Скъпи приятели, миналата седмица, тоест сега петък, събота и неделя бяхме на пътуване тук в Испания във Валенсианска област. На службата в Хатива дойдоха хора от различни места, слава на Бога пет човека приеха Исус Христос за свой Господ и Спасител. Доколкото видях хората бяха нови хора, приеха Господа Исуса, водих ги в молитва, слава на Бога за това, освен това на същото събрание четирима други човека бяха кръстени със Святия Дух. Значи пет човека приеха Исус Христос за свой Господ и Спасител, четирима човека приеха кръщение в Святия Дух. Слава на Бога!
Освен това имаше молитва за изцеление и това, което разбрах, още не съм лично получил свидетелството, но ми се обади един от братята, който ми каза, че едната сестра, която беше дошла на службата с много болни бъбреци, с назначена операция в понеделник, а службата беше в събота. Молихме се за нея, тя прие кръщение в Святия Дух и също така прие освобождение и когато е отишла в понеделник, за да я оперират тя ги е помолила отново да и направят изследвания, защото казала, че вярва, че е изцелена. Разбира се докторите не вярват много на тия неща, но след като тя е настоявала, направили са и ново изследване, при което се оказва, че бъбреците и са здрави. Сега аз се надявам да получа свидетелство лично от сестрата, да го взема с видеокамерата, но дори и до тук това, което разбрах просто аз съм благодарен много на Бога, тази сестра е напълно, комплектно нова. Първо кръщение в Святия Дух, освен това освобождение и изцеление на бъбреците, които са били за опериране. Явно е била в много тежко състояние с болки, тя дойде на събранието с болки, но още по време на молитвата болките я напуснаха и тя си тръгна без болки. Благодарим на Бога за това нещо. Разбира се и други хора бяха докоснати от Господа, ще получим по-нататък и свидетелствата.
След това направихме две служби във Валенсия. Там също имаше кръщения със Святия Дух – две кръщения със Святия Дух на първата служба, две или три кръщения, молихме се и за изцеление. След това на другата служба, беше по-малка служба, с българи се събрахме, общувахме и изучавахме Словото и разбира се отново се молихме заедно. Благодаря на Бога за тези прекрасни неща, които Той прави.
Сега, понеже много хора ме питат: „Брат Пламен, кога ще дойдеш в Мадрид? Брат Пламен, кога ще дойдеш в България? Брат Пламен, кога ще дойдеш в Кипър? Брат Пламен, кога ще дойдеш във Франция? Кога ще дойдеш в Швейцария? Кога ще дойдеш в Австрия? Кога ще дойдеш в Северна Испания?“, задават хората въпроси. Аз обявявам във Фейсбук, най-лесно там се обявява къде и кога ще бъдем, защото в уебсайтовете ми е по-трудно да достигна, във Фейсбук пишеш и то си отива направо. Така че, който може нека да гледа във Фейсбук, който не може, нека да пита другите или пък, ако някой знае как може да се направи така, че вероятно може би ще е добре да пускаме също и имейли. Аз с това не съм се занимавал, но сега ми идва на ум, ако някой знае как може да се направи такава група с имейли, има някои служения с имейли уведомяват какво става с тях. Има хора, които нямат Фейсбук, по имейла ще можем да ги уведомяваме. Така може би ще е по-добре да направим една група, така че да уведомяваме хората по имейла също. Това е интересна идея, сега ми идва на ум. Благодаря Ти, Господи. Така че ако знае някой как трябва да се направи да ми пише по този въпрос.
Сега, другото, което искам да кажа на хората, които са в Лондон знаят, че след 27.03. до 13.04. сме в Лондон, така че заповядайте на богослуженията, да не стане така, че хората да казват: „Брат, кога си дошъл тук, аз не съм разбрал“. Значи уведомявайте, слагайте на стените си, както и канете хората на нашите богослужения, защото много хора не знаят за тия богослужения и после се чудят как да се свържат.
Другото, което е свързано с молитвите, нуждите са много големи за молитви, много хора са болни, много хора умират от болести, просто народа е изключително болен. Всеки иска да отидем да се молим на място, не успяваме да го направим, но затова съм сложил в Ютуб молитви, защото важното е, че Исус Христос е навсякъде посредством Святия Дух, казва:
Ако двама от вас се съберат в Мое име Аз съм сред тях, ако двама от вас се съгласят да поискат нещо – получават го.
Така че може с молитвите да се съгласяваме. На тези богослужения се събираме заедно в духа и можем да получаваме отговори на нашите молитви. Молете се с молитвите в интернет. Има хора, които казват: „Ама брате, аз вярвам, че ако ти се помолиш Господ ще те чуе и ще даде отговора“. Искам да ви кажа, че аз не съм посредникът между Бога и човека, а посредникът според 1 Тимотей 2:5 е Исус Христос и се казва:
Няма друг Посредник между Бога и човека, освен човекът Исус Христос.
Вижте го 1 Тимотей 2:5. Така че, ако вие се обърнете към истинския Посредник между Бога и човека ще можете да получите отговор, ако се обръщате обаче просто с упование в плът няма да успеете. Затова трябва ние да се обръщаме към истинския Посредник между Бога и човека, защото Той е само един. Аз мога да се съгласявам с вас в молитва, мога да ви подкрепям в молитва, но вие трябва да се научите да искате от Бога и да вярвате, че след като Божието Слово казва, че Той ще ви чуе, Той ще ви чуе.
Сега отново искам да обърна внимание на тези, защото има хора, които умират и близките им са наистина отчаяни затова, че умират болни от рак и т.н. Умират хората, наистина много хора умират днешно време и може би във връзка едно, че с нарастване на окултизма и греховете, но отделно и това, че хората се хранят все по-лошо и по-лошо, с по-изкуствена, по-лоша храна, която също оказва влияние върху здравето на хората и много хора умират от лошата изкуствена храна, вредна храна, която не е като тази, която е била преди петдесет и сто години, нали? Съвсем различна е храната, замърсена, изкуствена, вредна храна. Всъщност много хора умират и близките им искат да се молим за тяхното изцеление. Искам да ви кажа нещо – недейте, моля ви се, да пренебрегвате спасението на човешката душа! Забелязвам, че много се пренебрегва спасението на човешката душа. Хората са толкова отчаяно търсещи изцеление, че не обръщат внимание на спасението на душата толкова. Обърнете внимание номер едно на спасението на душата, то е многократно по-важно, отколкото изцелението на тялото. Така че обърнете внимание на спасението на душата. Гледам, че хора си отиват и аз като задам въпроса: „Ами този човек водите ли го в молитва за покаяние и приемане на Исус Христос?“ – „Ами не“ – Получи ли водно кръщение човекът? – „Ами не“. Молихте ли се за кръщение в Святия Дух? – „Ами не“, прие ли човекът Господна трапеза? – „Ами не“. Е, добре, какво се прави? Какво се прави за този човек? Само се търси изцелението на тялото. Трябва да знаем, че Библията казва:
Ако повярваш и се кръстиш ще бъдеш спасен.
Вярвам, че става въпрос за водно кръщение, но какво ви пречи да приеме и кръщение в Святия Дух? Ами ако това „и се кръсти“ има в предвид и кръщение в Святия Дух? Ако повярва и се кръсти ще бъде спасен, нали така казва Марк 16:16? Римляни 10:9,10 човек трябва да изповяда с устата си, че Исус Христос е Господ и да повярва със сърцето си, че Той е възкресен от мъртвите. Как ще стане това ако не му се проповядва истината и не се води в една молитва за спасение? Моля за спасението на умиращите хора! Дали ще бъде изцелен или не, не можем да кажем. Молим се, вярваме, но вие виждате в световен мащаб колко много хора си заминават. Нека да не си слагат надеждата толкова в изцелението, колкото в спасението. Дали ще е изцелен или не Господен да е, да има вечен живот човека, така че новорождение, спасение да има, кръщение във вода. Сега, в крайна сметка може да е слаб човекът, може да е болен, ако трябва ваната ще се напълни с вода да се потопи там, ако не може във ваната да влезе поне го пуснете под душа или с една кофа вода го залейте човека да приеме водно кръщение, което е завет с Бога и е символ на нашата вяра. Човек, който не търси водно кръщение каква вяра има? Човек, който не приеме водно кръщение каква вяра има? Истинската вяра търси водното кръщение.
След това кръщение в Святия Дух. Да приемат кръщение в Святия Дух с белег, външно проявление говорене на езици. Търсете го това, искайте го. Ето сега тази сестра например, която получи изцеление в Хатива, по време на кръщение в Святия Дух получи освобождение и изцеление. Така че, виждате спасение, кръщение със Святия Дух и получила изцеление и получила кръщение и получила освобождение. Затова хората когато повярват в Исуса Христа веднага трябва да търсят някой да ги кръсти във вода.
И ви моля много, скъпи приятели, понеже виждам има хора, които казват: „Брат Пламене, искам ти да ме кръстиш във вода, ще те чакам да дойдеш в България“ и т.н. разберете, кръщението във вода е погребение. Когато някой го погребват няма значение кой те погребва, нали? Когато някой е умрял като го погребват не гледате колко е интелигентен гробаря, нито гледате зъбите му, нито дали е симпатичен, просто гробарят трябва да погребе човека и толкова, това е неговата задача. Хората не се занимват с гробарите нито ги питат имената, нито се интересуват дали са известни. Трябва да има гробар, трябва да има някой, който да те кръсти във вода, това е положението. Виж, когато става въпрос за кръщение в Святия Дух само един може да го направи и това е Исус Христос, но погребението всеки може, тоест водното кръщение.
Затова, скъпи приятели, ви съветвам идете по местните църкви и приемете водно кръщение при пасторите. Някои пастори стоят и чакат с години и няма кой да отиде, празни стоят някои църкви. Идете зарадвайте някой пастор да каже: „Ей при мен дойде някой да приеме водно кръщение“, зарадвайте ги и тях да получите водно кръщение, да изпълните това да сключите завет с Бога.
В какво да се кръстим? Кръстете се във вода, учението е кръщение във вода. Течаща ли да бъде? – хубаво е, река е хубаво. Аз съм кръщаван, Мими е кръщавана във река, кръщавани сме в река, течаща вода, отмива греховете, преобраз. Ако някой пък държи на буквата може да иде и да се кръсти в река Йордан, защото Исус е кръщаван в река Йордан, Йоан Кръстител е кръщавал в река Йордан, само внимавайте някоя бомба да не ви кръсти докато приемате кръщение. Просто кръщението трябва да бъде във вода. „Ама може ли, брате, във басейн?“ Кръщение във вода. Басейна вода ли е? Ако е празен басейна не е, ако е пълен с вода приемете кръщение във вода.
При кръщението във вода, приятели, много важно е по възможност да има свидетели, тоест кръщението трябва да бъде по възможност публична проява, света да види, църквата да види, Господ естествено ще види, дяволът ще види, обаче църквата да види, светът да види. Много хора искат да направят водното кръщение скришно. Сега, ние не сме в Близкия изток все още, Близкия изток не е дошъл в Европа достатъчно, не режат глави за това, че някой ще приеме водно кръщение в нашата страна все още, така че не е като преди по време на турското робство. Но това, което е важно в крайна сметка направете го по възможност публично. И между другото при водното кръщение е добре, както е било при Йоан Кръстител хората са изповядвали грехове. Изповед на грехове при водно кръщение, какво ще кажем за това? Защото има прощение на греховете при водното кръщение, изповед на грехове.
Другото, което е публична изповед на Исус Христос като Господ, Спасител и Божият Син на водното кръщение. Аз имах случай, в който се молих за един човек, който излиза от исляма и го водих в молитва за спасение: „Господи Исусе, аз Те приемам за мой Спасител, приемам Те за мой Господ. Спаси душата ми, прости греховете ми, дай ми вечен живот, аз вярвам в Теб“, всичко това и в един момент казах: „Аз вярвам, че Ти си Божият Син“ и човекът каза: „Не. Не.“ – категорично. Казах: Благодаря Ти, Боже, че засегнах въпроса в молитвата вярвам, че Ти си Божият Син, защото тоя човек, щях да си мисля и аз и другите и той, че той е спасен, а той нямаше да бъде спасен, защото Библията ясно казва, че ако не вярва някой, че Исус е Божият Син не може да бъде спасен. И ние: „Господи Исусе, ела в сърцето ми“ и вече спасен си. Чакай, вярва ли той в смъртта, погребението и възкресението на Христос? – не не вярвам, вярвам, че Той направо е отишъл нагоре. Евангелието е смърт, погребение, възкресение. Вярваш ли, че е Божият Син? – не, не го вярвам, но вярвам, че Той е пророк, вярвам, че Той е голям учител, вярвам в Него, вярвам, обаче тия неща не ги вярвам.
Ето, аз съм направил тая малката книжка „Новорождението“, моля ви се, намерете я по някакъв начин, в интернет я има и на уебсайта. Тази малка книжка има вътре условие за спасение и молитва за спасение на душата, молитва за новорождение, условия за новорождения, за да не се заблуждаваме. Да има истинско раждане, да не е раждане на ужким, да не е спасяване на ужким, да не е написване на името на небесата на ужким, а да бъде реално и истинско, трябва да изпълним условията.
Така че вместо да се чудят хората, когато някой е болен и си заминава, очевидно си заминава да се чудят кой голям проповедник да извикат за да се моли за изцелението на тоя човек. Използвайте времето докато е жив човекът, за да го водите в една истинска, намерете истинска, стабилна молитва за спасение. Ако трябва я минете няколко пъти, за да сте сигурни, че тоя човек е спасен. Бъдете сигурни, че тоя човек е минал водно кръщение, ако не е, да мине водно кръщение, независимо, че може да е болен направете необходимото. Ако е много болен и е в къщи в крайна сметка вземете напълнете ваната, извикайте служител в къщи, ако е в много тежко положение по-добре във вана да е кръстен, отколкото изобщо да не е кръстен. Нали разбирате?
Баба Митка, която беше на около сто години, когато я кръщавах, това беше някъде 94 година, тя почина на 104 години жената. Когато трябваше да я кръстя във вода нямаше къде да я заведа, отиваме в банята, там дори нямаше вана, където да я кръстя и на всичкото отгоре и водата спря и тя се облече с една бяла нощница: „Искам да се кръстя във вода“. Няма бе, бабо Митке, ни река има, нито басейн има, нито вана има и водата спря, как да те кръстя? В един момент виждаме една кофа пълна с вода там, явно там спира водата, те са си напълнили кофата, сигурно за някакви нужди са я напълнили, викам: „Искаш ли да те кръстя с тази вода, която е в кофата?“ Ами жената ще си замине некръстена. Тя каза: „Искам“ – „Вярваш ли в Исус Христос Божият Син? Вярваш ли, че Той е Господ? Вярваш ли, че умря за греховете ти? Вярваш ли, че възкръсна от смъртта? Вярваш ли, че Той е единственият път към Бога?“ Всичките въпроси задавам, тя: „Да, да, да, да“, в името на Исус те кръщавам и като хванах тая кофа, върху нея я излях цялата и тя се потопи във водата.
Сега, това не е начин на кръщение, който е правилният, защото правилния начин на кръщение е потапяне във вода, да бъде потопена в един момент цялата. Обаче разберете, че тая жена нямаше как да го приеме това нещо, беше сезон в България имаше режими с водата и т.н. и тя стогодишна жена, аз какво да направя с нея? Направих всичко, което можах за да приеме водно кръщение ама го прие това водно кръщение.
Просто направете всичко възможно за да може човекът да приеме водно кръщение и то по най-добрия начин. Това, което ви казах е само в краен, краен, краен случай, иначе трябва да се топне. Ето, църквите си имат баптистерий, където отзад амвон, отварят, вътре влизат, кръщават хората, идете приемете кръщението там, идете на реката приемете кръщението. Така за водното кръщение.
После кръщение в Святия Дух. Нека човекът да приеме силата на Бога, нека да приеме кръщението в Святия Дух. Защо, брате? Ами нали Святия Дух е силата, чрез която нашите тела ще бъдат възкресени от смъртта. Искаме я тая сила, имаме нужда от тая сила. Тая сила като влезе в тялото на човека, Божията сила, Божият Дух като влезе в тялото на човека от къде знаеш, че няма да умре ракът в тоя момент? Няма да кажем със сигурност това и това ще стане, обаче може и да стане. Ето, онази сестра пък на селото, вие сте го виждали видеото, молихме се за изцеление от рак и по време на молитвата за изцеление от рак тя прие кръщение в Святия Дух и започна да говори на езици. Аз даже не знаех, че не е говорила и че за трети път е на църква изобщо.
Така че, не забравяйте кръщението в Святия Дух. Има материали в Ютуб. Петдесятните църкви в днешно време трябва да се върнат към кръщението в Святия Дух. Това е основно учение, едно от основните шест учения- Евреи 6:1,2. Така, водно кръщение и кръщение в Святия Дух.
И след това Господна трапеза. Какво казва Исус в Йоан 6 глава? Отива си човекът – „Прие ли Господна трапеза?“ – „Ами не, брат“. Какво значи не? Какво значи не? Вие давате ли си сметка, че това е въпрос на живот и смърт? Какво казва Исус?
Който пие кръвта Ми и яде плътта Ми има живот вечен в себе си. Който не пие кръвта Ми и не яде плътта Ми няма живот вечен в себе си.
Болният човек, който си отива е по-важно да вземе Господна трапеза, отколкото да доведете велик проповедник при него, защото се казва: „Хлябът на живота, кръвта на живота“, да пие кръвта на живота, да яде хляба на живота, това е Господната трапеза, да пие кръвта на Христос, да яде плътта на Христос преди да си е отишъл човекът. От къде знаеш ти, че когато започне да яде от плътта на Христос и да пие от кръвта на Христос, че няма възкресенската сила на Святия Дух да дойде и да го изцели? Защо мислиш, че непременно изцелението трябва да стане като викнеш проповедник, а не чрез Господна трапеза? След като има вечен живот тоя вечен живот може да донесе и живот на тялото. Какво казва 1 Коринтяни 11 глава?
Който взима недостойно Господната трапеза е слаб, болен и някой даже са умрели.
Нали така казва? Някой са слаби, някои са болни, някои даже са умрели. Това е краят на 11 глава 1 Коринтяни. Хората обикновено гледат негативно, аз пък го гледам по тоя начин, след като ако неправилно взимаш Господна трапеза това ти носи слабост, ако правилно вземеш Господна трапеза това ще ти донесе сила. Така разсъждавам аз. След като неправилното взимане на Господна трапеза може да донесе болест, правилното взимане на Господна трапеза може да донесе изцеление. Четете там. След като неправилното взимане на Господна трапеза може да докара до смърт, правилното взимане на Господна трапеза може да докара живот. Тоест сила, изцеление и възкресенски живот могат да дойдат чрез Господната трапеза. Колко изпускаме като изпускаме основните неща? Колко изпускаме? Болният трябва да взима. Болните взимат лекарства, взимат това, защо не вземе Божието лекарство? Защо не вземем кръвта? Защо не вземем хляба на живота да се храним с това?
Говоря ви за болните хора какво трябва да се направи с тях, а останалото ще бъде ли изцелен или няма да бъде, нека го оставим на в ръцете на Господа. Когато бъде изцелен болният човек ще бъдете изненадани приятно, приятно изненадани, ще кажете слава на Бога. Ако пък човекът си замине ще кажете: „Той сега е при Господа сто процента, защото всичко, което се изисква бе изпълнено“.
Нека да отидем и на тази част, приятели, да говорим и за това. Когато има болен слуша ли той Божието Слово? Пускате ли му на касетофон Божието Слово? Пускате ли да слуша Божието Слово, евангелието, Деяния на апостолите, Новия завет? Говоря за Новия завет. Пускате ли на болния човек да слуша Словото всеки ден? Защото какво казва Притчи 4 глава от 20 до 23 стих? Нека да погледнем това нещо да видите. Говорим за болни хора, които са на смъртно легло, какво трябва да правим с тях? Аз разбирам, че хората са отчаяни, обаче ние християните не трябва да ходим в отчаяние, трябва да ходим във вяра. Аз помня на времето какво силно впечатление ми направи едно семейство, мисля, че някъде от Ямболския район бяха, християни. Починал някой от тях и те се облекли в бяло с усмивки на лицата и пеят хвалебни песни на Господа и погребват човека с радост, защото знаят той къде отива. Това е вяра. Но те не го правят изкуствено, те го правят, защото го вярват.
Ето, като питат сега някоя майка от тези християнки, които са загубили своите деца, понеже са им отрязани главите за това, че вярват в Христос и казват: „Тъжно ли ти е за твоя син?“, тя казва: „Как да ми е тъжно за сина ми като знам, че той е при Господа“. Вяра.
20 Сине мой, внимавай на думите ми, Приклони ухо към беседите ми.
Не към това какво говори докторът, защото хората започват само да говорят и да мислят какво казал докторът. Добре де, докторът го е казал хубаво, прав е докторът, добре, но нека да видим какво ще каже Великият Доктор. Нека Него да Го слушаме, защото този лекува тялото, а Той лекува дух, душа и тяло.
Сине мой, внимавай на думите ми, Приклони ухо към беседите ми.
21 Да се не отдалечат от очите ти.
Да му дадете на човека Библия. Ако не вижда достатъчно очила ще му дадете, лупа ще дадете, голяма Библия ще дадете, Нов завет, казвам Нов завет казвам най-вече да хванат здраво Новия завет.
Пази ги дълбоко в сърцето си;
Трябва да бъдете убедени, че тоя човек слуша Божието Слово, че то влиза в сърцето му, а не какво казал тоя доктор, какво казал оня доктор. И преди да почине човекът вместо да живее с вяра в Господ, той живее с вяра в докторите и в епикризите. Прави ли са докторите, така ли е? Болно ли е тялото? – болно е. Болест ли има? – болест има. Добре, хубаво, разбрахме го това нещо. Прави се необходимото, дават се лекарствата – хубаво. Дайте да видим обаче какво ще каже Господ на това нещо. Ние вярващи ли сме или само ще вярваме на естественото? Какво казва тук? Пази ги тия думи дълбоко сърцето си? Защо? Вижте защо:
22 Защото те
Кои са те? – думите. Кои са думите? – ето ги.
22 Защото те са живот /думите на Господа са живот/ за тия, които ги намират,
За тези обаче, които ги намират. Тоест кои са тези, който ги намират? – които ги търсят. Значи думите на Бога са живот, а не смърт, дори и да умре пак ще живее. Исус каза в Йоан 11:25:
Аз съм възкресението и животът, който вярва в Мене дори и да умре пак ще живее.
Това е най-важното. „Дори да умре пак ще живее“ – казва.
И здраве за цялото им тяло.
Тая дума здраве за цялото им тяло означава лекарство за цялото тяло, изцеление за цялото тяло, здраве за цялото тяло. С други думи ето какво е Божието Слово? – лекарство, изцеление и здраве за тялото. Следователно хората трябва да се постараем да им дадем това лекарство заедно с физическите лекарства. Не ги отхвърляме, не отхвърляме лекарите, не отхвърляме лекарствата им, но нека да уповаем на Господа с цялото си сърце и да не се облягаме на своя си разум. С други думи, нека да вземем Божието лекарство, което е Божието Слово и то носи изцеление и здраве на цялото ни тяло, на дух, душа и тяло носи Божието Слово.
Но искам да ви кажа, че на болшинството от местата, където съм ходил Божието Слово в болничната стая е пренебрегнато. Хората чакат да дойде човек, а трябва да чакат да дойде Словото на Бога, защото Словото е Бог. Словото е Бог – Йоан 1:1. Хората чакат да дойде човек, но трябва да чакат да дойде Божието Слово, а Божието Слово идва чрез Библията. Така че в болничната стая Библията трябва да е първото нещо, което да присъства, това е лекарството на Бога. Има ли го в болничната стая това лекарство или го няма?
Аз искам да ви кажа едно нещо. Много хора искат съвети: „Брат, имам нужда от съвет“ и аз вече го казвам: „Аз ще ви дам съвет, но знам, че повечето хора, които искат съвет като им дадеш съвета те не го правят. Това, което им казваш не го правят, защото повечето хора не искат да чуят съвет, за да постъпят мъдро, а те искат някой да ги изслуша, за да си споделят болката. Разбира се, че има нужда да си споделят болките, но въпроса е в това, че споделянето на болката на изцелява, а слушането на мъдър съвет може да донесе победа. Затова Божието Слово трябва да бъде в болничната стая. Ето това е.
„Нямаме, брат Божието Слово“ – вземете Новия завет. „Нямаме Новия завет“ – вземете евангелие, от Йоан например. Нищо ли няма? Не, хората имат, но дори и да няма ще направиш всичко възможно за да има, ще направиш всичко възможно в болничната стая Mp3 да слуша, касетофон да слуша Божието Слово, Новия завет. Ще вземете евангелие от Йоан, Матей, Марк, Лука, Йоан, Деяния на апостолите – Новия завет да слушат хората, да се върти. Ще вземете едно помазано хваление, примерно като хвалението на Бени Хин, което въвежда хората в присъствието на Бога. Ще вземете хваление, което носи присъствие на Бога, за да може болните хора наистина да се накиснат в присъствието на Бога.
Разберете едно нещо, скъпи приятели, чуйте го внимателно – не търсене на изцелението носи изцеление, търсенето на Господа носи изцеление. Не търсене на присъствието на изцелението носи изцеление, Божието присъствие носи изцеление. Разбирате ли? Защото някои казват: „Еди-кой си има такава дарба, друг имал такава дарба“, не, приятели, присъствието на Святия Дух носи изцеление. Само позволете на Святия Дух да присъства на едно място, изцелението започва да присъства, защото това е природата на Бога да изцелява. Не е въпроса кой каква дарба има, въпроса е дали ти позволяваш присъствието на Святия Дух да дойде в теб и да дойде чрез теб на определено място. Това е нормално, вижте Исус, апостолите, където дойде присъствието на Святия Дух казва се: „И сила от Господа беше с Него да изцелява“. Който се докоснеше получаваше изцеление. Значи сила от Господа беше с Него да изцелява, присъствието на Бога като дойде на едно място. Иначе хората искат изцеление, но някак си не търсят присъствието. Как да стане? Кажете как да стане? Когато именно присъствието на Святия Дух носи изцелението. И другото, което е, как идва изцелението? Псалм 107:20
Изпраща словото Си
Как идва изцелението? Господ изпраща Словото Си, изпраща присъствието Си. Изпраща Словото Си и така ги изцелява и така ги освобождава от гробовете. С други думи, не по цял ден да бъде идеята ах изцеление, изцеление, изцеление, рак, рак, рак и друго такова. Не, не, не, не това. Нека о цял ден в ума да бъде Господ, нека да бъде Неговото Слово, нека да бъде кръвта на Исус, хляба на живота, кръвта на Исус. Взимайте Господна трапеза. Нека да бъде. Неговото присъствие и Неговото Слово, да пребъдваме в Него и Той в нас и да не ги мислим другите неща, жив или умрял Господен си. Значи в един момент човекът ще вземе да излезе от болницата, много е вероятно да излезе от болницата ако той изпълни тези неща. Защо? Не защото мисли за болестите, не защото мисли за изцелението, а понеже се облива постоянно с присъствието на Бога и Неговото Слово, както казахме Притчи 4 глава е лекарство за цялото ти тяло и току виж човекът направо бива изцелен и то без да има някой голям проповедник наоколо с голяма дарба, просто с един голям велик Дух и с едно велико Слово. Да. Това е, което трябва да се направи.
Божието Слово трябва задължително да присъства в болничната стая. Това трябва да се говори, това трябва да се разсъждава – това, Божието Слово. Ако човекът пък съвсем не разбира Божието Слово, бил е невярващ човек и т.н. и хич няма си представа от Божието Слово за какво става въпрос, но приема Исус Христос за спасител, приема водно кръщение, приема кръщение в Святия Дух, приема Господната трапеза и т.н. Тогава намерете му, като толкова човекът не разбира Божието Слово, първо пуснете му евангелията и Деяния на апостолите, да чуят цялата история за живота, смъртта и възкресението на Христос, за живота на първата църква, като слуша, слуша, слуша, той ще започне да разбира човека.
После, можете по някое време да вземете и да пуснете някоя касетка или диск с някой помазан проповедник. Обаче аз не ви съветвам много това, защото много хора говорят, приятели, обаче тук става въпрос, нали искате изцеление, значи човек може много да приказва, обаче да няма сила. Не е упрек към никого просто Божието Слово само по себе си е помазано, докато има проповеди, които просто не са помазани. Какво значи да са помазани? – да има сила в тях, да има сила в проповедта, тоест сила да изцелява, сила да освобождава. Има много хваления, обаче не всяко хваления има в себе си сила. Ето, гледам например на А. А. Алън едно хваление, той тъкмо говори за чудотворната сила на Бога по време на хваление и идва едно момиче и почва да вика: „Аз мога да виждам, аз мога да виждам“, можете да го видите в Ютуб. Една година била сляпа, четири операции имала и по време на това хваление, което А. А. Алън го нарича чудотворно хваление, по време на това хваление той казва: „Демоничните сили си отиват“. Обаче ние не го виждаме това всеки ден и не го виждаме на всяко място. Има си хваление, има си и хваление, нали? Има поучение, има и поучение. Има поучение, което носи разяснение, има поучение, което има сила да освобождава хората от демонично робство, има поучение, което има сила да изцелява хората. Самото поучение това, което се казва, че Неговото Слово не беше като на книжниците и на фарисеите, защото Той говореше с власт, се казва за Исус и когато говореше демоните реагираха и започваха да викат: „Защо си ти дошъл преди време, Исусе Сине Давидов, какво общо имаме ние с Теб? Остави ни на мира“ и т.н. Те просто са предизвикани от това слово, те са предизвикани от тая сила на Святия Дух. За това говорим. Аз затова не ви казвам да се слуша поучение точно по време на това, защото трябва наистина да сте сигурни, че ще е помазано поучение, ако не, просто нека по-добре човекът да слуша евангелието или пък пуснете проповед, която е конкретно за спасение на душата, както примерно Били Греъм. Проповедник, който конкретно говори за спасение на човешката душа, за да може човекът да получи спасение на душата си. Или пуснете примерно някоя проповед относно изцеление конкретно, хваление, което носи присъствието на Святия Дух и да се създаде вътре една атмосфера дето се вика болничната стая да стане една библиотека, аудиотека или видеотека, която да пращи Божието Слово от всякъде та и докторите и сестрите да чуят и те да повярват.
И няма нужда да им обяснявате на всички: „Аз ще бъда изцелен, аз ще бъда изцелен“, спокойно, нека делата да говорят преди думите. По-добре е делата да говорят отколкото думите да говорят. Няма нужда да се хвали човек, спокойно, нека Господ да изцели, като питат защо, как стана това нещо? – „Исус Христос е Господ и Той е моят Спасител и Той дойде да изцели и тялото ми. Ето, вижте на документите, вижте в изследванията, че нещо, което е невъзможно Исус Христос го направи да е възможно“. Казваш го вече, обаче нещата са факт, подплатени с реалност. Не да кажеш: „Исус ще ме изцели, Исус ще ме изцели“, накрая човека си замине и хората остават разочаровани и казват: „Той вярваше в Исус пък Исус нищо не направи.“ Ама той е казвал, че Исус ще го изцели, но това не означава, че е вярвал, че ще го изцели. Това са две различни неща, изповед и изповед на вяра са различни работи. Не всяка изповед е изповед на вяра. Има изповед, която е изповед по самовнушение, изповед, защото така ми се иска да бъде, но изповедта, която е на вяра тя не се самонавива, изповедта на вяра е изповед, която произлиза от сърцето ти, ти просто си сигурен. И като си сигурен не се напъваш да си сигурен, ти просто си спокоен. Така че човек, който е сигурен и има вяра, той има мир и спокойствие в сърцето си, изобщо не се напъва да вярва, нито изобщо си прави труда да ги убеждава хората, че ще изцелее, той е толкова сигурен, че изобщо няма смисъл и да им говори за това нещо, той просто е уверен.
Душата ми тихо уповава само на Бога.
Трябва да внимаваме да не злепоставяме Господа Исуса пред хората. Това, че ние казваме, че Той ще изцели някого това не означава, че Той е задължен да изцели някого. Ако ние не разполагаме с необходимата вяра Той не е длъжен да го направи. Хората казват: „Нали Словото го казва, пък защо не стана – в Неговите рани ние сме изцелени“. То го пише в Словото, обаче го пише в Словото, но то става реалност в живота ти, когато това Слово дойде в сърцето, не в главата, не в устата, а в сърцето тоест когато Словото дойде в сърцето и тогава излезе на устата става реалност. Но вижте, колко хора са така? Така че нека да не злепоставяме Господа и да не Го упрекваме Него.
Сега ще ви кажа един пример – някои хора си живеят живота както си искат, сеят лоши неща, в един момент като се разболеят лошо идват при Исус Христос и почват да викат: „Исусе, изцели ме! Исусе, аз вярвам в Теб, Исусе, изцели ме, оставям греха. Исусе, изцели ме!“ или „Изцели моя човек. Исусе, моля Те, моля Те, моля Те!“ Изведнъж стават много силни вярващи, чакат, чакат изцеление, човекът, обаче ако не получи изцеление, а умре те се обръщат и почват да говорят против Господа. Отново, втори път: „Защо Исус не го изцели?“ значи такъв човек се е обърнал към Бога само заради изцелението и като не го получи се обръща против Бога и Го оставя и започва да говори срещу Бога. Дали ще бъде човек изцелен или не трябва да бъде Христов и не трябва отношението ни към Бога да зависи от това дали някой ще бъде изцелен или не, трябва отношението към Бога да бъде такова – аз ще Ти бъда верен до край каквото и да стане. Както Йов беше верен до край, въпреки че мина през много тежки неща. Накрая Господ го изцели, но дори и да не го беше изцелил пак щеше да е верен до край. Това е ситуацията с Йов и така трябва да бъде с всеки един, защото има мнозина, които поради това са оставили Бога.
Обаче искам да ви кажа тези хора, които в труден момент са се обърнали към Бога Бог знае много добре, че са се обърнали заради трудния момент, а не заради Него, Той не може да се довери на тези хора. Освен това те не се молят с молитва на вяра, те се молят с молитва на отчаяние. Това е различно, молитва на отчаяние и молитва на вяра и няма такова обещание за молитвата на отчаяние. Господ може да прояви милост, обаче това не е молитва на вяра, молитвата на вяра се казва има отговор. Молитвата на отчаяние няма такова нещо в Словото написано, че който се моли с отчаяние ще получи отговор, казва се: „който се моли и вярва“. Така че тези хора, те идват при Бога от отчаяние, викат с отчаяние и в един момент ако не го получат някои от тях се връщат в обратното положение, в което са били и даже по-зле отколкото са били преди това.
Затова, скъпи хора, когато видите човек в трудно положение не го викайте: „Ела при Исус Той ще те изцели“, не така, обърнете се и кажете: „Ела при Исус, за да получиш спасение на душата и вечен живот. Ела при Исус, подчини се на Неговото Слово, защото виждаш, че си близо до смъртта. Ела при Исус, а пък Той може и да те изцели“. Нали? Може, но не му казвай, че със сигурност ще стане, за да няма разочарование после. Защо Той не го прави? Ела при Исус, приеми Го. Нека да се спасят, нека да се новородят, нека се кръстят във вода, нека се кръстят в Святия Дух, нека да вземат Господна трапеза, нека ходят в Духа, нека слушат Словото, нека следват Господа и вече нататък, каквото рекъл Господ.
Сега някой ще каже: „Ами, че Той Господ е рекъл, че в Неговите рани сме изцелени“. И аз го вярвам, вярвам го, че това е така, обаче както виждате за всяко едно нещо в духовния свят се изисква вяра и зависи доколко го вярваме. Ние го вярваме, вярваме го, ама до колко го вярваме? Защото ние получаваме според нивото на вярата ни. Вяра колкото синапово зрънце, но тя е голяма колкото синапо