е Божият Син, никой демон не се съмнява и сатана не се съмнява в Библията, но много християни го правят. Съмняват се и в Исус и в Библията се съмняват. Става тоя човек и казва:
Какво общо имаш Ти с нас /но не човека, демона/ Исусе, Сине на Всевишия Бог, нима си дошъл да ни измъчваш преди време?
Той знае, че ще бъде мъчен и виждате присъствието на Святия Дух ги измъчва демоните и те почват да се проявяват, Исус каза:
Млъкни, излез от него!
И като каза „млъкни, излез от него“ не стана така, хвърля букети цветя. Тоя човек взе да се тресе, взе да крещи, да се гърчи, падна на земята и демонът излезе от него със силен крясък. А Исус му каза да мълчи. Те са безобразни, те искат да смутят цялата атмосфера, те искат да развалят нещата, те не се интересуват от нас, те ни мразят. Разбирате ли? Вижте го този със силен крясък излезе и сега ние ще кажем: „Исусе, какво правиш, Ти ни развали реда в църквата, ние тук само цветя раздаваме, всичко е красиво при нас“, а тоя се пени на земята, се тръшка, крещи, вика. Разбирате ли? Но това е служението на Исус, това не е служението на съвременната църква. Ние трябва да се върнем към служението на Исус. Амин.
Когато влезнеш в болницата, влезнеш при хирурга хората умират, тумори имат в тялото си, хирургът взима ножа, реже тялото, то боли, кръв хвърчи наляво, надясно, ти ще кажеш: „Уби го човека, колко е грозно това нещо. Как сега вадиш от вътре туморите?“ Да, грозно е, кръв има, боли, обаче човекът ще живее. А днес обаче, за да е красиво, за да няма кръв, за да няма грозни неща оставяме ги хората с туморчетата „стой си, моето момче, ако е Божията воля ще умреш, приятно пътуване“. Важното е да има цветя. Както казва Лестър Съмрал: „Света прилича на потъващ кораб, а църквата днес раздава цветя“. За погребение ли ги раздаваме тия цветя? Хората имат не нужда от цветя, те имат нужда от спасителни лодки и ние трябва да сме тия спасителни лодки да отиваме и да вършим тая черна работа да ги гоним тия демони, да изцеляваме болни, да спасяваме вързаните. Амин.
Но ето, това е много важно да го направим, приятели, да му обърнете внимание, греховете имат нужда от прощение, болестите имат нужда от изцеление, демоните имат нужда да се изгонят – всяко нещо на правилното място. Дерек Принс казва нещо много интересно: „Има две важни неща, които християнинът трябва да прави, в живота на християните трябва да се случат – демоните трябва да се изгонят и плътта трябва да се разпъне на кръста“. Не можеш да разпънеш демони и не можеш да изгониш плътта, всяко нещо трябва на мястото да се постави. Вижте, има места, има църкви, които само разпъват плътта, разпъват плътта, но той има демон човека, то не може да го разпънеш демона, той трябва да се изгони. Плътта да се разпъва е добре и е необходимо и е правилно и трябва да се направи, обаче демона не можеш да го разпънеш на кръст. Исус казва:
В Мое име бесове ще изгонват
Няма да ги разпъват, така казва Исус. От друга страна ние можем да гоним демоните, обаче ако няма разпъване на плътта те може пак да се върнат. Искам да ви кажа, че демоните знаят точно от къде са излезли, те знаят адреса, те го знаят много добре, след като ги изгони служителят те се опитват да се върнат, че и други викат със себе си и ако вие им позволите да влязат положението може да стане по-лошо от първото. Затова, приятели, за да можем да победим дявола ние трябва да разпънем тази плът. Христос разпъна плътта Си на кръста и ние трябва да разпънем плътта. Това какво означава? Да оставим плътския си живот, да умрем за греха, това означава да разпънеш плътта.
Значи в Библията демоните са описани като мухи. Представи си мухи, хлебарки, плъхове, представи си ги тия симпатични животни. Представете си ги. Значи ти викнеш примерно ХЕИ, пръскат с отровата, отравят всички хлебарки, всички мухи и всички плъхове. Изчиствате ги тия неща, обаче в къщи вечерно време нахранвате се, оставяте всичко на масата, буклука си стои вътре, трохи под масата, храна паднала под масата, детето хвърлило насам натам, свинщина станала и по едно време из един път хлебарките се върнаха, плъховете се върнаха, мухите се върнаха. Защо бе брат, нали ги изгонихме, нали ХЕИ беше тук? Нали братът изгони демоните? Братче, слушайте ме, има нужда от служители, които да ви изгонят демоните, обаче след това, скъпи приятели, трябва да си почистите къщите, трябва да си почистите душите от всички тия грехове и мръсотии, защото мухите кацат върху мръсното. Ако ви е чисто няма да има мухи, ако ви е чисто няма да има хлебарки и няма да има плъхове, защото те няма да има с какво да се хранят. Бог каза на змията, когато я прокле:
По земята ще се влачиш и с пръст ще се храниш.
Пръстта е плът, сатана и демоните се хранят с плът, хранят се с вашите грехове. Колко е силен сатана в живота ни? Толкова колкото храна му дам. Ако му дам храна, ако стоя пред компютъра и гледам глупости, пред телевизора гледам глупости, ако ходя да изневерявам на жена ми, ако ходя да пия, да играя аз му давам материал и го храня и демоните стават силни в живота. Но когато го оставя на глад, гладен режим, на пост го поставяш, той няма с какво да се храни, ще отиде там, където има какво да яде, няма да дойде. Така че приятели, номер едно казахме трябва да има освобождение, но номер две трябва да има освещение. Това се нарича освещение. Освещението е процес, който ти вървиш от по-малко святост към повече святост и процеса на освещение ти трябва тая година да си по-свят от миналата и другата трябва да си по-свят от тази, трябва да има растеж. Ние искаме Святият Дух да действа. Нали много го искаме? Но трябва да помним, че Святия Дух е свят. Святия Дух не ходи в кочината, Той има нужда от чисто място, има нужда от чиста душа, за да може да действа. Значи хора, които много викат Святи Душе, Святи Душе, но живеят в греха, няма да дойде, не се безпокой. Святият Дух ще дойде само на свято и на чисто място.
И сега, нека да завърша с тия трите неща, обърнете им внимание.
№1 Освобождението важно ли е?
Важно е. Някой беше казал: „няма нужда от освобождение, те са освободени пък не са се покаяли“. Значи, вижте хора, не може да отричаш Божието Слово и Божията воля, били освободени пък не били се покаяли. Значи не можеш да кажеш да не се освободят пък да се покаят, трябва и да се освободят и да се покаят. Хората обичат да броят до едно, трябва да броим до две, трябва да се научим да броим до три. Значи човек трябва да бъде освободен и трябва да се покае, трябва да бъде освободен и трябва да живее живот на святост. Не може едното или другото – и двете. Както Исус каза: „Не може да избирате или писанията или Духа“. Има църкви, в които само изучават писанията, изучават, изучават, изучават, нямат никаква сила. Има други църкви само Духа, Духа, Духа, няма никакво писание. Значи едното е една крайност, другото е друга крайност. Трябва не едното или другото, трябва и едното и другото. Амин. Разбирате нали? Много искам да ме разберете за какво говоря. Нека кажем: Господи, дай ми откровение, в името на Исус!
И сега, значи виждате номер едно освобождение.
№2 Обновяване – много важен момент.
Римляни 12:1 И тъй, моля ви, братя, поради Божиите милости, да представите телата си в жертва жива, света, благоугодна на Бога, като ваше духовно служение.
Хората все искат служение – искам това да служа, онова да служа. Първото ти служение тук казва Библията е да представиш тялото си в жертва жива, угодна на Бога. Тоест какво означава това? – да го разпънеш на кръста. Като принесеш тялото в жертва то е мъртво, тоест плътта ни да бъде мъртва за греха, независимо дали те виждат хората или не. В жертва жива, угодна на Бога да представиш тялото си, тоест тялото да е живо и да е свято тяло, да е чисто тяло. Не примерно да ходиш да блудстваш с това тяло, да станеш една плът с блудница и после се чудиш защо имаш демоните от блудницата. Като си станал една плът те почват да се движат от единия в другия, да ви кажа нещо ново и колкото повече жени, толкова повече демони, после „брат, от къде дойдоха“. Ами те влизат по полов път, както венерическите болести влизат по тоя път така и демоните влизат, то е същото. Затова трябва освобождение.
А, нека да ви го кажа, да ударим и тая заблуда – не може, брат, след като е повярвал и е новороден и е кръстен в Святия Дух не може да има демони. Ами добре де, при нас имаше едни, детето било болно и те отишли да му излеят куршум, обаче майката: „Аз не съм отишла, тя сестра ми го взе и го заведе“. И идват трите и аз викам: „Сега какво ще правим? Ще уплашим хората“ и като взеха баба, майка, дете, всичките пищят, врещят, детето стана като зверче. Новородени и кръстени в Святия Дух, обаче демони. Ти иди при дявола, иди да ти излеят куршум, иди прави магии, иди влез в греха пък няма да влязат демоните. Защо си мислите такова нещо, бе хора? Кой ви каза, че като влезете в греха демонът няма право да влезе във вас? Ти му даваш законно право, отваряш врата демона да влезе в теб и ще кажеш. Че той няма да влезе в теб, защото ти си бил пълен със Святия Дух. Къде е Святия Дух в теб като ходиш да вършиш тия мерзости? Виждате ли какви заблуди имаме ние днес?
Та да се върнем обратно на въпроса, първо освобождение, второ тук имаме да представим телата си в жертва жива угодна на Бога като наше духовно служение.
2 И недейте се съобразява с този свят
Много съобразяване с този света – какво ще кажат роднините, какво ще кажат съседите, сега като правим сватба какво ще кажат съседите. Да казват каквото си искат. Аз не живея за съседите, както беше казал някой: „Аз не плащам данък обществено мнение“. Какво ме интересува какво ще кажат съседите, какво щяла да каже махалата, какво ще кажат роднините, всеки да си гледа работата. Най-важното какво ще каже Господа. Това като че ли на последно място отиде и после че чудим защо нещата не вървят, защото важното е какво ще каже Господ.
Недейте се съобразява с този свят, но преобразявайте се
Нека кажем: Преобразявай се! Как?
чрез обновяването на ума си
Душата се състои от ум, емоции и воля. Умът на човека е част от душата. Умът на човека трябва да бъде обновен. Кажи: Обновен! Как се обновява ума? Значи има стари неща в ума ни наследени от нашите предци, нашето възпитание в къщи. Как ще се променят тия неща? Трябва да обновяваме ума си чрез Божието Слово. Кажи: Чрез Божието Слово.
Не само освобождение. Някои пък идват и казват: „Брат, имам това, освободи ме. Брат имам това, искам Бог да ме освободи“. Някои само на освобождение са го дали. Чакай малко, има място за освобождение, обаче някои прекаляват. Както един беше казал: „Брат, направих това ама той дявола беше“, ами тогава да вземе дяволът да се покае. Вижте, хора, Исус каза:
Покайте се и повярвайте в благовестието
Не каза на дявола да се покае. Значи дявола трябва да се изгони, обаче ние трябва да се покаем. Правите ли разликата между дявола и нас? Защото някой за всичко дявола е виновен, той си е чист – ами дявола е виновен аз какво да правя. Значи той дявола, но ти си съизволил, съизволяване тоест ти се съгласяваш с него. Това е грях. Дяволът идва да изкушава, но ти трябва да се покориш на Бога и да се съпротивиш на дявола. Амин. Това е покаяние.
Значи тук казва, че ние трябва да преобразяваме ума си. Това преобразяване в живота чрез обновяване на ума става чрез Божието Слово. Трябва всеки ден да взимаш от Божието Слово неща нови и да сменяш ония, които са в ума ти старите неща. Ако искаш да имаш благословение, живот, ако искаш да има напредък трябва тук в ума тия стари блокове вътре, тия стари крепости да се махат от ума, тези наследствени и тези семейни разбирания и крепости трябва да се изхвърлят и трябва на тяхно място да се сложи Божието Слово, да се сложат Божиите ценности и да обновяваш ума си ден след ден, ден след ден да бомбандираш с Божието Слово ума си, защото дяволът гради крепости в нашите умове. Всеки ден колкото повече време ти не обръщаш внимание на Словото, толкова повече дяволът гради крепости в ума и в един момент се оказваш с огромна крепост в ума си и се чудиш какво да правиш. Трябва всеки ден да се бомбандира ума с Божието Слово за да може да се събарят тия крепости и да се изгражда Божията крепост. Това се нарича обновяване на ума.
Има служители, които наблягат много на обновяване на ума, но те пък наблягат само на това. Значи обновяването на ума не е всичко, освобождението не е всичко. Значи обновяването добре, ама освобождението го няма, затова трябва да вземеш и едното, трябва да вземеш и другото, не само едното. Ако влезе един служител с освободително служение на тия събрания кой знае какво чудо ще стане там, защото те имат нужда хората от обновяване. Всеки има нужда от обновяване на ума, но и освобождението трябва.
№ 3 Освещение
Не само да ти се обнови ума, но да се преобразяваш в живота ти според новото разбиране, според онова, което Бог те е научил в Божието Слово. Трябва да има преобразяване т.е. живота ти трябва да се променя. Вижте какво казва в Йоан 15 глава:
Аз съм лозата, Отец Ми е земеделецът, вие сте пръчките.
Отец минава с ножицата и отрязва всяка клонка, която не принася плод в нас – Трифон зарезан, значи Господ от време на време минава и ни орязва. Примерно аз като повярвах първо, като се обърнах вече, покаях се както трябва, 1992 година се покаях, но все още пушех, ама викам, въпреки че още не мога да ги оставя няма да оставя вярата, продължвам вярата. В един момент викам не може така, намалих ги на десет цигари, продължавам, казвам не може така, след няколко месеца намалих ги на три цигари. Мина още някой друг месец, казвам край на цигарите – 3.11.1992г. край на цигарите. Господ минава и ме орязва. Пиех, ходех по купони и слушах музика. Всички касети в огъня, всичката светска музика отиде в огъня. Не из един път, постепенно Господ ми показа. Господ минава и ме очиства, защото тая музика ми влияе, светската музика ми влияе, тя носи дух със себе си и аз я хвърлих. Много хубава музика, чудесни инструменталисти, чудесни певци, страхотна работа – в огъня. Изхвърлих го това нещо. А, другото беше с футбола 1994 година световното първенство, българите отидоха на четвърто място.