Една сестра пише така – „Здравей, Пастор Пламен, казва се… от еди къде си. Гледам богослуженията по интернет, които провеждаш. Моля те да се молиш за моите нужди. Безработна съм, искам да се омъжа. На 40 години съм и вече се отчайвам. Предложения съм имала, но не съм имала мир и свобода да приема някое от тях. Проклинали са ме и родителите ми да не се омъжа и мъже, чиито предложения не съм приела за това да остана сама и да бъда отхвърлена, и да се чувствам отхвърлена и предполагам и други, които не са ми казвали в лицето. Знам и магьоснически молитви изговаряни за мъже от мен, които са ме пожелавали. Освен това сред близките и семейството ми има хора, които се занимават или са се занимавали с окултизъм, може да са спрели вече, може да има връзка с моя проблем. Боря се за освобождение от страхове, депресии, чародейства и магьосничество. Имам две жени, мои роднини болни от рак. Благодаря ти предварително. Моля се за теб редовно, нека Той ти дава сила в служение”.
Ето виждате сега тука какъв случай имаме. И аз искам да ви кажа, че това нещо не е откъслячен случай. Не чета имената, не чета откъде са хората, за да не ги поставям в неудобно положение и не мога всички да ги питам мога ли да използвам или да не използвам това, което са писали. Но аз искам да ползвам материала, защото знам, че мнозина от вас са в подобна ситуация.
Ето сега сестрата казва, първото нещо – “безработна съм”, няма работа жената. Това е нещо, което е свързано с Египет, с робството, робство на мизерията. Робство на лишението. Господ проля кръвта си да ни избави от това робство и ние ще се помолим за това. Аз вярвам, че трябва да се обърне внимание на някои неща по отношение на финансите.
Искам да обърнете внимание на един ключов стих, който ще развърже благословение в живота на Божиите деца.Нека да обърна внимание на този стих. Вярвам, че ще бъде от полза на всеки един. Искам да отворим на ІІ Коринтяни 8:9, това е ключов стих:
Знаете благодатта на нашия Господ Исус Христос.
Знаем ли Неговата благодат? Трябва да знаем благодатта на нашия Господ Исус Христос, защото благодатта е началото, благодатта е незаслужен дар, чрез Неговата кръв имаме незаслужен дар.
Знаем благодатта на нашия Господ Исус Христос, че богат като беше за вас стана беден, за да станете вие богати чрез Неговата бедност
Тука искам да ви кажа, че се говори за това, че Христос, който беше на небесата, беше богат във всяко нещо – духовно и всякакво отношение, но Той дойде, стана беден, включително и физически. Той дойде и понесе на кръста нашата бедност. Помислете си – беден във всяко отношение. № 1- на кръста беден по отношение на присъстивето на Бога, защото каза:
„Боже мой, Боже Мой, защо си ме оставил?”
Всичките тези, които мислят, /както и тази сестра в предишното писмо/, които мислят, че са оставени от Господа, искам да обърнете внимание на това нещо – Исус Христос е бил изоставен на кръста от Бог Отец за един период от време, за да може да поеме нашето изоставяне и нашето отхвърляне, за да може ние да бъдем приети и осиновени като деца на Бога. Така, че ако казваш Бог ме е изоставил – Христос е понесъл твоето изоставяне на кръста. Разбери го това нещо, това е размяната – Той понесе твоето изоставяне, за да можеш ти да бъдеш приет в присъствието на Бога. Другото, в което Той стана беден на кръста това е, понеже говорим в момента за финанси, на кръста какво имаше Той? Той имаше една препаска – абсолютно нищо. Той стана беден, или стана сиромах на кръста, не защото искаше да стане, или трябваше да стане, Той стана заради нас. Той не е имало нужда да умира на кръста. Той преди това е имал власт и след това е имал власт над Сатана. Той направи това, за да можем ние да имаме власт над Сатана, за да може ние да имаме вечен живот, за да може ние да имаме достъп до Отца, всичко това заради нас го направи, защото
Господ толкова обикна света, заради него даде своя единороден Син
Така че Той като беше богат, за нас стана беден, за теб стана беден, за да може ти да се обогатиш от Неговата бедност. Това означава, че това изобилие, което Господ е приготвил в духовно, душевно, материално, семейно, всякакво отношение, Той го е снабдил чрез кръста и това е основата, от която трябва да се тръгне. Това е благодатта на нашия Господ. Благодатта е кръста, благодатта е кръвта му. Чрез кръста и Неговата кръв, ние имаме всичко това, което имаме. И ето сестрата тука продължава, че е на 40 години и се отчайва, че не може да се ожени.
И аз искам да ви кажа нещо, има и братя такива, и сестри в това положение. Знам, всеки човек общо взето иска да се ожени особено жените, да се омъжи е по-правилно да се каже. Обаче, искам да ви кажа нещо – не трябва това нещо да става фикс идея, защото ако го поставите като фикс идея, ще се хванете за някой, за който не трябва да се хванете.
Скъпи приятели, разберете, че Бог има контрол върху цялата ситуация и ние трябва да кажем така – “Господи, ако е твоята воля нека да бъде!” Павел какво казва:
Аз ви жаля, казва Павел, затова ви препоръчвам да бъдете като мене. І Кор. 7 глава, прочетете.
Понякога, някои хора не знаят, че ако не са женени, или омъжени, те са пощадени. Павел там продължава и казва:
Жененият търси да угоди на жена си, омъжената търси да угоди на мъжа си, а този, който не е женен и тази, която не е омъжена, търси да угоди на Господа
Така, че недейте да го разглеждате като проклятие. Може да има такива клетви, може да има магии, такива неща. Ето на сайта съм сложил материали, прочетете ги, помолете се, отречете се от тези неща и недейте повече да си внушавате и да ги повтаряте тези неща. Повярвайте в Господа и в Неговата благост! В крайна сметка този живот е кратък. Какво казва пак Павел в седмата глава?
Този, който е женен, да е като че не е женен, този който притежава, като че не притежава,
Просто времето е кратко и няма защо да се взираме в тези неща, нас ни чака цяла вечност. Обърнете се към вечните стойности. Знам, че има изкушения, но искам да ви насърча и тези, които не са женени и омъжени. Ако си мислите, че изкушенията са само към тези, които не са омъжени или оженени, те са към всички. Независимо дали имаш мъж или жена, изкушенията ги има. Сега, към едното може да са по-силни, отколкото към другото, обаче изкушенията ги има и освен това тези, които са омъжени и оженени имат допълнително много други грижи и много други проблеми. Ако на човек му е трудно да живее сам със себе си, да не мислиш, че е по-лесно да живееш с още един като тебе. Като си сам имаш един път проблемите си, като си с друг, имаш два пъти повече проблеми. Като дойдат децата, още повече проблеми. Трябва един на друг теготите си да носим.
Понякога хората мислят, че човекът, с който се свържат, ще им реши проблема. Но питайте жени, които са омъжени, особено тези, които са се омъжили не както трябва, колко разочарования има и колко носят върху гърба си тежести и проблеми, също така и мъже има в такова състояние. Така че имайте доверие в Господа, бъдете спокойни, имайте душевен простор, като крайморския пясък, радвайте се на живота, докато сте тука. Радвайте се.
Аз искам да ви кажа едно нещо, най-скъпоценното нещо, което има. Много хора ги е страх от самотата. Има различни хора. Аз и с хора съм говорил по този въпрос, има различни хора. Мен примерно самотата не ме плаши, аз самотата я разглеждам като възможност да влезеш в присъствието на Господа. Как можеш да бъдеш самотен, като Господ е около тебе? Ако е тихо наоколо, ако си на някакво пустинно място и наоколо е тихо, това е една прекрасна възможност да застанеш насаме с Господа, да призовеш Неговото име. Какво те притеснява? Че няма никой наоколо? Ами, точно това те е откъснало от света, за да можеш да влезеш в присъствието на Бога. Хората едно време са ставали монаси, с цел да се усамотят пред Бога, бягали са, ние днес гоним и си търсим белята. Имайте доверие в Господа! Търсете Неговото присъствие. Най-прекрасното е да ходиш в присъствието Му. Ето имало е такива хора и днес има такива хора, които се учат как да живеят в присъствието на Господа. Разбира се, всякак може да бъде, но аз искам да ви кажа, че Исус когато търсеше Господа в молитва, Той предпочиташе да излезе на усамотено място в планината, да няма никой около Него и там да се моли, защото по различен начин се молиш. Едно е да се молиш сред хора, особено ако хората не са с молитвен дух. Вярно е, че трябва да се научиш, бориш се с цялата ситуация, обаче около тебе всичко дърпа в друга посока. Докато насаме с Господа е съвсем различно нещо. Така че аз бих ви насърчил, знам че има много хора, които искат да се омъжат и оженят, молете се на Господа, обаче най-вече ще ви кажа – по-добре се молете и търсете Господа,
Търсете Господа и Неговата сила, търсете лицето Му винаги
А като търсиш Божието царство, Господ ти дава това, от което се нуждаеш. А пък ако не ти го даде, значи ти го искаш, ама не е сигурно, че е точно това, от което се нуждаеш. Бъдете спокойни.
Нека продължа нататък. И тука сестрата ни обяснява какви клетви са изговаряли. Искам да ви кажа нещо, родители и мъже и други такива, които са изговаряли клетви. Освободителното служение си има своето място, то е да извади робите от Египет.След като излезем от робството на Египет, ние трябва да минем през пустинята, където трябва да се очистим от плътските желания, трябва да умъртвим плътта и след това трябва с вяра да влезем в Обещата земя на благословенията. Освобождението е в Египет, след това вече в пустинята и в Обещаната земя, ние вече трябва да завладяваме, да побеждаваме.
Искам да ви кажа това – не се съсредоточавайте. Прави ми впечатление, че някои хора много се съсредоточават в това да мислят за демони и за дяволи. Може би аз подтиквам със словото понякога по този начин, но това, че правя освободителна служба, това не означава, че моето внимание е в това, приятели. Искам да ви кажа, че това което ми е в сърцето, не е това да се занимавам с демони – те са гнусни, те са като свинете, те са мръсни, те са отвратителни, аз не ги искам. Аз служа това нещо, за да помогна на хората, да се избавят от тях. Но това, което на мен ми харесва е присъствието на Святия Дух, да дишаш чист въздух в Неговото присъствие, това е което е хубавото. Това, за което предпочитам да мисля е какво Христос е направил за нас. Тази победа на кръста, това прекрасно присъствие на Святия Дух. Това, за което предпочитам да мисля е обещанието, което ни е дал Господ, онова бъдеще, което ни дава, ето това са нещата, които ме завладяват мене и които ме радват. Аз искам Него. Както казва Давид в 27 Псалм, 4 стих:
Едно нещо съм поискал от Господа и това ще търся – да живея завинаги в дома Господен, т.е. да живея винаги в Неговото присъствие, да гледам лицето Му, да гледам красотата Му
Има една песен казва – красив си, Господи.
Да гледам Неговото лице, привлекателността Му, да го търся в храма Му, защото в зъл ден, ще те покрие, ще те скрие от злите езици, от заговорите
Ето това е. Но това, което искам да ви кажа е, че присъствието на Господа е прекрасно. Изпълваш се с Него, стоиш в Него и това ще те пази. Едно време какво са правили пастирите – взимали са масло и са го втривали на главите на овцете и това масло е пазело овцете от мухите.
Помазал си с миро главата ми
За какво? Да те пази от мухите, които са демоните, защото Велзевул значи господаря на мухите. Дяволът е господаря на мухите, на демоните. Господ ни помазва с масло, за да ни пази от демоните. Ако ти си помазан, не може да влязат в тебе, помазанието не им позволява. Помазанието руши хомота.
Където е Господния дух, там е свобода
Където го няма Господния дух, няма свобода. Така че освобождението е негативната страна, но позитивната страна е – изпълвайте се със Святия Дух! Изпълвайте се с Божието слово! Толкова е приятно! Даже аз смятам, че понякога някои от вас могат да усетят по време на служението тази, как да кажа – тази духовна атмосфера на помазание, на присъствие. Имаш чувството, че има нещо във въздуха. Имаш чувството, че понякога като че има електричество във въздуха, имаш чувството, че самия въздух като че по-сгъстен е и масло има в него – присъствието на Господа. И това носи такова удовлетворение. Сега, например, аз като ви говоря, някои хора мислят, че аз като говоря се изморявам. Аз като говоря словото на Господа си отпочивам. Преди да започна службата, някои които видяха в началото, аз бях малко, така да се каже като смачкан в началото на службата. Идват разни атаки, различни неща, но когато започна Словото на Господа да говоря, идва помазанието на Святия Дух, тази прекрасна атмосфера, толкова е чудесно, че на мен не ми се спира да говоря, не ми се спира в това присъствие да бъда, иска ми се това да продължава вечно. Не ми се иска да излизам, защото като изляза да се занимавам с други неща, вниманието ми се отклонява и някак си не го усещам така това присъствие. Аз искам постоянно да съм в него. Искам постоянно да ходя с Него. Както Енох, как можа този Енох да ходи с Господа 300 години да ходи! Не да влезе една минута в присъствието на Господа.
Смит Уигълсуърд казва „една минута в присъствието на Господа, струва повече от 1 милион долара”, а той 300 години в Неговото присъствие ходил. Как искам и аз като него никога да не изляза от Неговото присъствие, все в него да ходя и да влизаш все по-дълбоко и по-дълбоко, и то става все по-тежко и по-тежко. На едно молитвено събрание, хората наоколо, Смит Уигълсуърд започва да се моли. И когато се е молил, хората са излизали един по един от молитвената стая, защото не издържат на присъствието на Бога. Един човек казал: „Не, аз ще стоя до края”. Обаче такова интензивно присъствие на Бога. Присъствието на Бога не търпи грях и човека не може да издържа, то е като огън и накрая изведнъж се изхвърлил навън, не можел да издържи повече. Представете си каква небесна атмосфера е имало около този човек! Боже, Господи, ние изобщо не сме се докоснали до това! Ние говорим за какво ли не по църквите. Занимаваме се със сплетни, конфликти и какво ли не. Това е боклук, изхвърли го този боклук, старото вино, старите мехове. Остави! Дайте новото вино, дайте новото присъствие на Господа, да изчистим боклуците, защото това е от което имаме нужда, приятели. Ето вижте, ако ние научим Божиите хора да ходят в присъствието на Господа, няма да го имаме този сериозен проблем, който имаме в момента – хора в такава сериозна нужда. Няма да го има, защото
в Неговото присъствие е пълнота от радост, отдясно на Него – винаги веселие.
Няма в Неговото присъствие пълнота от депресия, отдясно на него – винаги отчаяние. Няма такова нещо! Радост и веселие, обаче в присъствието ще търсим радост, ще търсим мир; искаме радост, искаме изцеление, искаме свобода, искаме друго, искаме трето.
Всичките съкровища на премъдростта и знанието са заключени и скрити в една личност, която е Исус Христос и тази Личност е седнала на трона, и в момента ни наблюдава. Обаче тази личност изпрати обещанието /едно обещание/ на Отца, в което обещание са включени всички други обещания. Изпрати едно обещанието на Отца, което е дарът или дарбата на Отца. Не дарбите на Святия Дух, те са в Святия Дух, така че Той изпрати дарбата и изпрати обещанието. И в Лука 11 глава се казва:
Няма ли Бог да даде Святия Дух на ония, които искат от Него?
Тоест, искайте и ще ви се даде, какво? Святия Дух
В Него е всичко, Той ни е даден днес. Къде си Святи Душе, къде е Той днеска? Къде е Той? Той е дошъл, за да ни направи силни, за да ни направи мощни, Той е дошъл, за да ни даде свръхестествена, Божествена мъдрост, в която има мир. Той е дошъл, за да ни даде Божествено откровение от Бога, да видим Божието лице, да познаем Бога, да познаваме Неговите пътища и начини. Колко превъзходни са Неговите пътища! Колко превъзходни са Неговите начини! Няма нищо общо общо с човешкото. Виж Исая 55 глава:
Както небето е високо над земята, толкова по-високи са Моите пътища от вашите пътища, казва Господ
Като бях малък, ще ви кажа една тайна, като ме питаха колко обичаш майка си, тя сега ако гледа ще се сети и аз казвах: „От небето до земята!” Толкова обичах майка си и като ме водеха в детската градина, седмична детска градина от понеделник до сряда, казваше майка ми, че ушите й пищели. Представяте ли си цяла седмица детето отделено от майка си, защото нямаше как, нямаше баща и дори когато се въртях на една страна, /играхме като балет/, се въртях на една страна, след това помнех колко пъти съм се въртях и се връщах обратно също толкова пъти, за да не се отдалеча от майка си.
И аз днеска си давам сметка, скривах се в храстите, другите деца си играеха, а аз се скривах в храстите и казвах тихичко: „Майчеее, майчеее, ела да ме вземеш!” И си казвам сега – как никой не ми е казвал тогава името Исус, вместо “майче”, щях да сложа името на Исус, щях да имам прекрасна молитва като малко дете – “Исусе, Исусеее”. Разбирате ли? Аз в молитва виках майка си. И не исках да се въртя, насам и натам се връщах, да не би да се отдалеча от майка си. Ако ние имаме това желание да не се отдалечим от нашия Небесен Баща! Да не направиш нищо, което да те отдалечи от Него. Да не извършиш никакъв грях, който да те отдалечи от Него. О, Боже, какво би било! О, Боже, каква църква! Няма нужда да навиваш хората да стават християни. Те сами ще усетят меда, те сами ще усетят маслото, защото една капка мед събира пчели, мухи, всичко, каквото трябва ще събере. Обаче, като го има присъствието на Бога, като го има, там ще дойдат, те ще разберат. Хората не са слепи, те ще видят. Но ако ние имаме само едни думи, какво става? Ето, аз чувствам топлина върху ръцете си. Толкова е прекрасно присъствието, не ми се спира да говоря Божието слово. Та така с майка ми беше и така беше и с мене, аз толкова исках и толкова копнеех нейното присъствие. И сега си казвам – това е, което съм имал нужда, всъщност присъствието на моя Небесен Баща. Аз не съм живял с моя земен баща, виждал съм го няколко пъти през живота си, обаче пък за сметка на това Господ ми е дал Небесен Баща и даже Господ има специално отношение към сирачетата и към вдовиците. Нека едно насърчение да ви кажа. Сирачета, вдовици и чужденци са под специалната закрила на Господа, който е сираче от която и страна да е, особено от бащината страна. При евреите се счита за сирак, този който е без баща, защото се казва “без баща няма семейство”. Тоест, тези които не са имали баща, не са имали семейство, живели са като сираци. Вдовиците, слаби и немощни, и чужденците. Колко българи в момента са чужденци, обикалят и се скитат. Още на времето имаше тази книга „Немили-недраги”. Така се скитат българите и днес продължават да се скитат, но аз искам да ви кажа нещо. Нашата страна, нашето управление може да се е обхождало като мащеха спрямо нас, може да сме живели като сираци и да живеем като сираци, обаче имаме специална привилегия пред нашия Небесен баща, защото Неговото око е върху сираците и той има специално отношение към нас. Така че не забравяйте, че Той ни обича и Той се грижи за сирачето, и се грижи за вдовицата, и се грижи за чужденеца, никога не го оставя. Може служител да те нарани, да те отхвърли, може църква да те нарани и да те отхвърли, може роднини да те наранят и да те отхвърлят, обаче Господ не е така. Ние сме тези, които го отхвърляме. Затова казва –
Върнете се при Мене и Аз ще се върна при вас. Приближете се при Мене, и Аз ще се приближа при вас.
Толкова е просто, толкова е лесно! Просто се приближавай при Господа! Недей да взимаш най-различни доктрини за приближаване. Разберете, малкото детенце, без да учи различни доктрини и учения, знае как да се приближи до мама и да суче. Малкото детенце знае как да протегне ръцете си да каже: „Мамо, мамоо!” Знае. Какво толкова трудно има да се помолим и да го извикаме, да призовем името на нашия Небесен Баща? Всички тези сложни доктрини ни отдалечават от Господа. Някои от нас трябва да изхвърлят сложните доктрини, които са заучили, защото поради тези мъртви учения, Господ се е отдалечил далече. Имаме нужда от простотата, от чистотата, която дължим на Господа. Имаме нужда да се приближим със сърцата си, а не с главите си при Него. Сърцето ти трябва да извика.
Сърцето ми каза: лицето ти ще търся Господи!
Кое каза – сърцето! Къде ти е сърцето? Защото където ти е сърцето, там ще ти отиде и главата, не обратното. Трябва сърцето да се промени. Има нужда сърцето да се промени, да се разкъса старото сърце и Господ да даде ново сърце. Има нужда сърцето да се изпълни с любов към Бога и тогава главата ще хване правилната доктрина. Но ако сърцето е криво, колкото и да пълниш главата, няма да се оправи. Затова чрез покаяние и очистване, сърцето да се очисти и тогава главата ще бъде наред.
Иская 1 глава говори колко са болни главите. Много болни глави, много болни психически, много болни телесно, много болни, много болни… защо? Защото сърцето е болно. И Господ дойде да изцели сърцесъкрушените, иска да изцели сърцата ви с помазанието на Святия Дух. Толкова ми харесва това, което направи този самарянин. Какво направи този самарянин? Разливаше масло и вино. Какво е това? Това е помазанието на Святия Дух и виното е образ на кръвта, или на живота. Помазание и живот, помазанието и кръвта изцелява, помазанието и кръвта изцелява. Това е, от което има нужда Божия народ. Нека да изливаме масло и вино, за да може да се изцеляват Божиите хора. Господ те обича с цялото си сърце. Недей да си мислиш, че те е забравил и те е оставил, недей да си мислиш това! Ние можем да го оставим, но Той не ни оставя; ние можем да сме неверни, но Той е верен. Затова обърни се към Господа и призови Неговото име!
В името на Исус Христос, Отче, нека Твоето свято присъствие да слезне върху всяка една душа, която в момента Те призовава.
Призови ме в ден на напаст, Аз ще те избавя и ти ще Ме прославиш
Нека Твоето чудесно присъствие да слезе при нас, нека Святата кръв да ни измие и да ни очисти. О, колко е прекрасно помазанието, о, колко е прекрасно присъствието Ти! Няма нищо, с което да се сравни, Господи! Дай ми да видя прекрасното Ти лице, дай ми да почувствам Твоето присъствие. Дай ни Господи, да се приближаваме към Тебе и Ти се приближавай към нас. Лекувай народа си, Господи! Избавяй народа си от хомота! Нека всяка религия да падне и нека Господи, живи взаимоотношения с Тебе да имаме. Като дечица да влезем в Твоето царство, като дечица да станем и влезем в Твоето царство. Дай ни тази детска вяра, дай ни тази детска чистота да влезем в Твоето прекрасно присъствие,да се приближаваме към Тебе. Алелуя!
Преливай в мене, Святи Душе, преливай в мен! Пей на Господа! Чрез Теб съм богат, пълен с Божията благодат, Святи Душе, преливай в мен!