Обръщаме на Исайя 45 глава, една прекрасна глава, защото Бог е казал, че е прекрасно да четем Божието слово.

Исаия 45:1 Така казва Господ на помазаника Си, 

Господ говори на помазаниците Си.

Кой е Помазаникът? Помазаникът се нарича Исус Христос. На еврейски думата е Месията, на гръцки е Христос, на български – Помазаникът.

Господ говори на Исус Помазаникът, но Господ говори и на Своите деца, защото те също са помазаници. Защо? Защото ние сме християни, а думата християнин означава човек, който е помазан със Светия Дух. Христос е Помазаникът, а ние също, които сме кръстени със Светия Дух сме помазани със Светия Дух. Не сме като Него, но сме подобни на Него. Защото ние сме Божии деца, както Той е Божият Син. Ние сме Божии синове и дъщери в Него, и ние сме помазани чрез Него.

И помните ли колко интересно се говори в Псалм 133, че единството между братята е много угодно на Бога, като мирото, което слиза по Аароновата глава, а Аарон е првосвещеника. Нашият Първосвещеник е Исус. Помазанието от Бога слиза през Исус, стича се по брадата, по дрехите Му и ние сме Неговото тяло. Чрез Исус помазанието слиза върху нас. Слава на Бога.

И Господ говори на помазаника Си,

На Кир, когото Аз държа за дясната ръка. 

Когато Господ те помаже, Той чрез помазанието ти говори. Хората искат да чуят Божия глас. Но чрез Светия Дух единствено можем да чуем гласа на Бога. Чрез помазанието на Светия Дух единствено можем да чуваме гласът на Бога.

 И казва тука: когото Аз държа за дясната ръка. Дясната ръка са делата. Когато Господ те  е помазал, Той държи делото, което вършиш. Така че ако вършиш нещо за Божието Царство, не се плаши, че може да падне, защото Господ го държи. Господ подържа дясната ти ръка.

И в един от Псалмите се казва, че:

Господ е сянка на дясната ти ръка.

Много интересно, ти си движиш ръката нанякъде, и сянката винаги се движи с ръката ти. Т.е. Господ винаги се движи с Твоята ръка, винаги се движи с Твоите дела. Обаче първо помазанието трябва да е първо с тебе. И така,

На Кир, когото Аз държа за дясната ръка.

Защо?

за да покоря народи пред него, 

Господ те е помазал, дал ти е помазанието, защо? За да може да покори пред тебе, под тебе, да може да покорява силите на тъмнината. Без помазанието на Светия Дух нямаме власт, нямаме сила над врага. Но чрез помазанието Господ покорява силите на тъмнината под нас. Това е силата, с която ние побеждаваме врага. 

Исайя 10:27 Само помазанието разрушава хомота на сатана. 

И така: за да покоря народи пред него,

и да разпаша кръста на царе, 

Тука говори за какво? За небесни началства  и власти, да ги разпаше, да им отнеме силата чрез помазанието, което Господ ни е дал.

да разпаша кръста на царе,

за да отворя вратите пред него, за да не затворят портите: 

И чрез помазанието Господ разбива медни лостове, строшава врати, отваря врати пред нас. Помазанието ти прави място. Какво казва Притчи 18:16?

Притчи 18:16 Дарбата на човека отваря място за него,

и го привежда при големците. 

Дарбата на човека. Коя е дарбата на човека? Дарбата от Светия Дух. Тази дарба прави място на човека и го привежда при големците. Помазанието на Светия Дух отваря вратата.

И гледах един филм, български филм за един творец. Много добър човек, много труден живот е живял, но ми направи впечатление, че хората казват: „Всички се интересуват от тебе, всички те търсят.” И той казва: „Те не ме търсят мене, те търсят Твореца.” И като се замислите, когато хората много ви търсят, те всъщност не търсят толкова човека, а дарбата, която е дадена на човека. Те търсят служението, което е дадено на човека.

Самият човек сам по себе си е пръст, самият човек не е нещо особено. Той притежава всичките качества на човека, има чувства, има мисли, има воля. Но самият човек не  е ценен сам по себе си, за да го търсят. Той е ценен за Бога, защото е Божие създание. Но дарбата, която е дадена на човека, дарбата, чрез която Бог действа разрешава проблеми.

 Знаете ли какво всъщност е нещото, което прави място на човека? Защото много хора търсят работа, търсят реализация и т.н. Всъщност доколко ще бъдеш полезен, издигнат в служение, в църква и т.н., изобщо в обществото зависи какви проблеми ще разрешиш. Светът е пълен с проблеми, светът е пълен с нужди. И Господ е назначил всеки един от нас с определена цел – да разрешим определени проблеми, да помогнем по определен начин на хората.

Дори служението: ние проповядваме, ние служим и т.н. Но ако това, което правиш, не помага на никого, ако то не снабдява някаква нужда, ако то не разрешава някакъв проблем, в крайна сметка какво правиш? Не можем просто ние да правим, или просто да служим. Когато Исус се е движел на земята, Той винаги е отговарял на нуждите на хората, духовните нужди на хората, физическите, душевните нужди на хората. Просто Той е снабдявал. И Господ е Този, Който прави това, виждате ли:

Дявола идва да открадне, да убие и разруши,

но Христос идва да даде изобилен живот. 

Той идва да даде, Той дава това, от което се нуждаем, и го дава даже в изобилие, се казва в словото.

По-нататък Господ казва: 

2. Аз ще ходя пред тебе и ще изравня неравните места; 

Знаете ли колко интересно, че ние не трябва да ходим пред Господа. Когато ходим пред Господа, тогава срещаме големи трудности. Когато поставим Господ да ходи пред нас, тогава Той

 изравнява неравните места; ще разбия медните врати,

 и ще строша железните лостове; 

Защото в словото се казва, че: 

Исус отваря вратите и никой не може да затвори,

и Той затваря вратите и никой не може да отвори. 

С други думи трябва да бъдем търпеливи и да се научим да вървим една крачка след Него, не далеч. Нито пред Него, но да бъдем на точната дистанция, така че Той да отваря вратите, Той да изравнява местата, пътищата, и ние да можем да минаваме, така да се каже, по благодат да се движим. 

3. ще ти дам съкровища пазени в тъмнина, 

Знаете ли, хората крият съкровищата, съкровищата не ги виждате на улицата, не ги виждате по площадите, а те се крият някъде. Съкровищата са скрити. Врагът е скрил съкровищата, които принадлежат на нас, които Бог е предвидил за нас. Казва се, съкровища, скрити на тъмно място. Господ ще ги намери, ще ги извади и ще ги даде на нас. Има съкровища, има дарове, които Господ иска да даде на нас, на Своите деца.

Както сега по време на празниците, всеки очаква някакъв подарък. Така Господ иска да даде подаръци на Своите деца. И на първо място Той даде най-големия подарък. Кой? Светия Дух, дарът на Светия Дух? 

и богатства скрити в скривалища, 

Господ казва, че ще даде всичко това на Своите деца. И аз вярвам  и знам, че тези съкровища, тези богатства, тези съкровища, духовни съкровища ще дойдат в църквата. И в резултат на това ще дойдат и други – и здравословни, и семейни, включително финансови богатства ще дойдат в църквата Христова в това последно време. Господ ще ги разкрие и ще даде. Както се казва в словото:

Богатството на нечестивия е запазено за праведния. 

Господ ще взема от нечестивия грешник и ще даде на праведния. Мислите, че това нещо не се е случвало. Соломон казва:

Няма нищо ново под слънцето, всичко се повтаря. 

А е добре забравено старо нещо. Помните ли какво стана по времето на Авраам? Когато Авраам отиде в Египет, Господ му даде богатствата на Египет, и Авраам излезе много богат от Египет.

Какво става с Яков  и семейството му в Египет. Те отидоха бедни в Египет, излязоха с богатства от Египет. И Господ ще направи едно преразпределение, ще вземе от света  и занесе в църквата. Защото това, което е в света е собственост на Бога, всичко е на Бога – земята е на Бога, добитъкът е на Господа, златото и среброто принадлежи на Господа, всичко е на Господа. Така че бъдете готови, бъдете внимателни, защото когато Бог започне да върши тези неща, Той иска да те превърне в един канал, през който да може Божията благодат да протича и да се спасяват души от царството на мрака в Царството на Бога. Амин! 

 за да познаеш, че Аз съм Господ, Израилевия Бог,

Който те призовавам по името ти. 

Господ те призовава днес, Той те призовава по твоето име. Той ти знае името, знае ти адреса, знае ти е.г.н-то, знае всичко за теб. И Той знае къде да те намери, знае телефонния ти номер, знае как да ти се обади и да ти каже, каквото трябва да ти каже. 

4. Заради Якова служителя Ми и Израиля избрания  Ми призовах те по името ти, дадох ти почтено име, ако и да не ме познаваш.

5. Аз съм Господ и няма друг; Няма бог освен Мене; Аз те описах, ако и да не Ме познаваш,

6. За да познаят хората от изгрева на слънцето и от запад, че освен Мене няма никой, че Аз съм Господ, и няма друг.

7.  Аз създавам светлината и творя тъмнината; правя мир, творя и зло!

8. Роси, небе, от горе, и нека излеят облаците правда; Нека се отвори земята, за да се роди спасение, И да изникне същевременно правда; Аз Господ създадох това.

9. Горко на онзи, който се препира със Създателя си! Черепка от земните черепки! Ще рече ли калта на Този, който й дава образ: Що правиш? Или изделието ти да рече за тебе: Няма ръце?

10. Горко на онзи, който казва на баща си: Какво правиш? Или на жена му: Какво добиваш? 

Господ тука иска да ни каже, че ние сме от различен разряд. Каквото е брадвата в ръцете на дърваря, каквото е глината в ръката на грънчаря, това сме ние в ръцете на Господа. Просто ние нямаме никакво основание и никакво право да Му държим сметка какво прави, как го прави, и защо го прави? Живеем в едно бунтовно, неблагодарно време, в което хората се осмеляват да правят това. Има хора, които са огорчени от хора, огорчени от Бога. Бунтуват се срещу хора, бунтуват се против Бога. Обаче истината е, че ние трябва да знаем своето място. Глината е тази, която кротичко се оставя в ръцете на грънчаря и Му позволява да прави това, което Той иска. Това се нарича смирение. Не можеш да кажеш на своя майстор грънчар: „Аз не искам да бъда това, аз искам да бъда другото.” Той е Този, Който те призовава, Той е Този, Който ти дава, и Той е Този, Който решава какво да прави с тебе.

Днес си четохме за Самсон. И много интересно се казва в Съдии 13 глава, че евреите сториха зло пред Господа и тогава дойде робството. Запомнете, че грехът води към робство, правдата води до свобода. И тогава те викнаха към Господа и Господ им изпрати  Освободител в лицето на Самсон. Но как? Господ дойде при една жена, която не можеше да ражда. И в нейната немощ Божията сила се прояви съвършено. И Господ й даде дете, и не само дете, но дете, което да е помазаник. И това, което е интересно, че Самсон с нищо не заслужи да бъде избран. Бог го сътвори и го избра за тази задача, без да има никаква заслуга за това. Доволен или недоволен, Бог е Този, Който избира. Трябва да го помним това.

Някои хора могат да си избират призванията, могат да решат нещо да направят. Винаги на първо място е изборът на Бога. Ако Бог не те е избрал за нещо, по-добре недей да го вършиш.

 Защото, когато Бог те избере да правиш нещо, когато Той те призове и повика за нещо, каквото Той е приготвил, Той ще ти даде необходимия инструментариум, сила, благодат, за да можеш да вършиш нещата. И затова ние не трябва по човешки, по плът, просто сме чули някакво учение, да влизаме в област, в която не сме призовани. Прави ми впечатление, че има хора, защото са открили нещо, някакво ново учение, което ти се вижда страхотно  и т.н. влизат в нещата и това не ще да проработи.

Не стават така нещата. Не става така, приятели. Всичко не е за всички. Бог има разнообразни призвания. Той избира хората според Своята воля. Както избра Самсон, и го помаза, и Самсон освободи израилтяните от робството. Въпреки че той направи много грешки, да не кажа даже грехове, за които пострада, но въпреки това изпълни призванието си.

И по-нататък тука се казва:

11. Така казва Господ, Светия на Израиля и неговия Създател; ще се допитвате ли до Мене за бъдещето, за синовете ви  или ще заповядате на делото на ръцете Ми.

12.  Аз създадох земята, и сътворих човека на нея; Аз, да! Моите ръце разпростряха небето, Аз дадох заповеди на цялото му множество.

13. Аз издигнах него (Кира) с правда, и ще оправям всичките му пътища. 

Виждате ли, когато Господ помаже някого, Той го издига и Той оправя пътищата му. Слава на Бога.

Той ще сгради отново града Ми и ще пусне пленниците Ми, без откуп или подаръци, казва Господ на силите.

Когато Господ те помаже, Той ти дава сила да градиш и сила да пускаш на свобода пленниците. Не просто да говориш, но наистина да ги пускаш.

14. Така казва Господ: Печалбата от труда на Египет и търговията на Етиопия, и на високите мъже савците, ще минат към тебе и твои ще бъдат. 

Ето това  е много хубаво обещание за нас. Труда (плодовете) на Египет, плодовете на света, това, с което светът се хвали, това, което светът е придобил (грешните трупат, събират) Господ казва, че ще го даде на нас.

И Господ казва на едно място в Псалмите:

Вие наследихте това, за което други са се трудили. 

Бог ще направи така, че Божията народ ще наследява благодатни неща, за които хората в света са се трудили.

Помните ли случая с излизането на израилтяните от Египет? Те излязоха не само свободни, не само, че Бог ги изцели, но Той им даде среброто  и златото на Египет и те излязоха за какво? За да могат да служат на Господа  и да направят скинията в пустинята. Така че Господ иска да благослови Своя народ, за да може скинията, която е образ на Божието царство, образ на църквата, да бъде съградена. Така че Бог ще благослови Своите хора с цел Божието дело да може да се разгърне и да може да се установи.

 Печалбата от труда на Египет и търговията на Етиопия, и на високите мъже савците, ще минат към тебе и твои ще бъдат. Ще те дирят; в окови ще заминат; И като ти се поклонят, ще ти се помолят, казвайки: Само между тебе е Бог, и няма друг, друг бог няма. 

С други думи казва Господ: „Ще дойде време, ще дойдат тези хора в църквата, в Христовата църква и ще се поклонят на Господ, и ще казват за църквата: „Няма друг бог освен в църквата.” На друго място бог няма, всичките други са кумири.

15. Наистина, ти си Бог, Който се криеш, Боже Израилев, Спасителю. 

Господ е Господ, Който се крие. Защо се крие Господ? Той се крие, защото ние първо няма нужда да повярваме, а ще Го виждаме. И второ, няма да има нужда да Го търсим. Но тъй, ако Той се крие, ни е нужна вяра, за да Го видим, и ни е нужно да Го търсим, за да Го намерим.

Който търси ще намери.

16. Те всички, които правят идоли, ще се посрамят и смутят, те всичките ще си отидат засрамени. 

Има различни видове идоли; има идоли, които се виждат, като предмети например, има идоли като хора, на които се възхищават, като хора на изкуството и пр. Например на Хитлер, хората са се покланяли, фанатизирали са се, една част от Европа се е фанатизира по тази личност. И са го превърнали в идол. И виждате идола си замина, и с него всичко.

И аз ще ви кажа друг вид идоли. Ако идват хора християни при тебе и ти говорят, запалени за нещо, обаче ти говорят за това, или за онова, или за тази църква, или за онова служение, „О, колко е прекрасно това служение” и т.н. Ние трябва да говорим за една личност, за личността Исус. Всичко останало се превръща в идол и не трябва да им се кланяме. Трябва да се покланяме с Дух и  истина на Господа, нашия Бог.

На Господа твоя Бог да се покланяш

и само на Него да служиш. 

Така че, срам ще дойде на тези, които се покланят на идоли, а слава ще дойде на тези, които се покланят на Господа.

17. А Израил ще се спаси чрез Господа с вечно спасение 

Това е прекрасно. Това говори не само за спасението на църквата, това говори и за спасението на народа на Израел. Господ е дал обещание за спасението на народа на Израел. Слава на Бога. Молите ли се за Израел, молите ли се за Ерусалим, Господ обещава спасение за Израел. Слава на Бога.

Вие няма да се посрамите,

нито да се смутите до вечни времена. 

Няма да се посрамите (ето пророкувам чрез думите на Исаия), няма да се смутите до вечни времена.

18. защото така казва Господ, Който сътвори небето

(Този Бог, Който създаде земята, направи я, и я утвърди.

Който не я сътвори пустиня, но я създаде, за да се населява) 

Господ е създал пустинята, Той е  създал и плодородната земя, Той създаде и Едемската градина. Но като дойде грехът, като дойде сатана, плодородното поле става пустиня. Искаш ли да живееш в добро място, ходи в правда.

19. Не съм говорил в тайно, казва Господ, от място в тъмна земя; не съм казал на Якововия род: Търсете ме напразно. 

Господ казва, че не е казал да Го търсим напразно. Знаете ли, има хора, които казват, че напразно Го търсим.

Между другото и аз бях така преди години, 90-те години. Бях оставил, не бях с Господа и писах на един Божи човек, (няма да му казвам името), и казах: „Пастор, търсих Божието царство, но не го намерих.” И така се оплаках, че съм търсил Божието царство, но не съм го намерил и му казах: „Моля ви, помолете се за мене, наистина Бог да ме възстанови и да направи нещо.” И мина се около един месец може би и Господ ме обърна. Но много интересно беше и не знам дали изобщо се е помолил за мене, защото аз изпратих писмото на някакъв адрес, който изобщо не съм сигурен, че е бил верен. Тогава нямаше интернет, или поне аз не съм знаел, че има интернет, за да можем да имаме адреса.

Сигурно има много хора, дори които гледат в момента и си казват: „Търсих Божието царство и не можах да го намеря.” Обаче Господ казва:

Не съм ви казвал да ми търсите напразно. 

Напразно търсене на Господа няма.

Аз Господ говоря правда, възвестявам правота.

20. Съберете се та дойдете, приближете се, всички  вие оцелели от народите; нямат разум онези, които възправят дървените си идоли и се молят на бог, който не може за спаси.

21. Изявете и приведете ги; Да! Нека се съветват заедно; Кой е прогласил това от древността? Кой го е изявил от отдавнашното време?  Не Аз ли Господ? И освен мене няма друг бог, освен Мене няма бог праведен и спасител.

22. Към Мене погледнете и спасени бъдете всички земни краища;

Към Мене погледнете и спасени бъдете всички земни краища. Как се спасяваме чрез поглед? В Стария завет се говори за змията, в Новия завет се говори за вяра. В Стария завет се казва, че всеки който погледне на змията, няма да умре, но ще живее. А в Новия се казва: И всеки, който погледне на Него, няма да загине, но ще има вечен живот. Всеки, който повярва в Него, няма да загине, но ще има вечен живот. Така че гледането  е вяра.

Към Мене погледнете и спасени бъдете всички земни краища,

Защото Аз съм Бог, и няма друг.

23. В Себе Си се заклех, (праведна дума излезе от устата Ми, и няма да се повърне), че чрез Мене ще се преклони всяко коляно, всеки език ще се закълне в Мене. 

А в Новия завет се цитира:

През Мен ще се преклони всяко коляно  и всеки език ще изповяда, че Исус е Господ. 

24. Само в Господа, ще рече някой за Мене, има праведност и сила; 

Виждате ли, първо идва праведност и после сила. Някои хора се чудят, защо няма сила. Защото ако няма праведност, няма да дойде и сила. Първо трябва да бъдат простени греховете, първо трябва да бъде освободен човек и тогава идва Божията сила в живота му. Ако има някаква сила без праведност, тя не е от Бога. Сила без праведност е от врага.

При Него ще дойдат човеците, а всички, които се разгневиха на Него, ще се засрамят. 

Интересно, хора, които се гневят против Него, обаче те ще се засрамят.

25. Чрез Господа ще се оправдае  и с Него ще се хвали цялото Израилево потомство. 

Благодарим на Бога за това нещо. Колко прекрасно е това, прочетохме цяла глава от пророк Исайя.

Бог да ви благослови. Амин!