Продължаваме нататък. Значи едните взеха със светилниците си масло, а другите не взеха със светилниците си масло. Но нека да прочетем първо някои стихове, които съм си набелязал.
Псалм 119:9 се казва:
Как ще очисти младежа пътя си?
Ето много младежи се питат – как да си очистя пътя, как да си очистя сърцето, как да си очистя живота? Как ще очисти младежа пътя си, как ще бъдат младежите, как ще бъдат църквите чисти?
Като му дават внимание според Твоето слово
Отново виждате словото. Как ще очистим пътя си? Като съобразяваме пътя си с Божието Слово, ето това е начина за очистване на нашия път и начина за очистване и освещаване на църквата. Знаете ли, много интересно е това. Не е нужно да правим гигантски усилия, за да можем да променяме църквата. Това, което е нужно е да сеем семето. Сеячът просто хвърля семето. Сей семето и семето ще даде плода. Ти не даваш плод, семето дава плод. Така че как ще очистим пътя си? Чрез Словото на Бога. Ето това е, което е много важно.
И тук има още един стих, на който искам да обърна внимание, който е много особен стих. В Притчи 20:27, този стих просто ще внесе малко може би объркване в цялата картина. Там се казва:
Духът на човека е светило Господно, което изпитва вътрешния човек
Духът на човека е светило или светилник. Твоят дух, ама се говори за човешкия дух, духа на човека, а не Духа на Бога. Някои хора не правят разликата. В човека има човешки дух, когато дойде Святият Дух, Той влиза в човешкия дух. Ето, как? Светилникът е духа на човека. Святият Дух след малко ще видим, че е маслото. Къде влиза? – В светилника, за да може светилника да гори и да дава светлина.
За да имаш светлина вътре в себе си какво ти е необходимо? Необходимо ти е маслото вътре в тебе. В това тъмно време, което живеем и още по-тъмно ще става, защото Словото казва, че ще става все по-тъмно отвън и все по-светло в църквата. Защото в тъмнината, светлината свети най-ярко. За да може това нещо да стане в църквата и в тебе като личност, има нужда от маслото на Святия Дух. Не е ли така?
Аз искам, докато четем това, да обърнем на… Някой ще каже – “Брате, ти обиколи Библията, стой си в пасажа и не мърдай оттам”. Но трябва да мръднем малко, защото има някои неща, на които е хубаво да обърнем внимание.
Захария 4:2 Попита ме – „Какво виждаш?” Погледнах и ето светилник, цял от злато с чаша отгоре му със седем светила на него, със седем цеви, които са на светилника и край него две маслинени дървета, едно отляво на чашата, едно отдясно
6. Ето Господното слово на Заровавел – „НЕ ЧРЕЗ СИЛА И НЕ ЧРЕЗ МОЩ, НО ЧРЕЗ ДУХА МИ”, КАЗВА ГОСПОД НА СИЛИТЕ.
Какво се получава? Тези маслинени дървета “изливат масло като злато” се казва. Значи маслото, това е помазанието на Святия Дух. Ето го в 12-ти стих:
12. Какви са тези две маслинени клончета, които през двете златни цеви изпразват от себе си маслото като злато
Маслото се излива в тази чашка, от тази чашка по едни цеви, по едни каналчета, маслото отива до светилника и светилника, който се състои от седем части, започва да свети. Така че маслото прави светилника да свети. А в с.6-ти стих, казва: “Не чрез сила, не чрез мощ, но чрез Духа Ми, казва Господ на силите”, тоест се показва, че това масло е Духа на Господа, чрез който свети този светилник /Захария 4-та глава/ и маслото или помазанието е всъщност, това което прави тези светилници на тези девици също да светят.
Връщаме се на Матей 25 глава , от 5-ти стих нататък:
Докато се бавеше Младоженеца, додряма се на всички и заспаха
Значи идва време, в което църквата заспа.
Посред нощ обаче се нададе вик –
„Ето, младоженеца идва, излизайте да го посрещнете!”
Ето, това е глас на архангел. Той ни приготвя, подготвя ни, Евангелието се проповядва, ето Господ идва, излизайте да го посрещнете.
Тогава всички онези девици станаха и приготвиха светилниците си
Тоест, всички църкви се събуждат от съня си и се приготвят за посрещането на Младоженеца. Неразумните обаче в един момент се оказват в лошо положение, защото какво казахме, че е времето? Сред нощ. Времето е нощ и то по средата на нощта, когато е тъмно. Не е като сега в момента, лампите светят. Може през нощта да има лампи, обаче тогава е било просто тъмно, черно. Аз като ходех на село си спомням, като легнеш в леглото, не можех да разбера отворени ли са ми очите, затворени ли са. Такава тъмнина, че пипам очите си да разбера, дали гледам или не гледам. Такава тишина беше, че си чувах вътре в ушите какво става, всеки звук се чуваше. Тишина и тъмнина. Ето, такава тъмнина и ако го няма този светилник да свети, просто нищо не се вижда. Тези девици осъзнават в този момент, че нещо им липсва.
Вижте, има църкви и християни, които в момента не осъзнават какво им липсва. Те гледат, че имат светилник, казват: “Ние си имаме словото, брат, нищо друго не ни трябва”. Казахме словото е абсолютно необходимо, но недостатъчно условие. Както светилника е абсолютно необходим, за да си готов за Господа, но недостатъчен. Едно нещо липсва на светилника и то се нарича масло. Едно нещо липсва и това се нарича помазанието на Святия Дух.
И неразумните рекоха на разумните – Дайте ни от вашето масло, защото нашите светилници угасват
„Помогни, брат, помогни”. Знаете ли колко хора искат помощ? Обаче, приятели, има нещо такова, което искам да ви кажа. Понякога, ако ти не си помогнеш, никой не може да ти помогне, а можеш да си помогнеш. За да ти помогне Господ, можеш да си помогнеш. Как? Да платиш цената за маслото. Да платиш цената за помазанието на Святия Дух. Има цена да се плаща. Ето, те казаха – „дайте и на нас”, искат наготово. Станалото-станало, обаче какво казват:
Да не би да не стигне и за нас и за вас, по-добре идете при продавачите и си купете
С други думи, те казват: това, което имаме е достатъчно за нас, но не може да ви помогне на вас. И ще дойде време, словото го казва, когато тези християни, които не са приели помазанието на Святия Дух, ще тичат при другите за помощ, “помогни ми брат, помагай, сестра, помагай”. Не може, няма как да се помогне, няма как да взема от себе си да ти излея на тебе, защото помазанието не се дава от човек, то се дава от Господа. Исус каза:
Който е жаден, да дойде при Мен да пие
Не можеш от човек да го получиш. Няма как, разберете, няма как. Има време за всяко нещо. Има време, когато можеш да получиш помазанието. Има време, когато се затварят кепенците, няма възможност. Сега е ден на благодат. Колко хора нямат кръщение в Святия Дух, дори не ги е грижа. И доктрини изкарват, че не трябва да бъде това и онова не трябва, и езиците не трябва. Ами, какво ще правим, когато дойде най-голямата тъмнина, а? Църкви, които в момента иди дойди функционират, защото не е най-голямата тъмнина, ами като дойде най-голямата тъмнина, какво ще правиш? Като няма светлина около тебе, като няма от къде светлина и огън да запалиш. Трябва да ходиш да искаш помощ от другия, обаче тука се казва, че те не можаха да помогнат. “Да не би да не стигне”, значи толкова е било тъмно и не се знае кога ще дойде Младоженеца, че ти трябва да поддържаш огънчето през цялото време. Можеш да дадеш и след това да дойде Младоженеца и аз и ти да нямаме светлина. Трябва да поддържаш светлината.
Казва “отидете при купувачите и си купете”. За какво говори това? Можеш ли да си купиш помазанието на Святия Дух? Можеш ли да го купиш с пари? Да извадиш 100 долара – дай тука една бутилка помазание! Не можеш да го направиш. Някои биха платили. Ще дойде време някой ще искат милиони да платят за помазанието, а то е без пари. Да, ама има друга цена, която се плаща. Има друга цена. Плащаш със собствения си живот, плащаш с време за молитва, плащаш с време да стоиш в Словото, плащаш с това, другите хора да не те одобряват, да те отхвърлят. Трябва да платим и аз искам също да платя тази цена. И някой ще каже – „ама, брате не… „
Аз искам да ви кажа, че изобщо не мисля, че съм постигнал нещо и че съм стигнал донякъде. Приятели, аз сега започвам и аз ви казвам, че сега започвам. Аз тепърва искам да търся помазанието на Святия Дух, тепърва искам да вляза в молитва, тепърва искам да вляза в словото на Бога, защото това, което съм правил досега не е достатъчно, това просто е едно начало и много губене на време. Но от тука нататъка искам да следвам това, което казаха апостолите – “ние ще постоянстваме в Божието слово и в молитвата”. Който ще се занимава с трапези, да се занимава с трапези, защото има призиви за всякакви неща, но аз ще постоянствам в Словото на Бога и в молитвата. Искам маслото, искам масло сгъстено, искам масло ново, искам помазание да се лее като река и като реки, искам го в името на Исус. Искам реката на живота, искам помазанието, което носи изцеление от всички болести, искам помазанието, което носи освобождение от всеки един демон, искам помазанието, което носи възстановяване живота на хора, спасение, финансово благословение също и помазание, което носи възстановяване на семейства, искам просто помазанието на Святия Дух, който разрушава всеки, ама всеки хомот на Сатана. Защото нищо друго не може да помогне. Така че, това е, но аз ви казвам, че като тръгнеш да правиш това нещо, Сатана няма да се зарадва, ще ти прати хора, ще кажат – „ти не се грижиш за нас, ти не ни обичаш нас, ти това не правиш за нас, ти онова не правиш за нас”, обаче Господ казва:
Който обича някой друг, или нещо друго, повече от Мене,
не е достоен за Мене и не може да бъде мой ученик
Ученикът е човек, който расте, ученикът е човек, който се развива, ученикът е човек, който се учи, ученикът е човек, който се уподобява на своя учител. Но ако ние стоим вързани от хора и хорско мнение, никога няма да наследим това масло, за което става въпрос и никога няма да влезем в тези обещани благоловения, за които се говори – “земята, в която текат млякото и меда”. Затова, приятели се плаща цена. И няма да те захвалят хората за това, че го правиш. Обаче, трябва да ви кажа, че най-важното нещо е похвалата, която идва отгоре. Похвалата, която идва отгоре е по-важна от похвалата, която идва от хората. Така че неразумните девици докато отиваха да купят – те решиха, акъла им дойде в главите. И ще дойде време на много хора, и на водачи, и на църковни лидери, и на църковни посетители ще им дойде акъла, обаче какво ще стане? Отиваха да купят, но късно – Младоженеца затвори вратата. Той казва – бъдете готови, бъдете подготвени. Това е подготовка.
Много ми харесва, това което леля Мара на времето ми казваше – “Пламенчо, моли се”. Тя е един от малкото хора, които наблягаха на молитвата. Голямо благословение беше тази възрастна жена за мене в моя живот. Бог я използваше в ключови моменти, включително че ми донесе книгата “Добро утро, Святи Душе”, включително, че в резултат на нейната молитва, тя настояваше и тогава Господ ме кръсти със Святия си Дух. Една възрастна жена, вдовица, обаче Бог я използваше мощно. Искам да ви кажа, че тия жени се събираха, възрастни жени. Аз не бях виждал такива възрастни жени, такива баби. Бабите като се съберат клюка след клюка. При тези жени няма никакви клюки- хваление, молитва, четат Словото, пак хваление, пак молитва, пак Слово, нищо друго. Аз викам – какви са тия жени? Аз не съм виждал такива жени през живота си. Само хваление, молитва и Слово, това им беше събирането. Никакви приказки – тоя това направил, оня онова направил. И едната казва – „Абе, тука стана това и това, такава и такава болест” и леля Мара казва – „Абе, гони го бе, гони го!” И аз казвам – „брей, тая жена – гони го!” Значи тя знае, че зад тая болест стои демон. Жена, неграмотна жена дето се казва, знаеше ги тия неща. От къде? Ами Бог й говори. Ами днес много начетени хора, с ей такива глави не знаят, че зад болестите стоят демони. Водят хората по психиатрии, по психолози. Не, че не трябва да се прави. Има някои случаи, като не можеш да се справиш, трябва да го направиш. Обаче, преди да го направиш, направи това, което Господ казва – помажи с масло, помоли се, направи всичко, което можеш да направиш, па тогава потърси друга помощ. Някои изобщо не ги вярват.
Та тази жена, Господ я използваше и тя казваше – “Пламенчо, моли се. Молитвата казва е, като да си слагаш парички в банката, в банковата сметка. Някой ден ще ти потрябват.” “ И на мен това много ми харесва. Ти си правиш все едно спестяване – молитвата, молиш се, молиш се и това става един депозит в банката и в един момент като имаш някакъв разход, като има някаква атака, като има някаква нужда, тия молитви, които си принесъл някога, идва момента, в който Господ дава отговора и атака се предотвратява или се разрушават плановете на дявола. Защото приятели, искам да ви кажа, вие не сте наясно в момента, обаче Сатана има своя стратегии и планове за тебе, за твоето семейство, за твоята църква. Той постоянно ги прави тия неща и постоянно се мъчи по някакъв начин. Той сега това, което планира в момента, това ще стане явно някъде в бъдещето, може би след една година, може би след две години. Но той в момента сее нещата и в момента подготвя почвата. Но ако ти се молиш, ако активираш Божиите ангели чрез молитва, тогава Божиите ангели още в зародиша ще предотвратят тази офанзива, тази акция на Сатана и просто това, което той е планирал, няма да се случи и ще бъде в зародиш унищожено. Но понякога, когато ти просто попаднеш в самата клопка, вече много по-трудно се излиза от клопката, след като ти вече си влязал в нея. Както казва Давид в псалмите: “Приготвиха за мене клопка”, обаче как казва – „скриха за мене клопка, примка.” Ти не я виждаш, ти не си наясно, че тя е там и в един момент се оказваш в нея. Когато се окажеш в нея викваш – имам нужда от помощ, имам нужда от помазание, имам нужда… Еми, събирай това масло, събирай тия молитва, нека капка по капка, капка по капка и когато дойде времето, ще ти гори огънчето и няма да преминеш през това, което иначе щеше да преминеш.
Знаете ли, много интересен стих има тука, аз искам да ви го прочета, в 21-ва глава на Лука, 36 стих:
Лука 21:36 Но бдете всякога, бъдете будни.
Аз също си го превеждам така – бдението е да стоиш на пост, защото кой бди? Оня, който стои на пост. Значи бдението е пост.
Бдете всякога и молете се, молете се, постете, за да сполучите да избегнете всичко, което предстои да стане и да стоите пред Човешкия Син
Вижте какъв изход дава Господ. Забележете в този стих, Господ дава изходен път да минеш противно на това, което някои говорят, да избегнеш онези неща, които Сатана е приготвил. Онези зли неща, които има да дойдат, има начин да се избегнат. Вижте какво казва – “за да сполучите да избегнете всичко”, не само нещо, а всичко можеш да избегнеш, което е приготвено зло, “което предстои да стане и да стоите пред Човешкия син”. Това е прекрасен изход. Господ заедно с изпитанието ни дава изходен път да излезем от него. Тоест, врага атакува, може да направи всичко, но ти ако бдиш и се молиш, ако постиш и се молиш, ако търсиш Господа, лицето му, ако търсиш Неговата сила, има възможност, тези неща които ще сполетят мнозина, до тебе изобщо да не стигнат. И ще сполучиш да избегнеш всичко, което има да стане.
Аз ще ви го покажа на още едно място. Псалм 91 какво казва?
Който живее под покрива на Всевишния, той ще пребъдва под сянката на Всемогъщия
После какво казва някъде около 10-ти стих:
Никакво зло няма да те сполети и няма да се приближи язва до шатъра ти
Язва каква може да бъде? Епидемия, болести, язва от всякакъв вид. “Шатъра” говори за твоето жилище, твоя дом. Тоест, той дава обещание, че ти ако живееш в присъствието на Господа, никакво, ама никакво зло няма да те сполети. И после казва – “няма да се приближи никаква язва до шатъра ти”. Защо? Дава причината
Защото ще заповяда на ангелите си за теб,
да те пазят във всичките ти пътища
Виждате ли причината? В резултат на това, че ти пребъдваш в присъствието на Господа, ти стоиш в Неговата сянка, Неговата защита, Той заповядва на Неговите ангели за тебе, те те пазят навсякъде където си, пазят всичко което си, всичко което имаш. Не само това, но “никакво зло, /виждате, че злото явно от Сатана идва/ не може да дойде до тебе, нито някаква язва от врага да се приближи до твоя шатър”. Това какво? В резултат на молитва.
Искам да ви кажа, че най-най-добрия начин за увеличаване на помазанието на Святия Дух в живота ти е молитвата. Ама, разбира се, трябва да се научиш да се молиш не по плът, а по Дух, обаче ти не можеш да се научиш да се молиш, ако не се молиш. Просто ти не можеш да се научиш да бъдеш воден от Святия Дух в молитва, ако просто не се молиш. Не можеш да излезеш от дежурните молитви, декламиране на стихотворения в молитва, спазване на точките, които някои ти е казал, ако просто не влезеш в това. Ти трябва да влезеш в тази река на молитвата, да започнеш да плуваш, първо можеш да се давиш малко, обаче ще се научиш да плуваш, ще се научиш да следваш течението и ще се научиш да се молиш и маслото, маслото ще започне да идва върху тебе, ще започне да се стича върху тебе, защото разберете, когато се събираш със силни, ти ставаш силен. Всеки го казва. Когато се събираш със силния, ти ставаш силен. И кой е по-силен от Господа?! Събирай се с Господа и ще станеш силен. Кой става силен? Оня, който се събира с Господа. Кой става слаб? Оня, който все със слабите се събира. Кой става грешен? Оня, който се събира с грешните.
Лошите приятели покваряват добрите нрави
Ето ти го. Кой става помазан? Който се събира с помазани и най-помазан е Господа, няма никакви прегради. Другите помазаници ги гониш, не можеш да ги стигнеш, обаче Господа навсякъде можеш, на всяко едно място можеш да призовеш името Му и помазанието Му започва да тече към тебе и ставаш целия помазан.
Искам да ви кажа нещо. Помазанието идва върху тялото. Вижте костите на Елисей бяха помазани дори. Помазанието идва върху тебе, то е като масло примерно. Ризата, ризата на Павел. Павел толкова е бил помазан с помазанието на Святия Дух, че като вземат ризата, тя цялата е мазна с помазанието, то е невидима мазнина. И като носят това помазание по болните, то има аромата на Господа и демоните само като помиришат помазанието, бягат надалече. „Тая миризма не мога да я търпя”, казва демона. Не мога да търпя това нещо, което е в тази риза. Не мога да търпя това, което е в тази носна кърпа на Павел. Не мога да търпя, защото има нещо вътре. Исус какво направи? Плю на земята, направи кал, намаза очите на човека и той прогледа. Плю в ушите на човека, плюнка, бе, ама помазана плюнка, брат ми. Не просто плюнка. Даже плю и му докосна езика с наплюнчен пръст и езика му се развърза. Така че това, което помазания човек носи със себе си, това е силата, присъствието на Святия Дух.
Разказваха, някакъв канадски евангелизатор отишъл да спи в дома на Смит Уигълсуърд, а Смит Уигълсуърд е бил някъде другаде. И казва, като легнах в леглото на този Божии човек, цяла нощ бях като на небето. Такова присъствие на Святия Дух, просто в леглото на човека спи, защото човека го няма там. Той спи в неговото легло, защото няма къде да спи. Представете си какво помазание е в самото помещение, където той е бил. Така че, това е нещо, което е невероятно. Петър, какво нещо! Представете си как ходи Петър и просто сянката му минава покрай хората, които са на носилки и хората стават от носилките, защото сянката му е минала. Не че самата сянка е минала, а около Петър /това, което го рисуват по иконите/ има едно пространство на управление на Святия Дух, където Святия Дух царува около него. И всичко що влезе в това пространство, просто получава освобождение. Защо? Защото в Божието царство болест няма, в Божието царство демон не може да вирее. И това нещо расте около тебе, това влияние. Вижте, помазанието е влияние. Когато Исус каза на войниците, те питаха – „Кой е Исус?” Той каза – “Аз съм”. И само като каза “Аз съм”, те паднаха на земята от една дума. И то не на богослужение, представи си тъмно време, войници, яки, сериозни римски войници, паднаха на земята. Какво помазание е върху Човешкия Син! Само една дума каза. Така че това нещо е около нас, то е около тебе, влизаш и като влизаш носиш какво? Носиш царството на Бога около себе си, носиш волята на Бога, носиш присъствието на Бога, носиш силата на Бога със себе си. Да бъде втрито в тебе, в твоето тяло, да бъде втрито в душата ти, в сърцето ти, в ума ти.
Знаете ли Джон Джилейк, бил е мисионер в Южна Африка и там е имало някаква епидемия, мисля че от чума, много тежко и никой не е смеел да отиде на мястото, където умират хората. Той е казал- “Аз ще отида, искам да им говоря Евангелието, искам да им послужа”. И те казват – “Чакай, не може да те пуснем, това означава да се разболееш. Всеки, който отива се разболява там”. И той казва – “Моля ви се донесете тука един микроскоп.” И те донасят един микроскоп. И казва – „Искам да сложите на ръката ми от тези бацили.” Те слагат от бацилите на ръката му и се вижда под микроскопа как се движат и искат да влязат в неговата ръка и той само започва да се моли на езици. И се вижда как тези бацили започват да умират и докато свърши молитвата си на езици, всичките бацили са умрели. Защо? Заради това помазание на Святия Дух върху него, заради тази сила в молитвата. “Никакво зло няма да те сполети, нито язва до шатъра ти”. Ама това е цена, брат ми, да платиш.
Ето казва тука:
Отидоха да купят. Късно стана, затвори се врата, дойдоха и другите – Господи, Господи, отвори ни!
Той каза – истина ви казвам, не ви познавам!
Това е тежко.
И тъй, бдете, защото не знаете нито деня, нито часа,
в който ще дойде Човешкия Син
И така църква Христова, трябва да се подготвим. Подготовката включва: № 1 – Божието Слово, светилника, да осветява нашия път, да осветява нашите нозе. Божието Слово като светилник да ни освети и да ни очисти, като чиста вода да ни умие, да се видим на огледалото, да се измием, да се очистим, да се подготвим.
И второто, което е – помазанието на Святия Дух да дойде върху нас, за да можем в светилника си да носим това масло и в резултат на това масло, да горим. Огънят не гори, защото ти искаш огъня да гори. Огънят гори, защото имаш масло в себе си. Няма масло – няма огън; има масло – има огън. Може да палиш запалката колкото си искаш, нещо не ще да пали, защо? Няма газ вътре. Ти можеш да палиш колкото си искаш, може камъчето да е наред, може всичко да е наред, няма ли масло, няма огън, приятел. Затова маслото на Святия Дух е изключително необходимо, за да се запали огъня на Святия Дух в църквата, да се запали огъня на Святия Дух в сърцето ти, в семейството ти. Ето това е, което е необходимо и тогава, ще можеш да поддържаш този огън в себе си, в дома си, в църквата си, до пришествието на Господа.
Защото трябва да ви кажа нещо. Обърнете му внимание – Библията без Святия Дух остава буква. Святият Дух е дал Библията и Святия Дух тълкува Библията и Святия Дух дава живот на Библията и неслучайно апостол Павел казва: “Буквата убива”. Той говори за буквата на закона, няма ли го Духа, няма живот, защото само Духа дава живот. Исус казва:
Моите думи Дух са и живот са
Само че, няма ли го Духът, няма живот. Духът е животът. Затова хванете се за Святия Дух, хванете се за молитвата и ви съветвам, когато се събирате заедно наблягайте на молитвата. Може да не ви е лесно в началото, обаче като се научиш как да пиеш по време на молитва, като се научиш как да пиеш от източника, като се научиш как да сучеш от Господа. Научи се да сучеш като малкото дете.
Ако не станем като дечицата,
не можем да влезем в Божието царство
Какво правят децата? Сучат, това правят. Ние трябва да се научим да сучем от Господа млякото на живота. Да приемаме, да пием от Неговото помазание. Искам да ви кажа, че млякото има доста масло вътре. Майчиното мляко, има доста масло за помазание вътре. Доста полезни вещества има, витамини, всичко и мазнина много. За да може детето да укрепне,
като новородени младенци да пожелаваме чистото духовно мляко, чрез което да порастем към спасение
Така че пийте, научете се да пиете. Научете се да приемате от Господа. Научете се да се изпълвате с Неговия Дух. Както казва Ефесяни 5:18:
Ефесяни 5:18 Не се опивайте с вино,
следствието на което е разврат, но се изпълвайте с Духа
Тоест, опивайте се с другото вино. Изпълвайте се със Святия Дух, като общувате с псалми, химни, духовни песни, пеете, възхвалявате Господа и се изпълвате със Святия Дух. И ти не усещаш, знаеш ли понякога не усещаш когато идва помазанието, обаче като влезе някой отстрани, понеже ти свикваш с аромата на Святия Дух, свикваш с него и не чувстваш аромата му. Обаче като влезе някой от вън и – “Абе, тука много хубаво мирише! На какво мирише тука?” О, това е присъствието на Святия Дух, това е аромата на Святия Дух!
Обърнете внимание в Стария Завет, съдържанието на маслото за помазването, основната част е зехтин, обаче освен това има четири вида аромати. Така че, маслото за помазване има своя аромат и се носи настрани. И се усеща от хората, и от демоните се усеща. Като усетят помазанието на Святия Дух, като видят огъня на Святия Дух – беж да ги няма! Защото се казва: “Бесовете вярват и треперят” и нечестивия дори бяга без да бъде гонен, казва Библията. Как бяга? Ами като усети присъствието на Святия Дух, не издържа, за него това е огън, той не може да издържа този огън.
И аз искам да ви кажа, че ще има много хора, които ще бъдат освободени, ще бъдат освободени просто от помазанието на Святия Дух. Хора, искам да ви кажа, ето да ви дам нещо, което просто в момента Господ ми го дава. Освобождението не може да бъде трайно, не може да бъде сигурно, не може да бъде стабилно, без помазанието на Святия Дух.
Ако Синът ви освободи, ще бъдете свободни
Помазанието на Святия Дух разрушава хомота на Сатана
Където е Господният Дух, там е свобода
Като си отиде Господния Дух, няма свобода. И освен това Исус казва:
И ако Аз чрез Божия Дух изгонвам бесове,
тогава Божието царство е дошло върху вас
Така че, нека Божия мир, благодат, радост и Божието помазание да почива върху всеки един от вас. Ако има поне един човек от вас, който наистина да ожаднее за Святия Дух, оооо, това ще бъде победа. Това ще бъде победа за тебе, за твоя живот, за твоето семейство, това ще бъде победа за църквата в България, това ще бъде победа за България! Защото това, което ще победи в България е помазанието на Святия Дух!
И пак да ви кажа. Защо говоря за помазанието, а не говоря само за Святия Дух? Защото Святия Дух е всемогъщ, обаче когато се съедини с човека, тогава говорим за помазанието. Святия Дух помазан върху човека, Неговото присъствие и сила върху човека, това е помазанието на Святия Дух и когато то е върху човека, то може чрез човека да върши велики дела. Всичко велико, което е станало и ще стане в Божието царство, не става толкова поради голямата мъдрост на хората, поради големите пари, поради големите работи, това става само поради помазанието на Святия Дух. Защото се казва:
Не чрез сила, не чрез мощ, а чрез Духа ми,
казва Господ на силите
Бог да ви благослови в името на Исуса Христа.
Деяния на апостолите 10:38, слушайте внимателно. Който е дошъл на богослужението, печели. Само че, Господи давай Дух на откровение и мъдрост на всеки един!
Исус от Назарет
Защо е казано Исус от Назарет? Това ни говори за Човешкия Син. Вие знаете, че Божия Син, винаги съществуващ, преди 2000 г. стана и Човешки Син, защото се роди от жена, наречена Мария. Така че Той стана и Човешкия Син. И в евангелието на различни места можем да прочетем – Божия Син или Човешкия Син. Но в този случай се казва: Исус от Назарет и се набляга на Човешкия син. И ударението върху Човешкия син е поради две причини – № 1 Той трябваше да стане човек като нас, да живее под закона, за да може да изпълни закона като човек. И след това на Кръста да умре като човек, да понесе нашето беззаконие, за да може чрез Него вече ние да не сме под закона, а да сме под благодат. Втората причина е да разберем, че това, което ние виждаме Исус да върши, Той го е вършил като Човешки Син. Когато Той слезе от Небето и се роди и се въплъти чрез жена, Той съблече от Себе си цялата слава, слезе на земята и взе образ на слуга, за да може ние да следваме Неговия пример. Защото мнозина ще кажат – „Да, ама това е Божия Син, да, ама това е Господ”. Но тука се казва – Исус от Назарет, това означава, че след като Исус от Назарет може да го направи, значи и ти можеш да го направиш.
Исус от Назарет, Бог го помаза със Святия Дух и със сила
И тука имаме отговор на въпроса какво представлява помазанието на Святия Дух. Помазанието на Святия Дух представлява присъствието на Святия Дух и сила. Забележете, Святият Дух е личност, но когато личността на Святия Дух се съедини с човек, тогава говорим за помазанието на Святия Дух. Когато Святият Дух слезе върху човек, тогава говорим за помазанието. Помазанието винаги е свързано с човек. Без човек няма помазание, защото именно човека е този, който бива помазан. Святият Дух, когато дойде върху човека, човека става помазан и тогава говорим за помазанието на Святия Дух. И ние се наричаме християни, което означава помазани или помазаници. Не Помазаникът, който е Христос, а ние сме помазани, това значи християни.
Исус от Назарет, Бог го помаза със Святия Дух и със сила
Вие виждате, че помазанието на Святия Дух представлява присъствието на Святия Дух и силата на Бога върху човека. Ето го тука помазанието на Святия Дух е обяснено какво представлява. Кога стана това? Това стана при река Йордан, когато Святия Дух слезе като гълъб върху Него и от този момент Исус стана Христос, Помазаникът, защото помазанието дойде върху Него. Значи Божия Син стана Човешки Син, когато се роди от Дева Мария. В този момент Той стана Човешки Син и Той в този момент получи името Исус, което отговаря на въпроса – Добре, ама преди Исус е имало Буда, имало е Кришна… Да, Исус, обаче е въплъщението на Сина на Бога. Сина на Бога е вечен, Той казва – „Аз съм началото, Аз съм края.” Така че, Той е много преди да слезе на земята и се въплъти в Мария, Той е, не е бил, а е. Той казва Аз съм.
Исус от Назарет, Бог го помаза със Святия Дух и със сила (и тогава след като беше помазан), Той започна да обикаля, да прави благодеяния и да изцелява всички, угнетявани от дявола
Защо? Защото беше помазан със присъствието на Святия Дух и със силата на Святия Дух. Когато дойде Святия Дух, идва и силата.
Ще приемете сила, когато дойде Святия Дух
Идва личността – идва и силата; тръгва си личността, тръгва си и силата. Силата е признак за присъствието на Святия Дух. Липсата на сила е признак за отсъствието на Святия Дух. Това е много интересно, защото хората казват – „не трябва да търсим силата”, но това не е библейско, защото словото казва –
Псалм 105:4 Търсете Господа и Неговата сила.
Не казва – търсете Господа без Неговата сила. В Библията се казва също, защото някои хора казват – трябва да търсим Дарителя, да не търсим дарбите. Трябва да търсиш и Дарителя и дарбите, трябва да търсиш и Господа и силата, защото какво се казва?
Копнейте за духовните дарби, (това го пише)
Така че, ние трябва да копнеем най-вече за Дарителя, но също така и да дарбите, които дава. Търсете Господа и Неговата сила.
И ето, има ли го Господ, там ще бъди силата му. Защото Господа не е безсилен, а е мощен. Следователно, търсейки Господа и Неговото помазание, Неговото присъствие и Неговата сила, втривайки се тази сила, това присъствие в нашия живот, все повече и повече, ние ще виждаме проявлението на Неговото присъствие и сила. Някой казват – “Ама, брат, Господ е навсякъде”. Разбира се, че е навсякъде. Обаче нас ни интересува също и къде Неговото присъствие и сила ще бъде изявено, защото именно изявеното присъствие и сила на Господа е това, което ти помага. Изявеното присъствие и сила е това, което спасява, това което освобождава и благославя. И затова правим службите, за да може да се изяви присъствието на Святия Дух и Господ казва:
Там, където двама или трима са наистина събрани в Моето име, там съм и Аз посред тях
Някой го цитират – където двама или трима са събрани, там съм. На много места и двама и трима, и петдесетима и 2000 и 3000 и 200 хиляди може да се съберат, но ако не са събрани в Неговото име, Той просто няма да бъде там. Той е там, където двама или трима са събрани в името на Исус Христос, това е мястото, където Той ще бъде. Той гарантира присъствието си и Неговото присъствие е това, което ще донесе тази сила, за която пише силата – динамис, динамитна сила, която взривява или разрушава делата на дявола, която пуска пленниците, изцелява болните и благославя. Не, човек не може да го направи. Но забележете Господ работи с човек. Господ взима плът, помазва плътта и я използва и се работи върху операция в единство. Бог работи в единство с човека. И затова има нужда от човек, който да представи себе си пред Бога и да каже – “Ето ме, Господи, помажи ме и ме използвай!” Господ няма да го направи без човек, нито човек може да го направи без Господ. Господ е Дух и Той използва нашето тяло, за да доведе Своето царство и да изяви Своята воля “както на Небето, така и на земята”. Затова е толкова важно ние да бъдем помазани. Плътта човешка без помазанието на Святия Дух, нищо не ползва. И тука виждате какво казва –
„Исус от Назарет, Бог го помаза със Святия Дух и със сила”.
Духът винаги идва със сила, хора. Не трябва да се заблуждаваме, няма ли я силата, няма го Духът. Може да има сладки приказки, може да има много хубави неща, обаче няма ли я силата, няма го помазанието на Святия Дух. Защото Бог винаги потвърждава и подпечатва по свръхестествен начин своето послание.
Който обикаляше да прави благодеяния,
да върши добри дела и да изцелява всички
Как? С тази сила, а тези всички, които трябваше да бъдат изцелени, те са болни, нали, за да ги изцеля. Здравите нямат нужда от изцеление, самия Исус казва. “Да изцелява всички болни”, а болните бяха болни, защото се казва “угнетявани бяха от дявола”. Виждате болестта е угнетяване от дявола, ама ти не можеш с човешки приказки, с човешки средства да изцелиш от дяволско угнетяване. Можеш да изцелиш, ако е нещо естествено, да пиеш някое хапче и нещо да се случи, някакъв химически процес, но когато имаш угнетяване от страна на дявола, извинявай, обаче, с човешки средства не можеш да го направиш. Тука се иска докосването на Святия Дух. Както се казва в Исая 10:27:
Хомотът на Сатана се разрушава поради помазанието на Святия Дух
И Той изцеляваше всички угнетявани от дявола
И тука още едно определение имаме – какво представлява помазанието на Святия Дух. Тука е написано, че помазанието на Святия Дух означава “Бог беше с Него”. Защо ги изцеляваше? Не защото беше Сина на Бога, тука такава причина не е изтъкната. Не е изтъкната причината, че е Господ. Не е изтъкната причината, че е Сина на Бога, не е изтъкната причината, че Той е пророк или апостол или каквото и да било, учител или евангелизатор. Не, не това е причината поради, която ги изцеляваше. Причината е, че Бог беше с Него. Помазан със Святия Дух и със сила, това е Бог с тебе. Значи, бидейки Бог с тебе, ти можеш да направиш нещата. Не бидейки Бог с тебе, не можеш да направиш нещата. Доколкото Бог е с тебе, дотолкова ти можеш да направиш. Доколкото Той не е с тебе, не можеш да ги направиш. И ето това е причината, поради която Исус от Назарет ги вършеше тези неща. Защото самия Бог Всемогъщи чрез Святия Дух беше там, беше с Него и поради това, че беше с Него, всичките тези неща се случваха и робството на Сатана се разрушаваше и хората бяха пускани на свобода. Болните бяха изцелявани, робите бяха освобождавани.
Днес има толкова много хора, които се нуждаят, но има един ключ и той е – Бог с тебе ли е? Ти с Бога ли си? Той с тебе ли е? Ако Бог е с теб, всичко е възможно да стане с Бога! А без Бога не е възможно да стане. Така че Бог да бъде с вас, приятели. Насърчавам ви,
търсете Господа и Неговата сила, търсете лицето Му и присъствието Му, винаги!
В името на Исус, Бог да ви благослови!
Амин!