Благодаря на пастор Живко Тончев за поканата, също така на брат Девид и Татяна.
Бог да благослови тази църква и да благослови Бургас. Амин. Слава на Бога.
Събрали сме се тука и очакваме нещо добро от Бога, нали така? Има ли хора, които очакват нещо добро? Слава на Бога. Знаете ли, в Божието царство Бог е направил така и се казва в Библията
„Според дарбата, която всеки е приел така си служете един на друг като добри настойници на Божията благодат”
И Бог ни е направил различни части на Тялото, всеки има с нещо да допринесе на другия и всеки има нещо, което да получи.
Ние днес сме тук и да ви кажа толкова сме благословени от това присъствие, от това хваление. Беше прекрасно и ние получаваме, бидейки тука, ние получаваме от вас. Аз си давам сметка, че тука има хора и от други църкви, не само от църква „Благовестие”. Може ли само да видя колко хора са от църква „Благовестие”? Много хора. Има ли хора от други градове да си вдигнат ръцете. Има и от други градове. Бог да ви благослови. Виждате ли какво нещо е!
Нека сега да се обърнем към Божието Слово и да започнем с молитва. Обаче, ще се молим с вяра, нали?
Знаете ли, Смит Уигълсуърд казва: „Аз предпочитам да се моля една минута с вяра, отколкото цяла нощ без вяра. Така че като се молим нека да вярваме на Господа че ни чува. Амин. Сега нека се помолим.
Святи Господи, благодарим ти за това прекрасно време тука и те моля, Господи, ти да изпратиш Своето Слово да изцеляваш и да освобождаваш от ямите. Моля те, Господи, за твоето помазание на Святия Дух, моля те да изпратиш своите ангели Господи. Моля те наистина Твоето име да се свети и Твоето царство да дойде и Твоята воля да бъде както на небето, така и в град Бургас, така и в района на Бургас, така и в района на Балканите, така и в България. В името на Исуса Христа. Алелуя. Амин. Слава на Бога.
Словото, което ми е на сърце да говорим се намира в Марк 10 глава от 46-ти стих нататък. Много от вас знаят това слово. Знаете, че вярата идва от слушане. Така че докато слушате тука с духа си, докато слушате с вашата вътрешност, вярата се надига във вас, вярата идва във вас. И вярата е именно точката на контакт, от която се нуждаем за да получим отговора на нашите молитви. Така че, както Исус казва:
„Не бой се, само вярвай и ще се избавиш!”
Започваме 46 стих:
След това дойдоха в Ерихон
Дойдоха, но основния който дойде беше Исус, Сина на Бога. Представяте ли си каква привилегия е това Божия син да посети Ерихон, градът. Дойдоха в Ерихон и след това се казва в следващия стих:
И когато излизаше от Ерихон
Дойде в Ерихон и излизаше от Ерихон. Забележете, това е присъствието на Господ Исуса Христа в този град, а за съжаление не е написано нещо да се е случило в Ерихон. Много хора имаше около Него, но знаете ли много хора днеска вярват в Господа, общуват с Господа, но някак си гледат на човешкото, гледат на човешката страна. Казваха му някои учителю, други го назавоваха по друг начин, но не виждаха Господа в Него, не виждаха Божия Син в Него. А в Библията се казва, че
Ако повярваш в сърцето си, че Той е роден от мъртвите и изповядаш с устата си, че Исус е Господ ще се спасиш
Виждате ли каква вяра! Не просто, че Той е пророк, не просто, че е Човешкия Син, трябва да вярваш, че Той е Господ. Защото ако Той е Господ, Той има цялата власт на небето и земята и може наистина да ти помогне. Може да спаси душата ти от ада. Може да изцели тялото ти, може да те освободи от всяка немощ и болест. Може да избави и твоето семейство, защото има хора, които в семействата си имат такива големи проблеми, но трябва да вярваме в Него, кой е Той. И виждате ли много хора имаше около Него, но някак си те не знаеха какво да направят с Господа. Може би ти си тук и не знаеш по какъв начин да се докоснеш от Господа, как да получиш от Него, защото Той има живот в себе си. Той казва за Себе Си:
Аз съм животът и възкресението
Живот и възкресение има в Него. Той казва:
Аз дойдох да ви дам живот и да го дам изобилно,
Но като че ли мнозина от нас не знаем как да се докоснем до Него, за да получим от Него. Ние имаме нужда да получим. Някои от нас искат да дадат. Искаш да дадеш любов на някого, искаш да помогнеш на някого, обаче, истината е че не можеш да дадеш нещо, което нямаш. Преди да го дадеш, трябва да го имаш. Трябва да получим от Него. Затова Той казва:
Който е жаден, нека да дойде при Мен и да пие
Това е първото – да отидеш при Него и да пиеш. И тогава казва:
От утробата на този човек ще потекат реки от жива вода
Не е въпроса в човека. Всеки човек може, ако получи от Господа. Всеки човек може, ако ходи с Господа и повярва в Господа. Всеки един от нас тука има нужда от Него, защото Той е източника на живота, Той е извора на живота. Човек не ви е разрешението на проблема. Господ е разрешението на проблема. Само че Господа не го виждаме, ние виждаме хора – хора, които проповядват, хора които служат на Бога и ние си мислим – човека ми е разрешението. Обаче всеки един човек, всеки един служител е поставен, за да ти посочи източника на живота, да ти покаже от кого идва живота.
И днес, ако ти си дошъл с очакване, просто нека твоя поглед да бъде насочен към Него, нека твоето очакване да бъде насочено към Него. Разбира се е трудно, защото Господа не го виждаме. Ти виждаш човека отпред, виждаш хората отпред и ти е по-лесно, защото ги виждаш. Господ не го виждаш, обаче
вечните неща са невидими, а видимите неща са временни
И този, който има сила да ти помогне ти не го виждаш, но трябва да го вярваш. Като всеки един Божий човек, трябва да поставим нашия поглед върху невидимия. Библията казва, че Мойсей издържа като един, който виждаше невидимия. Представяте ли си? Какви велики дела извърши този Божий мъж Мойсей, обаче той виждаше невидимия. Ето тука искам да ви кажа – ние сме призовани да ходим с вярване и да гледаме на невидимите неща. Да ходим с Господа, когото не виждаме.
И днес ти трябва да се докоснеш до Него. Някой ще каже – лесно му е било тука на Вертимей, защото е виждал Господа, а ние не го виждаме. Ама той е бил сляп, как ще го види. Добре хубаво, ама поне е можел да го пипне. Ами много хора можеха да го пипнат, обаче тука не се казва никой да е получил нещо.
Сега вижте какво става по-нататък. Присъствието на Господа е в църквата. Казва се, че
където двама или трима са събрани в Негово име, Той е сред нас, когато сме събрани
Има ли тука някой, който е дошъл в името на Господа Исуса, или сте дошли в човешко име? Я, да видя ръцете. Колко човека са дошли в името на Исус тука? Повече от двама-трима. Слава на Бога! Значи Неговото присъствие е сред нас, но как да се докоснем до Него?
И ето по-нататък какво става. Когато Той излизаше от Ерихон с учениците си, за съжаление, Бог да благослови Ерихон, обаче нищо не пише да е станало там. Излиза от Ерихон и с едно голямо множество и забележете – това множество е около Него. Учителя – О, великия учител, учителя, обаче нищо не получават. Не знаят как да го докоснат. Ами те са до Него, те се бутат в Него, но не знаят как да го докоснат. И тука се казва:
Тимеевия син Вертимей, който беше сляп, седеше край пътя и просеше
Ето ти един човек, който е сляп, който е болен, който е в нужда и седи край пътя и проси – ден след ден този човек проси пари, за да може да се храни, да може да живее. Той се е научил да проси.
Обаче, знаете ли, сега докато разглеждах този пасаж, вярвам Господ ми показа, че за да получиш нещо от Господа, трябва да се научиш как да просиш. Има хора достатъчно надигнати в сърцето си, които не смеят да просят – срам ме е да прося, неудобно ми е да искам, обаче Господ какво казва:
Искайте и тогава резултата – ще ви се даде
А не е казал – не искайте и ще ви се даде. Някои мислят, че ако не искат, Господ просто ще им види нуждата и ще им снабди нуждата. Няма такова нещо записано в Библията. Бог е изявил Своята воля – искайте № 1 и тогава резултата – ще ви се даде. Трябва да изпълняваме Словото. Защото знаете ли какво казват хората – е, брат, ако беше Божията воля щеше да стане. Ми хора, аз като гледам около нас в този свят не виждам на много места Божията воля! Страдащи измъчени хора, това ли е волята на Бога? Затова ли дойде Исус, да даде живот и да го даде изобилно.
Волята на Бога идва, когато искаме.
Който е жаден, нека дойде при Мене и да пие,
казва Исус. Не казва всеки да идва, ако не са жадни хората, те така или иначе няма да отидат да пият от Него, просто не искат. Има хора, които просто не искат. Целият град тука и целия район се нуждае от Господа, ама всички ли са в църквата днес? Не. Които са жадни, вие сте дошли, за да пиете от Господа. Амин.
Ето го тука Вертимей, който е в нужда, който е сляп, и който се е научил да проси, защото той е зависим от милостта на хората. Това е човек зависим.
И знаете ли какво съм забелязал, понеже аз съм служил повече от 10 години на роми. В София започнахме църква във Факултета 97-ма година, 10 години там служих, после заминахме за Испания и забелязах, че чудесата много лесно идват при ромите. И знаете ли една от причините – те са като Вертимей. „Мангаф” – искам, мангаф дъвка прала, искам, разбирате ли? Те искат, знаят как да искат от хората, знаят как да искат от Бога. Дойде на църква, защото нямат пари да отидат на лекар и застанат пред Бога и започнат – о, девла, девла! И започва да вика и иска, иска, иска и Господ му го дава. Идва обаче някой друг – айде да се молиме, поискай какво искаш от Господа? Ами, каквото е рекъл Господ. Има ли го това нещо, а? Ами тогава какво очакваш да получиш? Сега ще видите какво прави Вертимей и се учете от Него, всичко това е записано в Библията, четете и се учете от Божието Слово.
Какво става сега с Вертимей – беше сляп, седеше край пътя и просеше. Обаче, сега вижте какво става. Той не вижда какво става, обаче чува добре. Обикновено слепите хора много добре чуват, защото това е начина да се ориентират. Чува, че нещо става и чува, че Исус от Назарет минава покрай него. Разбира, че той минава покрай Него. Какво чува? Чува за Исус.
Искам да ви кажа нещо, приятели. Когато ние благовестваме не трябва да благовестваме църкви, не трябва да благовестваме доктрини, ние трябва да благовестваме Исус, защото само Исус е спасителя. Това е, което трябва да говориш на хората. Защото хората ще те попитат – ами вие сега православни ли сте, секта ли се, кои сте? Остави кои сме ние, ние искаме да говорим за това кой е Той. Защото Той спасява, Той изцелява, Той освобождава. За Исус говорете, приятели. Вижте тука – той чува за Исус, че Исус минава. Не че минава делегация на еди коя си църква, а Исус Христос е важен. Тука се казва, че той чува, че минава Исус от Назарет.
Тука искам да ви обърна внимание на нещо. Този човек е стоял край пътя и е просил много време. Минавали са хора от различни места. Някои са го виждали и са казвали – Абе, ти знаеш ли има един Исус от Назарет, който отваря очите на слепите, изцелява болните, спасява грешните, прощава грехове, възкресява дори мъртвите. Този Исус може да ти помогне. И Вертимей е слушал за Него и е казал – само да може по някакъв начин да се срещна с този Исус, само да може някой ден Той да мине покрай мене. Даже може да се е молил на Бога за това, защото вижда никой не може да ми помогне, ето хората ми хвърлят по някоя монета, но това не ми решава проблема. Аз имам много по-дълбок проблем, той осъзнава проблема си.
Има хора, които не си осъзнават проблема. Той осъзнаваше, че е сляп. Някои хора са слепи и не осъзнават, че са слепи. Той осъзна, че е сляп. Това е първата крачка към това да получиш, да осъзнаеш каква ти е нуждата. Той си е осъзнал нуждата и той чу за Господа и вяра започна да се надига в него, защото
вярата идва от слушане и слушането от Божието Слово
и се казва, че
Ние побеждаваме дявола чрез кръвта на Агнето и Словото на нашето свидетелство
Имало е хора, които са свидетелствали и в неговото сърце е започнала да нараства вяра. Някой от вас като говорите на невярващи хора, трябва да им разкажете вашето лично свидетелство, защото то побеждава дявола.
Аз си спомням преди години един приятел имах в Търново седнах да му говоря Евангелието, ама брилянтно му изнесох евангелието, той стои и ме гледа и в един момент съпругата ми му каза: „Абе, ти знаеш ли Пламен какъв беше?” Като ме описа, така ме обрисува, някои няма да повярват. И след това каза: „Виж какво направи от него!” и той взе, че повярва човека. Викам аз толкова се мъчих доктрината точно да я кажа, но личното свидетелство има голяма сила. Той само като ме погледна и като видя каква разлика има каза: „Аха, наистина има Бог”. Личното свидетелство има голяма сила, това между другото ви го казвам.
По-нататъка виждате, че той чу за Исус и вярата започна да се надига в него. И като чу, че самия Исус минава покрай него, той си каза: „Това е посещението от което имах нужда. Това е часът, който съм чакал с години. Това е момента на моето изцеление и моето чудо.” Той разпозна момента, както казват на гръцки кайрос момент, ключов момент, важен момент, да можеш да го разпознаеш и да можеш да го хванеш. Какво казва словото:
От времето на Йоан Кръстител в Божието царство насила се влиза и който насили себе си, не другите /някои насилват другите/, който насили себе си го грабва.
Виждате какво действие има в това, има активност. Така той чува, вярата нараства в сърцето му, но той не спира дотук.
Защото със сърце вярва човек и се оправдава обаче с устата трябва да направи изповед и тогава се спасява.
Някои хора мислят, че молитвата на ум ще оправи нещата. Молитвата на ум не е достатъчна. Трябва да го кажеш с устата си, трябва да го изповядаш с устата си, защото с уста се прави изповед и се спасява и даже ще ви покажа, че този човек не е и шушукал тука, но този човек започна да вика. Той започна да вика към Исус, не към хората наоколо, но към Господ Исус започна да вика. Ето ви изповед, ето ви молитва, тази молитва извира от сърцето му, тази молитва извира от болката му – „Аз съм в нужда, Исусе, сине Давидов казва, смили се за мене, имай милост за мене, моля те Господи” и започна да вика към Господа от сърце, това се нарича сърдечна молитва. Това се нарича усърдна молитва.
Искайте и ще ви се даде
Ето го – години наред той е искал пари, този път обаче се обръща към Господа и проси нещо друго. Той иска милост, т.е. той казва – аз не съм достоен за това, но имай милост за мене, Господи!
Обаче, искам да ви покажа тука какво става – винаги преди да дойде чудото в твоя живот, идва опозиция. Ти ще бъдеш атакуван, вярата ти ще бъде атакувана, защото врага не иска да получиш това, което Бог иска да ти даде. Има съпротива и този път съпротивата идва от хората, които са били наоколо. Даже тия хора са били около Исус и те са ходели с Исус и те са имали добри мотиви. Те са имали желание да почетат учителя, те са имали желание да служат на учителя, обаче не щеш ли из един път се появява един човек, който смущава цялото множество и започва да крещи – “Исусе, имай милост към мене!” И те му казват – „По-тихо сега, моля ти се! По-тихо, учителя минава, малко уважение, малко почит!” Нормално, нали? Нормално е, обаче, те не разбират едно нещо – те не разбират през какво е минал този човек в продължение на десетки години. Те не знаят какво е това да живееш цял живот без очи, да не виждаш. Не могат да му състрадаят, разбирате ли? Много пъти ти може да си в трудно положение, но човека не те разбира. Както казват хората – на чужд гръб и сто тояги пак са малко, нали? Днес не винаги човека те разбира и няма защо да им се сърдим на хората, просто трудно е да разбереш човека, когато е в трудно положение. И тези хора вижте какво казват, те почнаха да го мъмрят. И му казват – “млъкни, че учителя минава, малко уважение почит”. Обаче, Вертимей беше решил. Той казва – сега или никога, това ми е момента, кайрос момента, в който аз трябва да получа моето чудо. И се казва тука – „той още повече викаше”. Той не се спря, преодоля съпротивата и продължи нататък.
Може да дойде някой да ти каже – “Брат, Господ ти е дал тази болест, за да те научи на нещо”. Колко – десет години, двайсет години, трийсет години, голямо училище. Кога ще се научиме, приятели, живота отминава. Дали това е начина, по който Господ учи. Вижте, може да са му казвали – “Господ ти дава това, за да те научи”. Някой може да дойде и да каже – “Брат, това е Божията воля, ако искаше Господ, щеше да те изцели. Още повече погледни Исус минава покрай тебе, ако Той искаше да те изцели, защо трябва да викаш, защо трябва да се молиш, тя Божията воля ще си дойде без да викаш и да се молиш, защото Исус минава покрай него и започна да го отминава. И си представям, ако аз съм в такава ситуация ще си кажа – еми в крайна сметка като не иска Господ сега няма да му нахалствам, това е Господ. Пък и да преча на другите хора да ги смущавам, еми сега пък ще се смиря. Смири се, брат, ще се смиря, ще се мъчиме, нали? Само и само да не би някого да наскърбим с нещо.
Добре, обаче, той не, непокорен, непослушен, още повече вика –
Исусе, сине Давидов, смили се за мене!
Хората се предадоха вече викат – този сега ще го оставим. Обаче се получава нещо невероятно – Исус минава, искам да видите тази картина. Когато Исус минава мислите ли, че Той не видя слепия Вертемей? Аз не вярвам, че не го е видял. Обаче, мина и не направи нищо. Слепеца стои там, той можеш да мине там, той обаче продължи да си ходи. Господ може да мине покрай тебе и ти очакваш, че Той непременно ще направи нещо, но може просто да те отмине. Той очаква да види твоята вяра. Вижте, вярата беше в сърцето му, но резултата дойде, когато тя излезе през устата му тогава се случват чудеса. Някои хора трябва да си задействат вярата. О, Господи, искам голяма вяра! Ти имаш вяра! Синаповото зърно на вярата е в твоето сърце, обаче спи, трябва да го посадиш и трябва да се задвижиш. Защото мнозина чакат Господ да действа, Господ чака вие да действате. Вижте в тази ситуация Господ мина и нищо не направи, тогава когато се развика Вертимей слепеца, какъв беше резултата? При първото викане – няма резултат, при второто викане, тогава се казва Господ се спря. Представете си този човек с молитвата си успя да спре Божия Син? Дали твоята молитва може да Го спре? Дали твоята молитва може да Го накара да се обърне към тебе и твоето внимание? Дали сърцето ти вика към Него или сърцето ти казва – еми, ако е рекъл Господ може би, евентуално. Къде е вярата ти? Това е въпроса.
И тогава Исус се спря, обърна се и аз си казах – сега ще отиде при него, обаче Той не отиде при него, обърна се към него и каза – “повикайте го!” Не Аз ще отида при него, той да дойде при Мен. “Защо Господи той е сляп, защо трябва той да дойде при Тебе? Той е болен защо трябва той да дойде при Тебе?” Понякога хората казват – ами той не може да дойде на изцелителна служба, защото е болен. Ами нали затова е изцелителната служба – за болния.
Исус го чака, каза “извикайте го”. И забележете отклика на Вертимей. Когато те му казаха “Дерзай, стани, вика те!” Имаше заповед – стани! Аз ви казах, че първото вярата е в сърцето, после тя идва на устата, обаче трябва да се види в делата. Трябва да има действие.
Много пъти, когато Исус изцелява болните казва на паралитика, парализиран човек на постелка:
Стани, вдигни постелката си и ходи!
Кой аз? Ти знаеш, че аз не мога да стана, не мога да вдигна постелката, не мога да ходя. Защо ме караш да правя това нещо? Аз те моля да се помолиш за мене, моля те да ми положиш ръце, моля те да ме помажеш с масло, но ако обърнете внимание в повечето случаи Исус изцелява по този начин. Той дори не ходи да се моли толкова за тях, даже не можете да го видите да се моли за болните. Той направо им заповядва – “Стани, вдигни постелката си и ходи!”, “Простри ръката си! Иди се измий на къпалнята” и т.н. Защо? Защото Той им активира вярата. И тука заповедта е – стани, вика те! И вижте реакцията му –
Той хвърли дрехата си, скочи и дойде при Исус
И аз си казвам по-полека, по-полека, както скачаш така, ако има някои камък ще се пребиеш! По-спокойно, полекичка, обаче той скочи и веднага изтича при Исус. И вижте, искам да ви покажа нещо важно тука – това е действие. Ами за сляп човек е опасно да го направи това да тръгне без палката, без внимателно, камъни по пътя. Обаче той не се страхува, той каза – това ми е момента.
И първото нещо, което направи е, че хвърли дрехата си – тази дреха на просяк, на слепец, тази дреха, чрез която той си е придобивал паричките, тази дреха на която той е уповавал, разчитал, за да може да живее и да се храни. Той казва – “мене това повече няма да ми трябва. На мен това повече няма да ми трябва, защото аз ще бъда изцелен сега”. И той захвърля стария си живот, тая дреха на стария живот захвърля.
Някои хора трябва да захвърлят старите си грехове, ако искате наистина нещо да получите от Господа, трябва да захвърлиш стария си живот. Има хора, които искат да си живеят в греха и ако има как да ходят в два пътя и Господ въпреки всичко да им дава всичко. Абе остави греха, хвърли го! Защото,
ако човек ходи в два пътя, внезапно ще се съкруши без поправление
Вземи и тръгни по истинския път, по пътя Исус Христов, пък ходи, пък бъди пълен с Неговата радост, с Неговото присъствие, бъди пълен с вяра и знай, че ти имаш вечен живот и че Господ е с тебе и ти си с Господа. Бъди с Господ, остави греха, остави света, трябва да се покаеш. Това е. Библията казва в Притчи 28:13:
Който крие греха си няма да успее
Някои хора просто искат да са много благочестиви, много хубаво отвънка, да се облекат с костюми, нали, всичко да е наред, всичко да е красиво, прилежно, усмихнати, обаче грехът ги яде отвътре. Библията казва – недей да криеш греха си!
Ако изповядваш греховете си, Той е верен и праведен да ти прости греховете и да те очисти от всяка неправда
Но трябва да го признаеш греха, трябва да му Го кажеш и да го кажеш с истинското му име. “О, Боже, прости на мене грешника!” Не е достатъчно, кажи в какво си съгрешил. Кажи – Господи, аз отидох и така направих на сестра ми, така направих на брат ми, това казах на този, онова казах на онзи, кажи нещата такива, каквито са. Назови ги с истинското име, това се нарича изповед на грях, а другото е отбиване на номер. Трябва да си кажеш греха на Господа и тогава Той ще го прости и ще го забрави.
Който крие греха си няма да успее, оня който го изповядва № 1 това което казах, № 2 – и го остави ще намери милост
Има хора пък, които ходят и си изповядват греховете и след това продължават да ги вършат. „И го остави греха”, това е покаяние, да го изповядаш и да го оставиш. Амин. “И ще намери милост”, ето това е. Това, което прави Вертимей е символ на това, което ви говоря. Той хвърли старата дреха, той остави стария живот, той остави старите неща. Трябва да можем да ги оставим един ден. Дори змията си сменя кожата от време на време. Трябва да можеш да оставиш старото. Има някои хора толкова са вързани в миналото.
Спомням си на времето една баба я гледах, всяка сутрин на леглото си вадеше всичките снимки и почваше да ми обяснява кой кой е и какво е станало и викам – „аз вече го научих наизуст. Всичките тези неща ги знам, дам да видим нещо ново”.
Старото премина, всичко стана ново
Нека да не бъдем като баби и дядовци в духа. Нека бъдем хора, които обновяват умовете си чрез Божието Слово и се преобразяват в живота си. Второ нещо обаче тука, не само покаянието, второто нещо, което се включва това хвърляне на дрехата, това е простителността. Някои си носят стари вериги със себе си. Вързал се някой в непростителност от години „Никога няма да й простя аз това!”, “Никога не мога да му простя, пропиля ми 15 години от живота. Не, няма, всичко друго може, но това не”. „Този проповедник не съм съгласен с него! Лошите хора трябва да бъдат наказани! Лошите хора не трябва да им се прощава!” Има хора, говорят така.
Обаче, нека чуем какво казва Господ.
Ако ти прощаваш на тия, които са ти длъжници, Аз ще ти простя, обаче ако ти не им прощаваш, няма да ти простя!
И ето ти дори и християни, които могат да ходят в непростени грехове, защото не искат да простят на другите. Има една притча в Матей 18 глава накрая, където се говори за един слуга, който поиска милост от господаря и господаря му прости, след това той пък не прости на своя слуга. И аз на времето се занимавах да изчислявам парите, които трябваше да простят и двамата и ги изчислявах и знаете ли разликата каква е? 666 хиляди беше по-голяма сумата, която той трябваше да прости. Това в период, нали. 666 666 пъти и самото число ме смущава. Да ви напомня на нещо това 666? Това ми говори, че това явно е свързано с духа на Антихриста, непростителност. Обаче, помислете си, хайде да кажем половин милион пъти, да не се хващаме за числото. Някои обичат да изчисляват и смятат, аритметика. Половин милион пъти. Ами представи си ти да дължиш на някой 600 хиляди лева, а друг да ти дължи 1 лев. Това е. И този ти казва, аз ще ти простя тия 600 хиляди, ако ти му простиш на тоя един лев. „А, никога не мога да му простя един лев аз! Той та цял лев ми взе на мене и не ми го върна, сега и с лихва да ми го върне!” Внимавай, 600 хиляди дължиш ти! Това е ситуацията, братя и сестри. Виждате ли какво се получава с нас. Затова ти имаш сметка дори да го кажем по човешки да простиш, затова вземи хвърли тая стара дреха, вземи тия стари разписки, старите неща, старото робство – остави го! Остави го в ръцете на Господа, Той знае как да се оправи с тия неща. Избави си душата и тръгни с радост към Господа, бъди щастлив в Господа!
И ето това е, което направи този човек, той изхвърли старите неща – от покаяние и простителност има нужда. Знаете ли, че има хора, които не получават, защото не са простили или не са се покаяли от грехове. Защото вижте какво казва Псалм 103:
Той е /т.е. Бог/, който прощава всичките ти беззакония, това е първо и след това – Той е, който изцелява всичките ти болести, второ
Обаче не казва, че ако Той не ти прости греховете, беззаконията, ще дойде изцелението. Много пъти изцелението идва в резултат на прощение на греховете. Така че ние имаме нужда днеска да се изчистим от греховете, да станем по-бели от сняг. Кръвта на Исуса има сила да прощава всеки един грях.
Затова приятели, днеска трябва да се обърнем и в молитва ще ви моля – честно пред себе си и пред Бога, да кажеш с устата си неща, които си съгрешил и които не си ги признавал досега, да ги кажеш и да кажеш – Господи, прости ми, прости ми! Очисти ме! И също така да застанеш и да кажеш – Господи, ти знаеш колко ме нарани този човек, ти знаеш какво съм преживял от този човек! Такова страдание, такива рани, обаче Боже, дай ми сила да простя. И сега аз вземам решението да простя. Силата от Бога, решението е от тебе – помни го това! Аз взимам днес решението и прощавам кажи името на човека, назови името пред Бога. Не знаете какви чудеса могат да станат в живота ви в резултат на това. На някои хора живота им е блокиран, защото не прощават и не се покайват.
Притчи 28:13 казва:
Който крие греха си, няма да успее
Забелязвате ли – няма да успее. Има хора, които не успяват в живота си поради това, че не си признават греховете и не прощават на другите. А някои може да получи успех в живота в резултат на това, че се е подчинил на Божията воля.
Второзаконие 28:1 Ако внимателно слушаш гласа на Господа, твоя Бог и изпълняваш всичко онова, което ти заповяда, благословения ще дойдат
Забележете, че повечето обещанията на Бога са с „ако”, което говори, че е условно и има две възможности. Ако се подчиниш идва благословение, идва пробив в живота ти, ако не се подчиниш идва обратното. И това зависи не от Бога, а от тебе. Господ казва:
Ето днес аз слагам пред тебе живот и смърт, благословение и проклятие – ти избираш!
И ако погледнете назад народа на Израел, повечето не избраха благословението и живота. И днес, много Божии хора не избират благословенията на Господа, а избират да живеят по стария начин. Така че той хвърли дрехата си и скочи. Не каза – трябва да видя дали е Божията воля, да започнем сега дълъг пост и молитва, ми Той Исус ще си отиде. Когато дойде Исус трябва да действаш бързо, трябва да бъдеш динамичен, активен. Той скочи и отиде, при кого отиде? При Исус, директно при Него. Искаш нещо да получиш – трябва да можеш да дойдеш при Исус. Единственият посредник между Бога и човека е Той. Така че ти трябва да застанеш в молитва директно пред Него. Някои чакат баба да се моли, майка да се моли, този да се моли, онзи да се моли, а ти кога ще се молиш? Вижте колко хубаво казва Матея 18 глава –
Ако двама от вас се съгласят да поискат нещо от Отца ми, ще им бъде дадено
Знаете ли какво ми говори това? Сега след малко като се молим за болните единият ще бъда аз да речем, или Божиите служители, които ще бъдем тука като един човек броя, които се молим на Бога за вас, за тебе се молим, другия обаче трябва да си ти. Двамата трябва да се съгласим. Не да чакаш служителя да се моли за теб, а трябва двамата да се съгласим и да се молим пред Отца и казва – ще им бъде! Казва:
Каквото вържете на земята /мн.ч./, ще бъде вързано на небесата
Не служителя да връзва, а ти нищо да не правиш. Активирай вярата си, отвори устата си, задействай се. Например, като започнем да се молим с хора с гръбначни проблеми или с проблеми в костите, аз много пъти им казвам – вземи сега задвижи, ама не мога. Задвижи се, опитай, защото някои хора точно като опитат разбират, че са изцелени. Някои хора разбират чак в къщи като се приберат какво е станало. Активирай вярата си. Ето тука какво казва Господ:
Дойде при Исус, Исус заговори и му каза на Вертимей – какво искаш да ти направя
И аз като чета си казвам – „Оле, Боже! Ма не го ли виждаш, че той е сляп, питаш какво искаш да ти направя!” И наистина се учудвам. Обаче, като се замислих повече си казах – Има право Господа. Този човек цял живот проси пари, може да иска пари. Искам да ми направиш една къща. Златната рибка, може това да иска. Защото той казва – “смили се за мене”, откъде да знае за какво да се смили. Какво искаш да ти направя?
И днеска Господ те пита – какво искаш да ти сторя? Каквото си рекъл, Господи! Повечето хора така казват затова нищо не получават. Вижте Вертимей не казва такова нещо. Какво искаш, искам да разбера какво искаш. Искаш ли нещо? Словото казва:
“Каквото и да желаете”,
Желаеш ли го?
“Искай и ще ти се даде”.
А някои правят така – каквото не желаем него искаме. То не става така. Трябва да го пожелаеш, искаш ли го наистина това? И ето тука Исус го пита –
Какво искаш да ти сторя /или да ти направя/. Слепият му каза веднага
Той знае какво иска. Хората, които знаят какво искат – получават.
Той му каза – да прогледна
Две думи – точно и ясно. Ти знаеш ли какво искаш? Задай си въпроса днеска, защото Господ те пита – какво искаш. Исус му каза:
Иди си, твоята вяра те изцели!
И аз си казвам – добре де, къде я видя тая вяра, къде е тая вяра? Защо той е имал вяра, а други нямат вяра? Еми ето какво е. Виждам, че той първо чу, той чу за Исус, вярата идва от слушане. Ето как дойде вярата в него – той чу за Исус. После започна да вика
С уста прави изповед и се спасява
Започна да вика, това означава вече, че има вяра. Който има вяра, той се моли, който не вярва, за какво да се моли? Започна да вика. Следващото нещо – когато се съпротивиха, той не се спря, а продължи, той вярваше, че Исус ще му обърне внимание. И след това, когато му казаха – Ела, вика те! – той стана, скочи и хукна към Исус. Това не е ли вяра? Ето той показа вярата си на действие. Така че Исус каза –
твоята вяра те изцели,
с което казва, че присъствието на Господа е на това място. Присъствието на всемогъщия Бог е тука, обаче твоята вяра е точката на докосване, твоята вяра е канала, по който силата на Святия Дух минава в твоето тяло, в твоята душа и ти получаваш това, което Господ иска да ти даде. Защото трябва да се освободи по някакъв начин. Ето погледнете крушките тука, от цялата тази електрическа уредба, всичко това свети, защото има някой, който е включил ключенце отзад. И по същия начин и ние днеска – за да може силата на Святия Дух да дойде и да действа в нашия живот – ние трябва да включим ключето, трябва да дръпнем шалтера, трябва някакво действие да се направи, за да може силата на Бога да се задейства в твоя живот и в твоя случай. Ето това нещо е действието на вяра. Едно просто действие на вяра, което освобождава твоята вяра, демонстрира твоята вяра и Господ те среща именно там и там получаваш чудото.
Исус му каза:
Твоята вяра те изцели и той веднага прогледна
И след това искам да ви покажа нещо, виждате ли резултата той го получи. Може да бъде отваряне на духовните очи, някои хора имат нужда очите им да се отворят, за да виждат в живота си. Има хора ходят като слепи. Може да бъдат физически очи, уши, може да бъде болест в тялото. Каквото и да е – Господ може да го изцели. Обаче, това което е много важно накрая завършва –
И го последва по пътя
Искам да чуете внимателно. Въпросът не е само да получим от Господа. Нужно е, всеки има нужда да получи от Господа. Обаче Господ иска и волята му е, всеки един от нас да стане последовател на Господа. Това означава да станеш негов ученик, не само вярващ, не само да кажеш – аз съм вярващ, но да станеш ученик, а ученика вдига кръста си, отрича се от себе си и го следва Господа. Ученикът е човек, който се променя, тази година не е такъв какъвто е бил миналата година. Ученикът е човек, който все повече се уподобява на своя учител и когато хората те видят да могат да видят твоя учител в твоето лице. Ученикът е човек, който показва характера на своя учител, ученикът е човек, който върши делата на своя учител. И Господ те изпраща и казва – “проповядвайте евангелието на всяка твар”. Господ изпраща и казва –
в Мое име бесове ще изгонват, на болни ще полагат ръце и те ще оздравяват
Господ изпраща своите ученици и ги оторизира със Своята власт и със Своята сила и дава своя Свят Дух вътре в нас, за да можем да вършим Неговите дела. И Господ подготвя ученици и подготвя своята армия, която трябва да се опълчи срещу силите на врага, армия, която трябва да демонстрира превъзходството на Божието царство над царството на тъмнината; армия, която трябва да свети със светлината на Господа, да бъдем светлина за този свят.
Така, че днес искам да ти кажа – не само Господ иска да ти помогне, но иска и ти да помогнеш. Господ каза на Авраам –
ще те благословя и ще те направя за благословение.
Господ първо благославя тебе, защото знае че имаш нужда от благословението, но Господ после те изпраща и казва – искам ти да бъдеш и да служиш за благословение на другите. И това вече е твоето служение – да бъдеш за благословение на другите.
Бог да ви благослови в името на Исуса Христа. Вярваме, че Божието присъствие и вярата е тука на това място. Нека се изправим пред Господа и ще се молим. Алелуя. Както казах – не бой се само вярвай! Докато се молим, някои хора могат да усетят нещо да става в тях, да усетиш силата на Бога върху себе си. Ако усетиш, че нещо се случва с тебе, ако усетиш силата на Бога върху себе си, че Бог те изцелява, можеш да излезеш напред за молитва, за да можем да се съгласим с Господа. Когато Господ действа и ние да действаме. Знаете ли какво казва Исус:
Аз от Себе си нищо не върша
И ние служителите от себе си нищо не вършим. Каквото виждаме Отец да върши, така и ние подобно на Него. Така че аз като видя, че Отец върши нещо в тебе, почвам да действам и аз. Ако Бог не действа в тебе, аз и да действам не става кой знае какво. Винаги в единство – човека и Бог действат заедно в единство. Така че като видим, че Бог действа в тебе, че върши нещо в тебе – полагаме ръка, молим се и тогава идва чудото в живота ти. Амин. Сега ще си отворите устите си и ще се молите със собствените си усти и освен това ще задействате своята собствена вяра. Когато се молим, след като се молим, ще направиш това, което не си можел да направиш. „Ама аз не мога, брат”. Опитай, може пък да проможеш. Много пъти сме го виждали, че това което човек не може с Бог може. Защото Библията казва:
Всичко е възможно с Бога и всичко е възможно за този, който вярва
Нека вдигнем ръцете си към Господа.
Святи Боже, благодарим ти. Благодаря ти за всяка душа на това място, благодарим ти за всичките ти милости за всички нас. Тука има толкова хора, които имат нужда от Тебе и Твоето докосване, Боже. И сега те моля, ти да простираш ръката си и да докосваш хора, да спасяваш онези, и на прощаваш на онези, които са в греха, да изцеляваш болни, да освобождаваш вързани. Молим те, Господи, за Твоята милост и Твоята благодат на това място. В името на Исус, моля те, Твоя Свят Дух да се движи на това място, ти се движи между редовете, докосвай и спасявай хората, в името на Исус. Има хора, които са дошли за това, Боже и аз те моля, никой да не остане разочарован. В името на Исус те моля.
Алелуя.