Думите на Исус Христос преди да се възнесе на небето.
Марк 16:16 Който повярва и се кръсти ще бъде спасен.
Забележете: Исус Христос слага вярата и кръщението заедно със спасението. Това означава че ако човек казва, че вярва, а не се кръсти във вода не е сигурно че ще бъде спасен.
Марк 16:16 Който повярва и се кръсти ще бъде спасен.
Някои хора казват:
– Достатъчно е аз да си вярвам.
Обаче Исус казва:
…и се кръсти, тогава ще бъде спасен.
Значи, водното кръщение е важно за спасението на човешката душа. Ние можем да казваме едно, но по-важно е какво казва Господ. След като Той казва:
Който повярва плюс се кръсти, ще бъде спасен.
Най-добре е да слушаме Господа, а не да слушаме другите хора какво казват. И виждаме, че водното кръщение е необходимо за спасението на човека. И веднага някой може да възрази и да каже:
Добре, а помниш ли брате, когато на кръста беше Исус Христос, имаше един разбойник до Него и разбойника каза:
Лука 23:42 Господи Исусе, спомни си за мене, когато отидеш в Твоето царство.
Исус каза:
Лука 23:43 Днес ще бъдеш с Мене в рая.
Как Исус прости на този разбойник на кръста без да има водно кръщение и го спаси. Истината е, че този разбойник и да иска не може да приеме водно кръщение. Ако вие също сте разпънати на кръстове, може и без водно кръщение да минете. Защото няма как да слезеш от кръста да приемеш водно кръщение. След като си здрав и прав и можеш да влезеш във водата, по-добре е да влезеш. Аз съм кръщавал във вода баба Витка, която беше на към 100 години.
Матей 3:13 Тогава дойде Исус от Галилея на Йордан при Йоана за да се кръсти от него.
Исус беше ли Божи Син? Да. Исус Господ ли беше? Да. И дойде да се кръсти във вода. Исус, Господ дойде да се кръсти във вода.
Матей 3:14 А Йоан Го възпираше, казвайки: Аз имам нужда да се кръстя от Тебе,и Ти ли идеш при мене?
Матей 3:15 А Исус в отговор му рече: Остави ме сега,защото така ни е прилично да изпълним всичко, що е право.
Нека кажем думата право, значи правилно или праведно. Какво казва Исус Христос? – водното кръщение е едно право, праведно дело. И Той каза:
15. Нека да изпълним всичко, което е справедливо, право, праведно.
И казва водното кръщение е едно справедливо, право, праведно дело.
И ако Божият Син се е подложил на водно кръщение без да е имал грях, то колко повече ние хората трябва да се подложим на водно кръщение като сме грешни. Ако Той е нашия пример, и ни е дал пример самия Той да вземе водно кръщение, колко повече ние трябва да вземем водно кръщение.
Така че виждате, че водното кръщение е необходимо:
- за спасението и
- е праведно дело, което Господ Исус извърши, камо ли път ние. Този човек, който казва, че няма нужда от водно кръщение, няма вяра, такава, каквато се изисква в Библията, за да получи спасение. Защото всеки един човек, който истински вярва в Господа, той ще желае и ще копнее да приеме водното кръщение. Ако той не го желае това нещо, значи нещо не е наред във вярата му.
Въпрос: Имам ли право да се кръстя във вода, ако не съм кръстен в Духа?
Някои казват: „Аз не говоря на езици, нямам кръщение със Святия Дух затова не мога да взема водно кръщение.”
Деяния на апостолите 8:12 Но когато повярваха на Филип,
който благовествуваше за Божието царство
и за Исус в Христовото име,
- хората повярваха и
- кръщаваха се мъже и жени.
Ето вижте, за първи път го виждам това нещо в Библията, слава на Господа. Винаги съм се чудел и исках да го намеря това нещо в Библията.
кръщаваха се мъже и жени.
Какво означава това? Пише ли деца? Пише мъже и жени. Аз съм се чудел как да обясня на хората това нещо и съм го обяснявал по друг начин. Но тука пише кръщаваха се мъже и жени, не пише мъже, жени и деца.
Деяния на апостолите 8:13а И самият Симон повярва, и като се кръсти,
Този човек е бил магьосник – повярва в Господа и прие водно кръщение дори, обаче не се покая.
Деяния на апостолите 8:13 …Постоянно придружаваше Филип, та, като гледаше, че стават знамения и велики дела, удивляваше се.
Значи вижте, до тука тези хора:
- повярваха,
- взеха водно кръщение.
Деяния на апостолите 8:14,15: А апостолите, които бяха в Ерусалим, като чуха, че Самария е приела Божието учение, пратиха им Петра и Йоан, които като слязоха, помолиха се за тях за да приемат Святия Дух, защото Той не беше слязъл на нито един от тях, а само бяха кръстени в Исус Христовото име.
Значи забележете, тези хора повярваха в Исус, кръстиха се във вода в името на Исус Христос, и след това апостолите дойдоха, положиха ръце и те приеха кръщение в Святия Дух.
Въпроса ми е: Кое първо приеха, водно кръщение или кръщение в Святия Дух? Водно кръщение приеха пълно. Това е правилния ред. Правилният ред е човек да приеме първо водно кръщение, а после да приеме кръщение в Святия Дух.
Чета Лука 3:21,22
Лука 3:21,22 И когато се кръстиха всичките хора, като се кръсти и Исус (в какво се кръсти Исус? – във вода) и се молеше (Той прие кръщение и вече се молеше. За какво се молеше? За кръщение в Святия Дух, отвори се небето и Святия Дух слезе върху Него в телесен образ на гълъб, като казваше: Ти си Моят възлюблен Син в Тебе е Моето благоволение.
Какво казва Бог при реката Йордан?
Ти си Моят възлюблен Син, в Тебе е Моето благоволение.
Бог свидетелствуваше, че кой е Исус? Негов Син.
Исус прие кръщение във вода, номер едно. Излезе от водата и се молеше и Святия Дух слезе върху Него в телесен образ.
Кое беше първото? – водата. Кое беше след това? – Духа. Кой е нашия пример? – Исус. Какво трябва да правим?–каквото направи Исус: водата и след това Духът. Амин.
И нямаме право да забраним на човек, който не говори на езици да отиде да се кръсти с вода. След като Исус го направи така, ние също можем да го направим така.
Кръщението във вода трябва нормално да се приеме преди кръщение в Святия Дух, а не обратното. Както някои казват:
–Брате, ти не си приел кръщение в Святия Дух, не говориш на езици, не можеш да приемеш водно кръщение.
Няма такова условие. Нормално водното кръщение трябва да бъде преди кръщението със Святия Дух.
В Корнилевият дом, когато Петър говори те първо приеха Святия Дух, но не щото им положи ръце, а докато положи Петър словото, те започнаха да говорят на езици. Тогава Петър каза:
–Трябва да ги кръстим във вода веднага.
Но това беше решение на Бога, а не на Петър. Защото Бог реши да ги кръсти в Святия Дух преди да са приели водно кръщение. Така че, когато Бог реши, Той може да разменя реда. Той е суверенен, То решава и може да прави каквото иска. Но ние трябва да се подчиняваме на Божия ред: водното кръщение преди кръщението в Святия Дух. Амин.
Има определени условия, които човек трябва да покрие, за да приеме водно кръщение, което да има смисъл. Още повече думата кръщение на български език идва от гръцка дума, защото Новия завет е написан на старогръцки език, и думата на старогръцки там се явява baptizo, което означава потапяне. На нас като хора днес ни е дадено да приемем два вида кръщение. Едното кръщение се нарича кръщение във вода, а другото кръщение се нарича кръщение в Святия Дух.
Виждате тази химикалка и представете си, че това си ти, или това съм аз. Да се кръстиш във вода, означава да се потопиш във водата, да си потопен под водата. Това представлява кръщението във вода: потапяне, ти трябва да си заобиколен от всичките страни от вода. Това е потапяне, не просто попръскване, както се прави в православната църква, да се попръскват с водичка. Това не е попръскване, не е поръсване, това е потапяне.
Даже по-добър пример ако вземем едно камъче да го потопим вътре, то е потопено изцяло. Така че думата baptizo или кръщение на български език представлява потапяне.
В този смисъл кръщение, което просто да те поръси с китка или нещо друго не върши работа, защото не си изпълнил условието, което е поставено от Бога.
Тука, заради хората, които ще гледат това поучение, ще обърна внимание на още един момент, който вие го нямате по всяка вероятност, но много хора го имат. Казват:
–Брате, трябва да се кръстим в река, такова е кръщението. Исус е бил кръстен в река, другите хора са били кръстени в река, и ние трябва да бъдем кръстени в река.
Това учение за кръщение във вода е едно от шестте учения според Евреите 6:1,2. Това е основно учение на християнството, кръщението във вода. Но кръщението се нарича не кръщение във река, а се нарича кръщение във вода. И не е важно дали ще е в река, дали ще е в море, дали ще е в басеин, дали ще е в езеро това няма значение. Важното е да бъдеш потопен във вода.
Защото ако хората наблягат на това, че Исус е бил кръстен в река, тогава можем да обърнем внимание и да кажем:
–Той не само е кръстен във вода, но е кръстен в река Йордан. Тогава нека всички да отидем в Израел и да се кръстим в река Йордан, за да изпълним всичките условия.
Така че ние не трябва да се хващаме за буквата, защото:
Буквата убива, а Духът дава живот.
Учението се казва кръщение във вода. Така че на нас като християни ни остават две кръщения: Номер едно: кръщение във вода и номер две: кръщение в Святия Дух.
Какво е необходимо, за да приеме водно кръщение.
1 Петрово 3:20-22 Докато се правеше ковчега, в който малцина, т.е. осем души се избавиха чрез вода.
Знаете ли, че чрез този ковчег те се избавиха чрез вода. Неговото семейство влезе в този ковчег, който е като кораб, дойде потопа, всички хора измряха, те в ковчега останаха живи. И забележете ,че това е ковчег. Ковчегът е за мъртви хора, а всъщност те останаха живи. Всички хора умряха, само Ной и неговото семейство останаха живи и се казва, че те се избавиха чрез вода. Забележете: тази вода, която сега е в образа на кръщението и сега ни спасява. Както Ной се спаси чрез водата, така ние днес се спасяваме чрез водното кръщение. Виждате, че водното кръщение е свързано със спасението на човека. Те се спасиха. От какво се спасиха? Първо се спасиха от този извратен свят, в който са живели, защото всичките извратени хора умряха. Т.е. ние се спасяваме от света. Те се спасиха от Божия гняв, защото Божия гняв дойде върху другите, но не върху тях.
1 Петр.3:21 Която в образа на кръщението и сега ви спасява, (не измиването на плътската нечистота),
Водното кръщение не е изкъпване отвън, водното кръщение изкъпване отвътре. Водното кръщение не е измиване на телесна нечистота, водното кръщение е измиване на духовна нечистота и измиване от грехове, прощаването на грехове. Не измиването на плътската нечистота, а свидетелството на Бога за чиста съвест.
(не измиването на плътската нечистота),
но свидетелството към Бог за чиста съвест).
Чиста съвест. Чиста съвест означава, че съвестта ти е била измита, очистена. Тя е била мръсна от греховете, но след водното кръщение става чиста.
Другото, което е интересно, те се освободиха, семейството на Ной се освободи.
Знаете ли, евреите, когато излизат от египетската земя, която е земята на робството, където цар е фараона, който е образ на сатана и когато минаха през пустинята и фараона с конницата ги подгони, те тръгнаха да бягат и стигнаха до Червено море. Отпред Червено море, отзад Фараона с неговата конница. Нито напред, нито назад, сега какво да правим? Мойсей падна по очи и каза:
–Господи, милост, какво ще правим сега, затова ли ни изведе от Египет да ни избият тука.
И Господ каза:
Какво си паднал на лицето си Мойсей.
Какво имаш в ръката си?
– Жезъл.
Простри го.
Простя го и Червеното и море се отвори.
Минавайте сега.
И минаха през Червено море по сухо. Египтяните си казаха:
–Сега и ние ще минем.
Обаче, когато те минаваха морето падна върху тях и те се издавиха до един.
Червеното море беше освобождение и спасение за евреите, а смърт за враговете им.
И за нас водното кръщение е спасение, освобождение от ръката на врага, а пък смърт на врага. Водното кръщение ни отделя от сатана, водното кръщение ни отделя от врага. Ако искате да бъдете отделени от света, отделени от сатана, трябва да минете през това кръщение. То е задължително. Виждате, както те бяха отделени, така днес Господ ни отделя чрез водното кръщение.
Много хора казват така:
–Човек, който е християнин, няма нужда от освобождение. Освобождението е за хора, които са невярващи.
Но истината е, че освобождението не е за невярващите. Защото ако невярващия бива освободен, демоните ще се върнат обратно в него, тъй като той е невярващ. Освобождението е за Божиите дечица, хлябът на дечицата. Аз вярвам, че трябва да се молим за хора, но хората трябва да са приели водно кръщение. Защото виждате, че точно чрез водното кръщение се къса връзката, миналото умира, ние умираме за миналото и миналото умира за нас. Защото те минаха през Червено море, това говори за вид смърт. Враговете им умряха, те умряха за враговете си. И тогава ние можем да се молим за освобождение на хората, защото те могат да запазят освобождението си.
Какво представлява водното кръщение за нас? Вие знаете,че Исус Христос умря, беше погребан и възкръсна от смъртта. Умря за нашите грехове, беше погребан и възкръсна от смъртта. Това е новото евангелие, което всеки от нас трябва да го вярва. Умря, беше погребан и възкръсна от смъртта.
Римляни 6:1 Тогава какво да кажем: Нека останем в греха, за да се умножи благодатта. Да не бъде.
Някои хора казват:
–Ние можем да си живеем в греха.
Павел казва:
-Да не бъде.
Римляни 6:2 Ние, които сме умрели за греха,как ще живеем вече в него.
Ние казва, сме умрели за греха. Точно това, ти минаваш през Червеното море, ти си умрял за стария живот.
Римляни 6:3 Или не знаете,
казва той на римляните и много хора не го знаят,
Римляни 6:3 че ние всички, които се кръстихме в Исуса Христа, кръстихме се в смъртта Му,
или потопихме се в смъртта Му.
Казахме, че Исус е умрял, нали. Тогава, когато ти се потопиш във водата, ти умираш, това е образ на твоята смърт и на твоето погребение, ти си отдолу, в гроба един вид. Старият човек умира и бива погребан, Исус умря и беше погребан, и когато излизаш от водата възкръсва нов човек. Ти си нов човек, възкръсва нов човек по образа на Исуса Христа. Както Исус умря, беше погребан и възкръсна, така при водното кръщение ние умираме, биваме погребани под водата. Затова е важно да си под водата, защото ти си мъртъв, помисли си под водата даже не можеш да дишаш под водата и излизаш от водата нов човек. И той каза:
Римляни 6:3 Не знаете ли, че ние всички, които се кръстихме в Исуса Христа, кръстихме се в смъртта Му, затова чрез кръщението ние се погребахме с Него в смъртта Му, това, което ви казах, та както Христос беше възкресен от мъртвите чрез славата на Отца, така и ние да ходим вече в нов живот.
Ние възкресени да ходим в нов живот. Старият живот е мъртъв и погребан и ние възкръсваме за нов живот. Слава на Бога.
Така че, когато аз вземам водно кръщение, аз ставам едно с Исус Христос в Неговата смърт, Неговото погребение и Неговото възкресение. Във водното кръщение ние ставаме едно с Исус Христос, ние ставаме част от тялото на Исус Христос което е църквата. Чрез водното кръщение ти се прибавяш към църквата. Хората, които се прибавят към църквата и стават част от нея, това са хора, които са приели това кръщение. Защото водното кръщение, приятели, освен другото е външно свидетелство пред Бога, пред ангели и власти, пред хората – братя и сестри и света, че аз приемам Исус Христос за мой Господ и за мой Спасител. Външно свидетелство. Защото водното кръщение е образ на завет, който сключваме с Бога.
Сега, забележете неща. Бог основава Своите взаимоотношения с хората на договор. Както в света тръгваш да работиш някъде искат договор, така Бог прави договор с хората и този договор, който прави се нарича завет. И Той прави завет с човека. Този завет външното му проявление е водното кръщение. Във водното кръщение, ти изповядваш своята вяра в Исус Христос и в знак на това ти приемащ водното кръщение, да кажеш:
–Господи, аз умирам за Теб, защото ти умря за мен. И аз възкръснах за Теб, защото Ти възкръсна и аз ще живея нов живот за Тебе вече.
Разбирате ли колко е важно водното кръщение? Не да кажат:
–Брат, казаха ми ,че трябва да имам три печата, дай да сложа и трите печата.
Ако ти само приемаш водно кръщение, а не посветиш живота си на Господа, това не върши работа. Водното кръщение е обричане да живееш за Господа. Водното кръщение е договор или завет с Господа:
Господи, аз ще живея за Тебе през всичките дни на живота си. Жив или мъртъв, Твой съм.
Това е водното кръщение. Не да вземеш водното кръщение и да се върнеш обратно в света, обратно в греха ида кажеш:
–А, брат, аз съм взел водно кръщение.
Твоето водно кръщение не е никакво водно кръщение, ако не е придружено с вътрешно значение.
И аз сега ще ви покажа условията, за да приеме човек водно кръщение.
Деяния на апостолите 2:37 Като чуха това, ужилени в сърцата си рекоха на Петър и другите: Какво да сторим братя…
И много хора казват: Какво да направим за Бога, какво да направим?
И той каза:
Деяния на апостолите 2:38 Покайте се, номер едно, и второ: всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете,
Казва:водното кръщение за опрощение на греховете. И трето:
Ще приемете този дар, Святия Дух.
Виждате ли? Първо покаяние, после водно кръщение в името на Исус Христос и най-накрая идва Святия Дух.
Обаче тука Петър казва първо:
Покайте се….
Какво значи да се покаете? Покаяние значи обръщане, обърнете се към Бога. Обърнете се от своите си пътища, от греховете си, към Бога. Обръщане на дела. Това значи, като си вървял в една посока да се обърнеш в другата посока, по друг път да вървиш. Не вървиш по своя път, вървиш по Божия път. Обръщаш се към Бога. Какво значи покаяние? Значи решение, ти вземаш решение да живееш по определен начин до края на живота си. Вземаш решение да живее за Господа. Какво значи още покаяние? Значи промяна. Ако няма промяна значи няма покаяние. Ако казва човек:” Аз се покаях”, но животът му е същия, този човек не се е покаял. Защото Исус казва:
Принасяйте дела (плодове), достойни за покаяние.
Значи покаянието не е дума, покаянието е начин на живот, покаянието е вътрешна промяна.
Раздерете сърцата си,
казва Господ, а не дрехите си. Някои външно се променят, но Господ казва вътрешно да се променяме.
Първото условие е покаяние. Ако човек не се е покаял от греховете си и няма намерение да го направи, а просто иска да вземе водното кръщение за да си осигури билет за небето, не става. Вяра без покаяние не спасява. Първото основно учение на християнството е покаяние от грехове.
Значи какво казва Библията:
Окъпаната свиня се върна в тинята.
Ако човек вътрешно не се е покаял, ако вътрешно не се е променил, дори ида вземе водно кръщение, обратно ще се върне в тинята. Какво се иска от нас. Свинята в нас да бъде убита, свинята от този свят да бъде разпъната на кръста, стария човек да умре. И тогава няма да се върнем на тинята, защото ние сме ново създание и новото създание не е свиня. Новото създание е агне, а агнето не ходи в тинята. То ходи на зелени пасбища.
Затова човек като взема водно кръщение не е достатъчно само да отидеш да се окъпеш, и свинята може да се окъпе, трябва да имаш вътрешната промяна на новорождението и покаянието и тогава да отидеш да се изкъпеш, няма да се върнеш обратно. И това е първото ,което трябва да се направи.
Номер две: Деяния на апостолите 8:36 – това е случая с Филип и етиопския евнух.
Д.А.8:36 И като вървяха по пътя дойдоха до една вода; и скопецът каза: Ето вода; какво ми пречи да се кръстя?
Той е чул вече словото, вижда вода. Той не казва:
-Аз си вярвам, няма проблеми.
Той казва:
–Ето вода има, какво ми пречи да се кръстя? Има ли нещо, което да ми пречи да се кръстя във водата?
Деяния на апостолите 8:37 И Филип рече: Ако вярваш от цялото си сърце, можеш. А той в отговор каза: Вярвам че Исус Христос е Божия Син.
Виждате, че това, което е необходимо номер едно: да вярваме в Божия Син.
Някой ако казва:
–Вярвам в Исус, но не вярвам че е Божий Син,
не може да се кръсти във вода. Трябва да вярваш, че е Божий Син.
Но има и още един момент, който тука е важен. Не само вярваше, че Той е Божий Син, но той го каза с устата си. Твоята вяра трябва да я изповядаш, да я кажеш публично.
Римляни 9:9,10 Защото ако изповядаш (думата изповядаш значи публично, пред хора) с устата си, че Исус е Господ и повярваш в сърцето си, че Бог Го е възкресил от мъртвите, ще се спасиш. Защото със сърце вярва човек и се оправдава, и с уста прави изповед и се спасява.
Виждате ,че трябва да се направи изповед. Вярата, когато е само в сърцето не върши работа. Трябва да бъде в сърцето, освен това трябва да излезе през устата.
Тези ,които казват:
–Брате, тя вярата е нещо съкровено, тя е нещо вътрешно.
Ако не се направи изповед, няма спасение.
Значи, казахме първо: покайте се, после: повярвайте и третото нещо: изповядвайте вярата си.
Вяра в какво казва тук? – вяра, че То е Божий Син. И тука се казва:
Който изповяда, че Исус е Господ ще се спаси.
Значи трябва да вярваш, че Той е Господ. Не само да кажеш с устата си, че Исус е Господ, а трябва да направиш Исус Господ на твоя живот или Господар на живота ти.
Чудят се хората, защо Господ не използва много хора. Знаете ли защо? Защото човека използва само името на Исус, обаче Исус не е Господар на живота му. Неговите страсти са господар на живота му или желанието да си оправи живота. Просто да сме добре, да се оправим, и не Исус е Господар на живота, някой грях може да е господар на живота.
Казват някои:
–Какво толкова брат, че ще гледам телевизия?
Аз не съм против телевизора. Но искам да ви кажа, че такива неща има по телевизора, че просто едно Божие дете абсолютно не трябва да гледа такива неща. Исус казва:
Матей 5:29 Ако дясното ти око те съблазнява, извади го, за да отидеш на небето, защото по-добре с едно око на небето, отколкото с две очи в пъкъла.
Ако това нещо го гледаш постоянно, мислите ли, Господ одобрява. Не. Господ Господар ли е на живота ми? Ако аз си хода по моите си начини, ходя по моите пътища, говоря си моите думи, върша си моите работи, Той не е Господа на живота ми. Аз съм си господар на живота ми или грехът е господар на живота ми. Исус да е Господ значи Той да е Господар. Той да ти казва какво ще правиш. Той използва словото Си да ти каже какво да правиш. Какво казва Исус:
Матей 5:28 Който гледа, за да пожелае жена, той е прелюбодействал с нея в сърцето си.
Т.е. той е извършил грях. Ти физически може да не си го направил, но в сърцето си може да си го направил. Е, нарушаваш една от Божиите заповеди, която казва: Не прелюбодействай! И ти си го направил това нещо. Господар ли е в тази ситуация в твоя живот? Не.
Хората искат Исус да ги спасява, но не искат Исус да ги управлява. А тука се казва: Исус да бъде Господ. Така че, като отиваш да правиш водно кръщение, трябва да искаш Исус да бъде Господар на всяка област на живота ти. Това трябва да го имаш като решение. Това може да бъде процес на промяна. Но това решение трябва да го има в тебе. Ти не можеш в един момент да станеш идеален човек, но трябва да бъдеш в процес на промяна.
А повечето хора знаете ли как разсъждават?
–Брат, мога ли да правя това, мога ли да направя онова?
И само чакат да им кажеш, че могат да го направят и веднага отиват да го правят. Аз мога да ти кажа, че можеш да го направиш, ти можеш дори да ме излъжеш, че можеш да го направиш. Въпросът е дали Господ да не излъжеш. Ти кажи:
–Господи, добре ли е да то направя това, или не е добре. Ако не е добре нека потърся начин да се променя.
Това е покаяние, това е да направиш Исус господар на живота си.
Затова ви казвам, асо само да се потопите във водата, не върши работа. Безброй хора се топят във водата и няма полза. Трябва да е истинско това нещо, което става. Трябва това да става в сърцето на човек: покаяние, вяра в Божия Син, вяра в това, че е Господ, вяра в това, че Той е умрял за греховете ти.
Ти знаеш ли какво е изтърпял, за да умре за греховете ти. И това не е шега работа. Той е умрял за нас. Ти да видиш някой да го мъчат да умре на кръст. Кой е гледал филма на Мел Гибсън „Страстите Христови”? Виждате ли какви мъчения е преживял заради нас? Той е преживял заради тебе това нещо. Всички мъчения да мине и ние така с лека ръка: „Голяма работа, сега пък какво път толкова, да не е път умирал.” И как ще погледне Господ на това нещо като Го срещнем горе?
Той казва:
Който изповяда Мене пред хората,
Аз ще го изповядам пред Отца Ми.
Който се отрече от Мене пред хората,
и Аз ще се отрека от него.
Ние с уста може да изповядаме, ама с живота си можем да се отричаме. Живот отрицание на Господа. Живот отрицание на Неговия кръст и Неговата смърт.
За такова покаяние става въпрос. Не сме идеални, но това трябва да бъде стремежът ни.
1 Петрово 1:16 Бъдете съвършени,както е съвършен вашия небесен Баща.
Има повече нещо от това, иска се покаяние с истинска вяра. Изповед на вяра – публична. И после тука какво казва:
1 Петрово 1:13 Позивът на чиста съвест към Бога.
Човек като се покае пред Бога, Бог му прощава греховете. Когато ти се покаеш пред Бога и изповядаш греха си, Бог ти прощава греховете, и като ти прости греховете, Той ти измива съвестта от тези грехове. И ти ставаш невинен и чист, все едно не си съгрешавал. Чиста съвест.
Ама ако човека си ходи в греха и кръвта на Исус те измива в тъмнината, тогава човек си остава в греховете и нечиста съвест. Не може с мръсна съвест да вземаш водно кръщение. Трябва с чиста съвест да вземаш водно кръщение.
И когато вземеш водно кръщение, ти ставаш едно с Исус, ставаш част от Него и ставаш част от Христовата църква. Като вземеш водно кръщение това не означава, че ти е гарантиран вечния живот. Ти го получаваш като дар, но това не означава, че ако ходиш и си живееш в греха, ще бъдеш спасен. Т.е. водното кръщение е началото. Чрез водното кръщение ти вече имаш спасение, но това не означава че не можеш да го загубиш. Ако човек живее в греха, започне да си живее по стария начин, не че Господ ще му оттегли веднага спасението. Но ако се задълбочи и наистина живее в греха като начин на живот, не че е сбъркал нещо, той на дело се отрича от Господа и може да загуби своето спасение. Някой ще каже: „Аз имам трите печата”. С трите печата можеш да загубиш спасението си. Гаранцията ако изпълниш тези условия тука:
- Покаяние от грехове.
- Вяра в Божия Син и Господа.
- Изповед на тази вяра и
- Живот в святост и чистота.
Това е, което ти гарантира вечния живот. Така че, който ще вземе водно кръщение, трябва да има пред вид, че първо трябва да се покае, покаяние с изповед на греховете, да си ги изповяда пред Господа. Второ: трябва да повярва, че Исус е Господ, че Той е Спасител, че Той умря за греховете, беше погребан и възкръсна от смъртта, да изповяда публично тая своя вяра и тогава може да вземе водно кръщение.
Трябва ли да се кръщават бебета?
За да вземеш водно кръщение има условия.
- Покаяние от грехове.
Бебето може ли да се покае от греховете си. Не. - Вяра в Божия Син.
Може ли бебето на има вяра в Божия Син? Не. - Трябва да изповяда вярата си.
Може ли бебето да изповяда вярата си? Не.
Слава на Бога. Значи детето не може да вземе водно кръщение. Защото водното кръщение е обрек с Бога или завет с Бога. Как може едно бебе, което няма воля още, не може да вземе решение, не може да каже нищо, няма смисъл. Защото водното кръщение ти обявяваш публично пред Бога, пред ангели и власти, пред света и пред църквата своето решение да бъдеш с Бога. Бебето няма такова решение. Бебето трябва да се изчака да стане съзнателна личност, вече на такава възраст, когато съзнателно е взело решение да следва Господа, а не просто да се върне в света после.
В Библията се казва, че трябва да се кръстим един път, има едно кръщение.Защото има някои учения, които се кръщават от време на време.
Аз например съм вземал водно кръщение в православна църква, което първо не е потапяне, после съм бил малък и не съм разбирал за какво става въпрос, не съм вярвал в абсолютно нищо, няма покаяние и абсолютно никакво значение няма това. Така че като взема решението, тогава да се кръстя. Това не означава хората да ходят и да повтарят, и да потретват кръщението, това е много важно. Има едно кръщение във вода. Амин.