И така приятели, започваме.
Исус Христос, нашият Господ направи едно изявление много важно. И Той каза:
Домът ми ще се нарече дом на молитва.
Когато говори за дома, Той говори за храма, когато говори за дома, Той говори за църквата. Но когато за дома, Той говори и за нашия собствен дом. Моят дом и твоят дом трябва да се превърнат в дом на молитва. Не в дом на телевизия, не в дом на интернет, а в дом на молитва. Това е волята на Бога.
И аз като се вгледах в моя дом, започнах да откривам неща, които преди не съм ги виждал. Как на първо място Господ казва:
Домът ми да бъде дом на молитва.
Аз лично самия да се отделям и да се моля; семейството като цяло да се събираме и да се молим. Защото:
Домът ми ще се нарече дом на молитва.
Това е първото и най-важното нещо, което бих казал за това, какъв трябва да бъде нашият дом. Моят дом и твоят дом да бъде дом на молитва.
Сега разбира се, понякога имаме хора, които не са вярващи. Може би ти имаш съпруг(а), който (която) не вярва в Господа. Или може би родителите ти не вярват, или децата ти не вярват – живееш с хора, които не вярват. Въпреки това, трябва да можеш да се отделиш на съответно място, което да се превърне в място на молитва.
Исус заповяда и каза:
Да влезеш в скришната си стаичка, да се помолиш скришно на Отец
и Той като види, че се молиш на скришно ще ти въздаде наяве.
Виждате, че Исус ни казва, че ние трябва да се молим на скришно. Можеш да застанеш на такова място, и домът трябва да бъде такова място, където да застанеш и да се молиш насаме с Господа.
Забележете, нещата тръгват, номер едно: от Господа, Той е коренът на всичко, от Него излиза всичко, Той е извора на живота. След това минава през тебе, ти си каналът. Не бива да търсим да променяме другите, преди да потърсим да променим себе си. Затова нека тези живи води да се излеят в нас, и тогава да почнат тези живи води да се изливат към другите.
Ако хората, които са около тебе и живеят с тебе – съпруг(а), нямат желание и жажда за Бога, за Неговото слово и за Неговата молитва, ти можеш самичък (самичка) да застанеш и да прекарваш време в твоята скришна стаичка в молитва. Хубаво е даже да обявиш време, в което ти ще бъдеш там, на молитва, за да знаят всички хора и постепенно да се научат, че това е времето за молитва.
Аз вярвам, че това е нещо добро, защото вижте: в Деяния на апостолите трета глава се казва, че:
В часа на молитвата те отидоха в храма.
И там видяха един човек, който беше парализиран по рождение и този човек Господ го изцели. Но те имаха час на молитва. Ако си дисциплиниран човек и имаш час на молитва, хората ще разберат и въпреки че в началото ще се съпротивляват, ще свикнат с твоя час на молитва и постепенно ще започнат да се съобразяват с това. Така че ние трябва да си завоюваме територия, трябва да си завоюваме територия за Царството. Забележете, Господ казва:
Всяко място, на което стъпи стъпалото на нозете ви, давам ви го.
Ти трябва да стъпиш в твоя дом, трябва да завладееш определена територия. Има хора, които се страхуват да кажат нещо на някого, за да не би не знам какво да стане. Ти имаш права да завладееш определена територия – една скришна стаичка, едно малко местенце, една скришна стаичка; може дори да бъде твоя килер, в който да застанеш и да се молиш на Господа в скришно. И Бог ще започне да ти дава хората, които са около тебе. Територията ще започне да се разширява, ако ти си редовен и постоянен.
Искайте постоянно и ще ви се даде.
Постепенно ще започнат и другите да се прибавят, не с обвинения, а с молитва и с любов. Така че да се изпълни словото: както ви казах, от Бога тръгва, минава през тебе и след това идва време да се изпълни това слово, което казва:
Матей 18:20 Ако двама са събрани в Мое име, Аз съм сред тях.
И аз искам да го прочетем този стих, защото той е много, много хубав:
Матей 18:18 Истина, истина ви казвам: Каквото вържете на земята, ще бъде вързано на небесата.
Той казва, че каквото правим тука на земята оказва влияние на небесата. Слава на Бога.
Как връзваме ние? Основният начин на връзване е молитвата. Това е начинът на връзване. Като се молиш, връзваш силите на тъмнината и развързваш хора, освобождаваш ангели да действат: това става в резултат на молитва.
…и каквото развържете на земята, ще бъде развързано на небесата.
19. Пак ви казвам, че ако двама от вас се съгласят за каквото и да било нещо, което да поискат, ще им бъде дадено от Отца Ми, Който е на небесата.
Ако двама се съгласят: виждате, че има едно специално присъствие на Господа, когато вече не си сам, а има още един до тебе, ставате двама. И тогава Господ казва, че дава отговор,
ако двама се съгласят на земята да поискат…
Молитва в съгласие. Ако вие сте двама вярващи във вашия дом, това вече става огромна сила.
Каквото и да поискате (казва Господ) ще ви бъде дадено от нашия Отец, Който е на небесата.
Знаете ли колко е важно това. Защото мнозина искат да отидат на някаква голяма конференция, на някакъв голям концерт, за отидат за видят големи служители: вижте, големият Служител е Исус Христос от Назарет. Ако двама се съгласите във вашия дом, вие можете да имате присъствието на Господа у вас, може да имате невероятна благодат и отговори на молитви в къщи. Защото повечето хора искат да видят другите какво правят, ама Господ иска чрез вас да го направи. Той иска, да, чрез теб да го направи.
Целта на това служение е да те активира ти да действаш.
20. Където двама или трима са събрани в Мое име, там съм и Аз посред тях.
Ако в дома ти двама души сте събрани в името на Исус, не се оплаквайте, че другите не са. Господ ще ги прибави и тях. Но Господ казва, че тази територия и присъствието на Светия Дух ще бъде сред вас, защото сте двама или трима събрани в името на Господа Исуса Христа. Какво прекрасно място е нашия дом. Като тръгваме да служим на Господа, от къде да тръгнем? – да тръгнем да служим на себе си, да тръгнем да служим в дома си, на домашните си.
Ако домашните ти не са отворени за Господа, намери някой брат или сестра, (но искам да кажа сестра със сестра, брат с брат), да се събирате в техния дом или те да идват във вашия дом. Да си имаш другарче, с което заедно да се молите, с което заедно да общувате с Господа. И така Бог ще започне да ви дава отговори на молитви, защото вие се активирате да вярвате в името на Исус Христос.
Така че домът ни да се превърне в дом на молитва.
И какво казва Деяния на апостолите 6:2,4?
Деяния на апостолите 6:2 По това време, дванадесетте свикаха всички ученици и рекоха: Не е добре ние да оставим Божието слово и да прислужваме на трапези.
Когато се събираме, да се молим, или да служим, или домашна група, домакините се стараят да слагат трапези, да слагат пиене, да слагат ядене и то започва да става ядене и трапеза. А трябва да ви кажа, че е много хубаво, когато хората се съберат, ако щеш на дамаджана с вода. Ако се съберат християни, вярващи, да постят просто и да се молят. Да не се отклоняват с храната, да не се товарят с това, домакините да си мислят от къде да вземат пари, за да нахранят всичките тези гости. И си казва: „По добре да не каня гостите.” Но с бутилка вода и с Библиите ние можем да прекараме прекрасно време с Господа без да си отклоняваме ума. Не да прислугваме на трапези, а да се предаваме на Божието слово и на молитвата.
Деяния на апостолите А ние ще постоянстваме в молитвата и служение на словото.
Разбира се, всеки човек има нужда да яде:
Матей 4:4 …не само с хляб ще живее човек, но с всяко Божие слово.
Храната е необходима, но трябва да се наблегне на духовната страна. Понякога събиранията на вярващите се превръщат прекалено много в себеугаждане.
Ако разбира се това е с цел да се привлекат невярващи хора, да, разбира се, има такива служения, които го правят: събиране с цел да дойдат невярващи, това е чудесно.
Но искам да кажа специално за вярващите, да не се товарим с излишни работи. Гледайте простотата, чистотата в Христос, гледайте целта да не я изпуснем покрай другото.
Защото нека да ви покажа нещо: един пример, Господ ми го показа. Помните Марта и Мария, нали? Марта покани Господа в къщи, ама вместо да се възползва от идването на Господа, тя буквално си пропиля времето в слугуване и готвене. Не само това, но се огорчи срещу сестра си защо не върши работа. И трябваше Господ да я вразуми и да й каже, че сетра й е избрала правилната част, която никога няма да се отнеме от нея. С други думи Господ каза: Ти ме покани, хубаво, ама се грижиш за храната, а не се грижиш за Мене. Моята храна е да върша Божията работа. Ела тука да слушаш Божието слово. Ела да се молим заедно, ела да стоиш в присъствието на Господа. Това е по-голяма храна.
Слава да бъде на Господа.
Така че прекрасно е домът ни да се превърне в дом на молитва и на словото на Господа.
Друго нещо, което искам да ви обърна внимание. Помните случая с Гедеон? В Съдии 6 глава, една прекрасна история. Какво се случи с Гедеон?
Съдии 6:1 И израилтяните сториха зло пред Господа;
и Господ ги предаде в ръката на Мадиама за седем години.
Забележете, че когато Божият народ –израилтяните, или църквата, съгреши, извърши зло пред Господа, резултатът е, че ние сме предадени (да не бъде) в ръката на мадианците, които са образ на сатанинските сили. И какво се получи? – те бяха под властта на врага, под робство. Някои казват: „Не може Божиите хора да са под робство”. Може. Много пъти могат да бъдат. Както в Египет бяха под робство, така и под мадианците, под вавилонците и т.н. Някои ще кажат: „Да, ама Египет е образ на света”, но в Библията се казва, че Египет е образ на робството. Не се уточнява, че е света. Така че свободни съчинения не е добре да се правят. Разбира се означава и света, но нека да не изпуснем смисъла.
Съдии 6:1 И израилтяните сториха зло пред Господа; и Господ ги предаде в ръката на Мадиама за седем години.
Съдии 6:2 И ръката на Мадиама преодоля над Израиля; и поради мадианците, израилтяните си направиха ония ровове, които са по горите, и пещерите, и укрепленията.
И какво направиха израилтяните? Започнаха да си събират реколтата и да си я крият.
Съдии 6:3,4 И след като Израил посееше, мадианците, амаличаните и източните жители дохождаха и нападаха против него; и като разполагаха стан против тях, унищожаваха рожбите на земята чак до Газа, и не оставяха храна за Израиля, нито овца, нито говедо, нито осел.
И какво се получава с Божия народ, който е влязъл в грях? – идва скакалеца, идва поглъщателят, идва врагът: ти сееш, обаче той ти изяжда реколтата. Виждате ли го това?
Някой казва: „Толкова съм сял, а не виждам резултата.” Грехът отваря врата на дявола да идва да яде семето ти, да яде плодът ти. Затова трябва да се остави греха, за да не изяжда нашия плод. Виждате какво е ставало. Каквото е ставало тогава, това става и сега.
Съдии 6:5 Защото идваха с добитъка си и с шагрите си, и влизаха в страната многобройни като скакалци;
Ето ви го това – преобраз на демоничните сили, които идват в живота на човека, даже понякога и в тялото му.
…многобройни като скакалци; безбройни бяха и те и камилите им, и навлизаха в земята, за да я опустошават.
Помните, че камилата е нечисто животно, нали? Защото се казва:
…прецеждат комара, камилата поглъщат.
И комара и камилата да нечисти животни, но камилата е по-голяма. Господ ни съветва да не прецеждаме комарите, те са нечисти, но са мънички, а да се заемем с камилите. Ето, виждате: заедно с камилите си идват, т.е. сериозна атака.
Съдии 6:6 Така Израил изпадна в голямо униние поради мадианците, затова израилтяните извикаха към Господа.
И аз вярвам, че това е състоянието на част от Божия народ, включително в България има много разочаровани и отчаяни хора, поради това, което става. Но помнете, че причината е грях. Грехът е отворил врата, трябва да се затвори тази врата.
Седми стих обаче казва:
Съдии 6:7, 8а И когато израилтяните извикаха към Господа поради мадиамците, тогава Бог изпрати един пророк,
Забележете: молитвата носи отговора.
Искайте, и тогава ще ви се даде.
Те извикаха, Господ изпрати пророк. Както Бог изпрати Мойсей. Господ какво изпраща? – изпраща личност, която да спаси. Извикаха в Египет и Бог изпрати Мойсей да ги изведе от Египет. Извикаха към Господ под мадиамското робство и Господ изпрати Гедеон. И първо Бог изпраща пророка.
Съдии 6:8 Тогава Господ изпрати на израилтяните един пророк, който им каза: Така говори Господ, Израилевия Бог: Аз ви изведох от Египет, и ви изведох от дома на робството.
Ето, както казах: Египет е дома на робството.
9.и избавих ви от ръката на египтяните (властта на египтяните, образ на демоничните сили) и от ръката на всички, които ви насилваха, (знаете насилника кой е), и като ги изпъдих пред вас (ето освобождение), дадох ви земята им.
Не само това, но Господ е изпъдил враговете и ги е населил в тяхната земя и им казва: „Това е вашата земя”.
10. Рекох ви: Аз съм Господ вашия Бог; да не почитате боговете на аморейците, в чиято земя живеете. Обаче вие не послушахте гласа Ми.
И ето, „недейте да почитате” (в испанския превод „недейте да се боите”) от боговете на аморейците. Значи Господ каза: „Не бойте се, вярвайте, не почитайте боговете на този свят.”
11. и ангелът Господен дойде та седна под дъба… и Гедеон чукаше жито в лина, за да го скрие от медианците.
Гедеон е един човек от Израиля, който гледа да си скрие реколтата, за да не дойде врага да я изяде. На какво прилича това? – на това, когато ние се опитваме да скътваме нещо, за да можем да изкараме месеца. Обаче, какво се казва тука?
12. И ангелът Господен му се яви и му каза: Господ е с тебе, мъжо силни и храбри.
И Гедеон се хвана за главата и каза:
13. …О, господине, ако Господ е с нас, то защо ни постигна всичко това? И къде са всичките Му чудеса, за които бащите ни са ни разказваха, като думаха: Не изведе ли ни Господ от Египет? Но сега ни е оставил и ни е предал в ръката на медианците.
Има неправилно учение. Не Господ ни е оставил, но ние сме Го оставили.
14. И Господ погледна към него и му каза: Иди с тази твоя сила и ще освободиш Израиля от рката на мадианците; Не те ли изпратих Аз?
И аз искам да ви кажа, слушайте внимателно: Господ ти казва на тебе: Иди с тази твоя сила и аз ще избавя Израел от медианците. Господ те изпраща, Той те изпраща при твоя дом, Той те изпраща при твоите околни и казва: Аз ще ги избавя чрез твоите ръце – Аз ще използвам твоите рце, Аз ще използвам твоята уста, за да избавям хората. „Кой, аз ли?”
И тогава Гедеон казва:
15. А той му рече: О Господи, с какво ще освободя аз Израеля? Ето, моето семейство е най-долно между Манасия, и аз съм най-малък в бащиния си дом.
Най-малкото племе, най-малкото семейство, най-малкия от всичките, аз съм едно нищо. Обаче Господ каза на Саул, когато беше малък в собствените си очи: „Аз те направих цар.” Но когато стана голям в собствените си очи, той падна. Мнозина днес се възгордяват, но трябва да бъдем внимателни да не влизаме в гордост. Трябва да сме малки в собствените си очи. Няма големи служители, има само един велик и голям Господ.
16.Но Господ му рече: Непременно Аз ще бъда с тебе и ти ще поразиш мадианците като един човек.
Господ казва: Аз те изпращам, няма нужда от голяма сила, Аз съм голямата сила. Така че, Господ иска да изпрати тебе, иска да изпрати всеки един от нас да вършим Неговата работа. Ние искаме да прехвърлим задачите на някой велик и помазан служител. Но Господ казва: Аз съм Помазаникът и Аз искам да използвам тебе, за да се свърши работата. Амин!
И по-нататък има нещо много интересно, което се получава. Господ изпраща Гедеон, какво да направи? – да разруши идола и на неговото място да издигне олтар. Гедеон иска знамения, но това няма да го четем, а ще преминем направо на другия пасаж.
Съдии 6:25
В същата нощ Господ му каза: Вземи бащиния си вол, втория вол седемгодишния, та съсипи Вааловия жертвеник, който се намира при баща ти, и съсечи ашерата, която е при него.
Какво казва Господ: Вземи съсипи Вааловия жертвеник и съсечи ашерата (идолът). И той отиде през нощта и съсипа този олтар и съсипа идола.
И първото нещо, което Господ иска да направим като Божии хора, Той иска всеки един от нас да разруши идолските капища. Ако ти като християнин стоиш пред телевизора и гледаш постоянно различни неща и си губиш времето или интернет, Господ иска да разрушиш това капище и да вдигнеш олтар на Господа – олтар на молитва, олтар на словото. Нека в дома си да издигнем Божият олтар в името на Исуса Христа, както Гедеон го направи. Разбира се имаше проблеми – той като разруши олтаря и идола, селото се опита да го убие. Обаче Господ го избави.
Но ние първо трябва да разрушим онова, което дявола е направил в нашия дом.
Ако ти позволяващ на твоите деца да се прибират в къщи, да пушат цигари и да пият, трябва да застанеш смело. „Ама ти не знаеш какви са децата ми.” Трябва да застанеш смило и да кажеш: „В името на Господа Исуса, Който е Господ на небето и земята, аз ви забранявам в моя дом да се пие алкохол и да се пушат цигари.” Ако трябва ще пострадаш за Господа, но трябва да го заявиш. „В името на Исус Христос аз забранявам такива компании в моя дом, които ще прокламилат мръсни неща, ще се гледат еди какви си филми и т. н. Моят дом е свята земя. Това трябва всеки един да може да го направи в името на Исуса Христа.
Следващото нещо, което искам да ви покажа е:
Второзаконие 6:4-9 Слушай Израилю; Иеова нашия Бог е един Господ; и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила. Тия думи, които ти заповядвам днес, нека да бъдат в сърцето ти; и на тях да учиш прилежно чадата си, и за тях да говориш, когато седиш в дома си,
Ето, домът ни трябва да бъде като училище,
Когато ходиш по пътя, когато лягаш и когато ставаш. Да ги връзваш за знак на ръката си, и да бъдат като надчелие над очите ти. И да ги записваш на стълбовете на вратите на къщата си и на портите си.
С други думи Господ набляга на това, какво ще се прави в дома. Приятели, домът е основната клетка на общeството, семейството е основната клетка на обществото. Това трябва всеки един да го помни – че семейството е основна семейна клетка. Господ създаде първо семейството и от него тръгнаха нещата. Чрез семейството искаше да установи Своето Царство. Редът е семейство – църква – Божие Царство. Бог иска да установи Царството си на земята и да използва нашите домове. Нашите домове са като едно пристанище, или нашите домове са като един щаб-квартира на Божието Царство, за да може да се разпространява Божията вест. Не трябва да позволяваме в дома ни да се хули името на Исуса, не трябва да позволяваме в нашите домове да се върши нечестие. Ние трябва да застанем и да кажем: „Това е свята земя.” И аз искам да ви покажа още нещо. И това се намира в:
Изход 3:1 Мойсей пасеше овцете на тъста си Йотора, мадианския жрец; и като докара овцете в задната страна на пустинята, дойде на Божията планина Хорив.
2. И ангел Господен му се яви в огнен стълб изсред една къпина; и Мойсей погледна, и ето къпината гореше в огън, а къпината не изгаряше.
Забележете нещо: Мойсей вижда една къпина, но тази къпина е необикновена. Защото къпината гори, не се знае от къде е запалена. Къпината гори и в същото време не изгаря. Когато той вижда това нещо той се приближава,
3. И Мойсей рече: Да свърна и да прегледам това велико явление, защо къпината не изгаря.
Това вярвам, че е образ на нас като Божии хора и служители – ние трябва да бъдем като тази къпина – да горим с огъня на Святия Дух, но да не прегаряме. Затова трябва да ходим в присъствието на Господа. И вижте:
4. И като видя Господ, че свърна да прегледа, Бог го извика изсред къпината и рече: Мойсее, Мойсее! И той каза: Ето ме.
5. И рече: Да не се приближиш тук; изуй обущата от нозете си, защото мястото, на което стоиш е света земя.
Мястото, на което Господ ти се явява е света земя. Свето нещо е да срещнеш Господа. И Господ иска нашите домове да са тази света земя, в нашите домове да е този огнен храст, където ние да можем да се срещаме лице с лице с Господа.
Забележете нещо: че всеки един Божий човек, който е извършил нещо велико за Божието Царство е имал среща с Господа. Мойсей срещна Господа при къпината, Павел срещна Господа на пътя за Дамаск и падна от коня, Исаия срещна Господа и Го видя (Исаия 6 глава), Гедеон срещна Господа и извърши велики дела. Всеки един, който е направил нещо, той е имал среща с Господа. Така че всеки един трябва да срещне лично Господа. Ти имаш нужда да влезеш в твоята скришна стаичка, тя да бъде тази света земя, където да се запали този огън в тебе, да се срещнеш лично с Господа и от там ще потече този огън от Светия Дух в твоето семейство. Слава да бъде на Господа.
Надявам се да мога да го изразя това, което Господ ми дава в сърцето. Така че трябва да сложим нашите сърца и да влезем в една война – война за нашите семейства. И семейството ни трябва да стане една клетка – основна клетка на църквата и на обществото. Защото здравото семейство ще направи здрава и църквата.
Идолите трябва да паднат и да се издигне Божия олтар в нашите семейства. Домът трябва да бъде дом на молитва. И не само дом на молитва. Домът ти също може да стане дом на евангелизиране, мястото на евангелизиране. Ако вие се събирате вечерно време в къщи и се молите на Господа и общувате със словото. И ако има невярващи хора може да ги поканите в тази атмосфера и те също да вкусят от това прекрасно Божие присъствие. Не се притестявайте какво ще си помислят. Много от нас си мислят, какво ще си помислят другите и се опитват да направят по светски начин нещата. Ако вие по светски начин придобиете хората, те няма да сe променят. Не ги правете светски, говорете си словото, ходете си в Духа. И когато Господ прибави някой в Неговото Царство, той ще бъде наистина прибавен, наистина новороден, наистина променен.
Значи, ние трябва да установим Божието Царство в нашите домове. И това не е никак сложно. Ето сега ние имаме едно богослужение, което провеждаме с българи по целия свят. Но трябва да погледнеш на мястото, което живееш като на свята земя, в която наистина царува Господ. Да се молим:
„Господи, да се свети името Ти както на небето, така и в моя дом.” (Дали се свети името Му в твоя дом?)
„Господи, да дойде Царството Ти, както на небето, така и в моя дом Ти да царуваш.”
„Господи, за бъде волята Ти, както на небето, така и в моя дом.”
Да се установи Неговото Царство, да бъде Неговата воля в моя дом. Това е прекрасно. Може да ти се вижда мъничко: „Ама това е малко.”, но Господ казва, че всичко започва от синапеното зърно. Синапеното зърно е мъничко, но има голям потенциал и живот в себе си. То става огромно. Ако ти погледнеш мъничкото нещо, погледнеш своя дом, ако си погледнеш дечицата, ако си погледнеш съпругата или съпруга, и други хора, просто малко по малко Бог ще започне да дава пробив да се придобиват. Ако пък не стане нещо, ти си бъди с Господа, ти си служи на Господа. И нека домът ти наистина бъде дом на молитва.
И сега искам да ви покажа нещо хубаво тука. Как може по един прост и лесен начин да служим на Господа в нашия дом. Аз ще ви го кажа, то е съвсем просто как можете да служите на Господа във вашия дом: ти да служиш на Господа. Как можеш да го направиш? Събирате се, може да сте двама човека, може да сте трима. Ако твоето семейство не са вярващи, може да се събереш с някой брат или сестра (пак казвам: брат с брат, сестра със сестра – внимавайте за изкушенията, защото дявола не спи и търси начини. „О, този брат ме разбира повече от моя съпруг.” Не така: брат с брат и сестра със сестра, за да се избягват съблазните.)
И така, събирате се заедно в дома си. Започвате с песен.
В момента Мими прави евангелски песни по модела по който тука ние ги пеем. И тези песни ще ги сложим в уеб сайта, така че всеки от вас, който иска да има някакво хваление вкъщи и да пеете тези песни и да хвалите Господа с тези песни. Това ще бъде нещо, което ще бъде като помагало. Пускате песента и пеете заедно с нас, или заедно с Мими и хвалите Господа.
Започва се с песен. Едно такова събиране на двама или трима в дома, няма нищо сложно. Бог не иска велики неща от нас. Той иска простички неща, а Той е Този, Който върши великите работи.
Така че започнете едно семейно събиране с песен. Ако няма хора около тебе, направи си семейното събиране сам, или с брат или сестра както казах. Така че започни с песен.
Второ: с молитва. Как? Вземи един Псалм, вземи да четеш Псалма и както Господ те води почни да се молиш върху самия Псалм. Молитва.
Третото нещо като се съберете, вземете глава от Библията и започнете бавно и ясно да четете. И постепенно Бог ще ви дава въпроси и ще ви дава отговори – тълкувания. Но целта не е да се проповядва на такива събрания, а трябва да има прочит на чистото Божие слово. Но да се чете бавно: както човек трябва да се храни, така бавно трябва да се чете словото, за да може това слово да го вкуси ухото ти, да го вкуси сърцето ти и да започне да влиза в тебе. Светият Дух ще започне да го тълкува. Запомнете: това не е човешко слово, а е Божие слово и за разбирането му има нужда от присъствието на Светия Дух. Затова трябва да изчакаме, за да може Светият Дух да се задейства и да ни обясни за какво става въпрос. Това не става бързо. Човешките думи може да ги минеш бързо. Но Божиите думи трябва внимателно да ги четеш. И не прави грешки като четеш. Някои хора ей така, че направил грешка, не обръщат внимание, само и само да изглеждат добре. Не, че заеква или не може хубаво да чете. Това не е смисълът на четенето. Смисълът е, че това слово да го четеш по такъв начин, че да може духът ти да го вкуси, защото словото е храна за духа ти. Затова бавно да се чете словото. Прочит.
И после, дори по време на молитвата се молете: „Господи, открий ни, дай ни дух на откровение, дай ни дух на мъдрост да разбираме словото.”
И след това може да има едно общуване, като дискусия за това какво Господ говори. Пак казвам, не проповед, а просто като общуване върху словото.
Има много хора, които обичат да говорят, има хора, които много обичат да проповядват, но целта е да вземаме участие и да извадим това, което Бог ти дава чрез това слово.
И така: започваме с песен, молитва, Божието слово, и след това отново се молим, изпяваме песен и преминаваме към останалата част. Толкова ли е сложно? – никак. В рамките на максимум един час всичкото това може да се направи и ще остане този сладък вкус от Божието присъствие, защото днес нашия дом сме го използвали за Божието Царство. Днес нашия дом е бил като олтар, на който сме принесли жертва на хвала, принесли сме жертва на молитва, Божието слово сме изговорили в нашия дом, почели сме Царя на царете, колко е прекрасно. Нищо кой знае какво външно не се е видяло. Но помнете, че Божието слово и Божието Царство е като синапено зрънце, което е мъничко, изглежда незначително, но ще дойде време и ще даде големи резултати. Не се хвърляйте на високите и големите неща, а гледайте на малките и смирените неща. Нека да не считаме себе си за големи, но нека както Йоан казва:
Аз трябва да се смалявам, Той трябва да расте.
и
Нека всеки да счита другия по-горен от себе си,
И в същото време всеки да издига името на Господа и да смиряваме сърцето си пред Него.
Смирявайте се под мощната ръка на Бога и Той ще ви възвишава своевременно.
Четете посланието на Яков и ще видите онова, което е в живота на евреина. Ние например, как да кажа, сме с гръцко наследство – философия. Дори самата дума „философия” означава София – мъдрост. Повече философия, повече мъдрост, повече термини, докато при евреите има образ и действие. Всичко им е образно. Исус говореше в образи (притчи) – това е като това, например Божието Царство прилича на семе, и т.н.
Яков казва следното нещо:
Вяра, отделена от дела е мъртва.
И искам да ви кажа, че ние като се събираме сега тука, вие слушате словото и това е училище за вас. Господ иска да се учите. И вие се учите, докато слушате това слово. Обаче, след като научиш нещо, трябва, първо: да го извършиш и второ: да научиш и друг. Ако направиш това нещо Бог ще те учи. Не трябва да затлъстяваме духовно. Как затлъстява човек духовно? Когато се храни, но след това не изразходва енергията, която е получил. Хората, които обичат много да ядат, а не изразходват енергията, постепенно се надуват, знаете го това, стават много едри, от това, че не искат да изразходят енергията, не искат да свършат работа, не искат да се движат, и тази енергия се събира в тях.
По същият начин и в духовно отношение, когато Господ ти даде нещо, то влиза в стомаха ти и трябва да стане в тебе живот и трябва да излезе на практика, и трябва и други да научиш на това нещо. Така че,
Вяра без дела е мъртва.
Ето, всичко това, което говорим тука, вие можете един ден във вашия дом да се съберете и да разсъждавате върху тези неща, върху които сме говорили, върху тези стихове, които сме прочели. Както прочетохме: Второзаконие 6 глава ; Д.А. 6:2,4 ; Гедеон 6 глава ; Изход 3 глава; Матей 18:18-20. Това, което сме говорили да влезе вътре във вас. Даже това нещо в момента Господ ми го дава, че вие на вашето събиране трябва да вземате тези стихове и този материал, който получавате по време на това богослужение и да разсъждавате върху тях и Бог ще ви даде още неща. Даже ще ми пишете и ще ми се обадите и ще ми дадете още идеи по въпроса, защото Бог на вас ще ви отговори други неща и допълнителни неща ще ви каже. Така че, това, което вие сте научили, няма да бъдете безплодни и в бездействие. Но ще давате плод, ще храните себе си, и ще храните другите и ще научите другите на нещата, които Господ ви учи чрез поученията. Това е едно прекрасно нещо. Защото Исус каза:
Домт ми ще се нарече дом на молитва.
Той каза:
Където двама или трима са събрани в Мое име
и Аз съм сред тях.
Не е необходимо събранието да е велико, с голямо осветление, с големи колони, микрофони, с костюми, с вратовръзки… Всичко това не прави нещата.
Ако погледнете в „Евангелието” Исус много пъти влизаше в домовете на хората вършеше най-големите си чудеса. Например парализирания влезе през покрива с носилката и Бог го изцели и той стана и тръгна да носи носилката си. Колко изцеления са станали по домовете?
Нека домът ни да стане едно свето място, едно място на Божието присъствие в името на Исуса Христа.
Молитва:
О, Боже, ние Ти благодарим в името на Господа Исуса Христа. Благодарим Ти и те молим да ни дадеш дух на откровение и мъдрост, за да можем да изпълним Твоята задача. Защото Ти си казал:
Идете и направете ученици от всичките народи.
И ние трябва да правим ученици – самите ние да се учим и други да учим на практика.
Молитва:
В името на Исус аз те моля Господи, Ти да ни дадеш да имаме лична среща с Тебе и всеки един от нас Господи да Те познава лично. Моля Те да ни научиш как да направим нашия дом дом на молитва, и как Твоето слово да се освобождава в нашия дом, за да носи живот, Господи. Нека да се строшат и паднат идолите в домовете ни, Господи! И нека Твоят олтар да бъде изграден, олтар на жертва на хвала и молитва, олтар, на който Твоето слово да се говори, Господи в името на Исуса Христа. И аз Те моля Господи:
Да се свети името Ти, да дойде Царството Ти и да бъде волята Ти, както на небето, така и в нашите домове в името на Всемогъщия Господ Исус Христос от Назарет.
Аз чувствам, че може да стане невероятно отприщване на Божията сила и помазание в резултат на това, което говорим в момента.
Молитва:
Нека това семе, Господи, Което посявам в момента да даде изобилен плод в сърцата на Твоите деца. И искаме нашите семейства според обещанието, което казва:
Повярвай в Господа Исуса Христа
и ще се спасиш ти ицелия ти дом.
Молитва:
„Искам Господи това да ни дадеш това, както си спасил домът на Ной, както си спасил домът на Лот и пр. Аз те моля Господи да спасяваш домовете на Твоите скъпоценни деца в името на Исус Христос!”
И нека всички да кажем:
Амин!